Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Szarpanie przy ruszaniu

Wszystko co związane z w/w kategorią.
smukly_joe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 04 kwie 2007, 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: :/

Post autor: smukly_joe » 26 mar 2010, 22:39

Szybki22 pisze:Podłańczam sie pod temat.
Mi szarpie tylko jak jest silnik zimny i na dworzu jest ok zera C lub mniej.
Robi to tylko na jedynce i lewarek zmiany biegów gupieje.....
Jedną poduszkę pod skrzynią zmieniłem..... moze to ta druga ?
Lub mało oleju w skrzyni??
Prosze o rady...
odgrzeje kotleta...

Rozwiązałeś problem (domyślam się, że tak... :))

Mam dokładnie takie same objawy, gdy silnik się nagrzeje, przestaje szarpać. A żeby szarpał samochód musi postać całą noc.

Pomożecie?

dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:04

Szarpanie przy ruszaniu

Post autor: dave » 27 mar 2010, 12:31

Mam podobny problem. Silnik zimny rano ruszanie nie powoduje szarpania aż tak bardzo ale trzeba się postarać ruszyć. Natomiast jazda w korku przez 20 minut to koszmar. Zaczyna szarpać tak bardzo ,że całe auto się telepie i wygląda jakby za kierownice wsiadł świeżak.
Ostatnio zauważyłem pogorszenie sprawy plus ,że sprzęgło zabiera wyżej już prawie na samym końcu. Wymianę sprzęgła da się zrobić samemu? i co do tego potrzebuję?
Pomóżcie bo WY jesteście jedyni....

Dodam ,że wyeliminowałem już przewody WN, aparat zapł, czujnik halla,świece i w ogole całą elektrykę.

A macie jakieś opinie o sprzęgłach MecArm? jest to warte montażu?

smukly_joe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 04 kwie 2007, 09:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie przy ruszaniu

Post autor: smukly_joe » 27 mar 2010, 14:42

dave pisze:Mam podobny problem. Silnik zimny rano ruszanie nie powoduje szarpania aż tak bardzo ale trzeba się postarać ruszyć. Natomiast jazda w korku przez 20 minut to koszmar. Zaczyna szarpać tak bardzo ,że całe auto się telepie i wygląda jakby za kierownice wsiadł świeżak.
Ostatnio zauważyłem pogorszenie sprawy plus ,że sprzęgło zabiera wyżej już prawie na samym końcu. Wymianę sprzęgła da się zrobić samemu? i co do tego potrzebuję?
Pomóżcie bo WY jesteście jedyni....

Dodam ,że wyeliminowałem już przewody WN, aparat zapł, czujnik halla,świece i w ogole całą elektrykę.

A macie jakieś opinie o sprzęgłach MecArm? jest to warte montażu?
U mnie problem występuje jedynie gdy silnik jest zimny, co ciekawe jak ruszam z dwójki to nie szarpie :).

Też kiedyś tak miałem, że jak stałem w korku to po kilkunastu minutach ruszało się bardzo ciężko, skończyło się na wymianie sprzęgła, więc pewnie Ciebie też to czeka.

pozdro!

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 mar 2010, 22:15

smukly_joe pisze:gdy silnik się nagrzeje, przestaje szarpać. A żeby szarpał samochód musi postać całą noc.

Pomożecie?
Silnik zimny rano ruszanie nie powoduje szarpania aż tak bardzo ale trzeba się postarać ruszyć. Natomiast jazda w korku przez 20 minut to koszmar. Zaczyna szarpać tak bardzo ,że całe auto się telepie i wygląda jakby za kierownice wsiadł świeżak.
Czeka was to co mnie ,czyli wymiana sprzegła <ok> Ja mam to szarpanie od dłuższego czasu w moim TD-eku ,na początku było tylko jak się silnik dobrze zagrzał .Teraz szarpie autem przy ruszaniu już na zimnym .Nie daje się wytrzymać .Wczoraj powiedziałem dość .Sprzęgło LUK-A już leży(350 zeta) dłuższy czas ,wczoraj więc zakupiłem końcówkę gwiazdkę nr 8 do odkręcenia półosi od skrzyni (10zeta)i uszczelniacz wału (40zeta)bo olej trochę już wyrzuca przez okienko w skrzyni .Biorę się za wymianę w najbliższym wolnym czasie bo nie da sie już normalnie ruszyć ...Pewnie po rozebraniu okaże się że sprężyny w tarczy sprzęgła zmasakrowane i wszystko ori bo na to wygląda .Jak będzie dobrze szło to cyknę parę fotek jak to wyglada po rozebraniu ;-)

Roberto 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 14 sty 2007, 19:12
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Roberto 77 » 31 mar 2010, 22:40

Ja w swoim wymieniłem sprzęgiełko cały komplet ,bo nieszło ruszyć bez szarpania normalnie aż przód podskakiwał,okazało się że łożysko oporowe już się kończyło,tarcza miała grubość nowej ,docisk też w bardzo dobrym stanie ale na tarczy na okładzinie było widać takie paski w poprzek tak jak właśnie brało skokami.Stare sprzęgło leży w piwnicy i nie wiem czy docisk da się jakoś sprawdzić na jakimś sprzęcie ?Myślę że to była wina tarczy ale pewien nie jestem.

maro_a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:01

Post autor: maro_a » 09 kwie 2010, 21:39

Witam, żeby nie zakładać kolejnego wątku piszę tutaj w mojej ABK mam też problem z szarpaniem występuje on w momencie gdy jadę długo w korkach (wentyaltor sie włączy i wyłaczy ok 5 razy) wtedy przy ruszaniu szarpie. Dowiedziałęm się już że może to być układ zapłonowy, sprzęgło lub poduszki pod szkrzynią bądź silnikiem. Czy da się jakoś sprawdzić co jest przyczyną żebym nie wymieniał pół auta?
Czy jest ktoś w stanie polecić jakiegos dobrego znającego się na tym mechanika w krakowie, niestety mam bardzo złe doświadczenia jeśli chodzi o mechaników w krakowie :(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 kwie 2010, 20:27

maro_a pisze:Dowiedziałęm się już że może to być układ zapłonowy, sprzęgło lub poduszki pod szkrzynią bądź silnikiem.
A ja mogę ci powiedzieć że to na 99,9% sprzęgło .

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 15 kwie 2010, 12:31

Roberto 77 pisze:okazało się że łożysko oporowe już się kończyło

przyczyną takiego szarpania podczas ruszania na gorącym silniku w 99,9% jest zużyte łożysko oporowe które w podwyższonej temperaturze zaczyna się jakby zacierać, a na zimno jeszcze jakoś daje radę. Ja w moim aucie zmieniałem silnik i sprzęgło przekładałem stare komplet tarcza+docisk i wymieniłem tylko łożysko oporowe (używane) od auta od którego kupiłem silnik. Problem szarpania ustał :)

maro_a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:01

Post autor: maro_a » 08 maja 2010, 15:23

krisss pisze:
Roberto 77 pisze:okazało się że łożysko oporowe już się kończyło

przyczyną takiego szarpania podczas ruszania na gorącym silniku w 99,9% jest zużyte łożysko oporowe które w podwyższonej temperaturze zaczyna się jakby zacierać, a na zimno jeszcze jakoś daje radę. Ja w moim aucie zmieniałem silnik i sprzęgło przekładałem stare komplet tarcza+docisk i wymieniłem tylko łożysko oporowe (używane) od auta od którego kupiłem silnik. Problem szarpania ustał :)
Droga jest wymiana tego? Jestem w stanie wymienić to w garażu na podstawie jakieś książki sam naprawiam czy czegoś podobnego ?

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 08 maja 2010, 17:46

jeśli kiedyś tego nie robiłeś to nie bierz się za to, cena to nie wiem najlepiej podjechać do sklepu motoryzacyjnego i się zapytać o koszt części a robocizna to już drugorzędna sprawa

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 maja 2010, 18:30

kumatej osobie nawet nie jest tak łatwiutko zwalic skrzynie wymienic łozysko i zalozyc ja
jezeli tego nie robiles to odpusc ,chyba ze masz kolege ktory sie zna na tym to we 2 szybciej wam pujdzie

maro_a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2008, 23:01

Post autor: maro_a » 08 maja 2010, 19:11

tomek1982 pisze:kumatej osobie nawet nie jest tak łatwiutko zwalic skrzynie wymienic łozysko i zalozyc ja
jezeli tego nie robiles to odpusc ,chyba ze masz kolege ktory sie zna na tym to we 2 szybciej wam pujdzie
No mam kolegę który zmieniał sprzęgło ale nie w audi niestety tylko w rowerze i fiatach,
bardzo się to różni wie ktoś może ? Bo w Krakowie dość drogo wołają za takie rzeczy.
A wiadomo jak to z kasą u studenta :/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 maja 2010, 17:38

No i po wymianie sprzęgła .Szarpanie ustało .
maro_a pisze:No mam kolegę który zmieniał sprzęgło ale nie w audi niestety tylko w rowerze i fiatach,
bardzo się to różni wie ktoś może ?
Ja wiem bo robiłem sam .Założenie jej spowrotem praktycznie nie jest możliwe w pojedynkę.Nie wiem jak w innych autach ale w AUDI 80 to masakra a szczegółami nie będę zanudzał ;-)

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 09 maja 2010, 21:41

maro_a pisze:Droga jest wymiana tego? Jestem w stanie wymienić to w garażu na podstawie jakieś książki sam naprawiam czy czegoś podobnego ?
weź sobie kolege do pomocy, kanał, narzędzia itd. Łatwo za pierwszym razem nie jest. Ale nei ma rzeczy neimożliwych - rozkręcasz za koleją to co potrzeba żeby skrzynia zeszła, wymeiniasz łożysko i składasz w odwrotnej kolejności - oczywiście odrobina wiedzy mechanicznej się przyda. Ja np. wszystkiego sam się uczę. Skrzynia w golfie mk2 1:50 zrzucam, montaż 2 godzinki i klient wyjeżdza z nowym sprzeglem :)
Ja wiem bo robiłem sam .Założenie jej spowrotem praktycznie nie jest możliwe w pojedynkę.Nie wiem jak w innych autach ale w AUDI 80 to masakra a szczegółami nie będę zanudzał
Nie uwierzę dopóki kiedyś nie będe tego robił, bo przyznam się że w audi jeszcze skrzyni nie wyjmowałem. Wymieniałem ale silnik :-P . Jako ciekawostke podam że możliwa jest wymiana skrzyni automat w pojedynkę w E34 525i ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 maja 2010, 11:57

krisss pisze:Nie uwierzę dopóki kiedyś nie będe tego robił, bo przyznam się że w audi jeszcze skrzyni nie wyjmowałem
i obyś nie musiał bo zrzucenie i założenie skrzyni w MK 2 nijak się ma do skrzyni w audi ;-) Faktem jest też że jak się robi pierwszy raz to jest trudno

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl