Po tym jak kolega opowiedział mi jak działają elektryczne szyby w jego BMW postanowiłem, że sam zrobię coś podobnego w mojej 80tce.
Chodzi o to aby w każdym momencie gdy otwarte są drzwi kierowcy można było sterować elektrycznymi szybami oraz szyber-dachem bez kluczyka w stacyjce.
Koncepcja to podanie plusa na sterowanie szyb za modułem komfortu (w ten sposób automatyczne odsuwanie szyby kierowcy nie działa po otwarciu drzwi kierowcy bez włączonego zapłonu).
1. Zlokalizować moduł komfortu i przewód czerwono-niebieski który należy rozciąć na jego końce założyć konektory [1 i 2]. Jeden z końców dobrze jest przedłużyć.
2. Zlokalizować kostkę krańcówek drzwi – biała 2 pinowa kostka z dwoma lub jednym kablem (brązowo-żółtym i brązowo-zielonym) i podpiąć się do brązowo-żółtego (drzwi kierowcy) [3]
3. Podłączyć się do czerwono czarnego przewodu przy module komfortu i rozdzielić go na na dwoje.
4. Podłączyć wszystko do przekaźnik wg. schematu
:idea: Schemat elektrycznych szyb z zaznaczonymi miejscami wpięcia :idea:
Teraz po otwarciu drzwi kierowcy będą działały elektryczne szyby. Wadą jest brak wyłącznika czasowego co mogłoby spowodować wyładowanie akumulatora przez podświetlanie klawiszy i załączony przekaźnik. Myślałem nad jakimś urządzonkiem które wyłączyłoby to wszystko po określonym czasie. Wtedy mnie oświeciło aby użyć sygnału oświetlenie wnętrza które w B4 jest automatycznie wyłączane po kilku minutach gdy drzwi są otwarte. Odnalazłem kabel oświetlenia idący do słupka, są to właściwie sklejone trzy kable. Podłączać się należy do skrajnego z paskiem [5] i podłączyć go do dodatkowego przekaźnika (jest on potrzebny bo dwoma masami jednego się nie załączy).
Efekt – gdy w dowolnej chwili otworzy się drzwi kierowcy szyby i szyber dach będą działać. Jeśli będą cały czas otwarte to zasilanie dla szyb i drugie przekaźnika zostanie odcięte razem ze zgaśnięciem oświetlenia wnętrza (lub po czasie po jakim gaśnie jeśli oświetlenie jest permanentnie wyłączone). Takie podłączenie można zastosować tylko w B4.
[B3/B4] Sterowanie el. szybami i szyberdachem bez kluczyka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no i nieźle <ok> w innym temacie już o tym pisaliśmy ale powtórzę: ja się zastanawiam nad podłączeniem szyb pod moduł od szyberdachu i dopiero wtedy podpiąć to tak jak ty opisujesz... szyberdach działa aż do momentu otwarcia drzwi oraz tez ma czasowe wyłączenie po którym podświetlanie gaśnie... jakby podpiąć pod ten moduł szybę i podpiąć to tak by działało po otwarciu drzwi wtedy powinno wszytko gasnąć tak jak gaśnie podświetlanie szyberdachu...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mi to bardzo ułatwi życie bo często mój samochód stoi latem na podwórku i się wietrzy z otwartymi szybami... Kluczyki zazwyczaj leżą u mnie w pokoju i dzięki temu nie będę musiał latać specjalnie po kluczyki jakby np. zaczęło padać albo naszła noc.shellah pisze:to już przesadzacie po co komu otwierać okna jak ma otwarte drzwi :roll: przesyt formy nad treścią
Myślałem także nad dodaniem osobnego włącznika załączającego moduł komfortu aby do kolejnego zatrzaśnięcia drzwi szyby działały.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Shellah, jeśli chodzi o to aby zrobić aby działały zawsze albo przy zamkniętych drzwiach to trzeba by zastosować jakieś czujniki ruchu bo tak świecące się przyciski rozładowałyby akumulator (jakby tak postał tydzień albo dwa).
Co do twojej koncepcji to wykombinowałem jeszcze jedno rozwiązanie.
Odłączyć krańcówkę od modułu komfortu (aby wyłączał szyby tylko mechanizm czasowy) i dać przekaźnik do kabla czarno-niebieskiego aby gdy drzwi są otwarte podawało na niego plus oszukując tym samym że zapłon jest włączony.
Wtedy gdy drzwi będą otwarte szyby będą cały czas włączone (!) a po ich zamknięciu będzie miało się minutkę na używanie elektryki.
Schemacik do tego:
Co do twojej koncepcji to wykombinowałem jeszcze jedno rozwiązanie.
Odłączyć krańcówkę od modułu komfortu (aby wyłączał szyby tylko mechanizm czasowy) i dać przekaźnik do kabla czarno-niebieskiego aby gdy drzwi są otwarte podawało na niego plus oszukując tym samym że zapłon jest włączony.
Wtedy gdy drzwi będą otwarte szyby będą cały czas włączone (!) a po ich zamknięciu będzie miało się minutkę na używanie elektryki.
Schemacik do tego: