Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 JN] Problem z termostatem i wiatrakiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

[B3 1,8 JN] Problem z termostatem i wiatrakiem

Post autor: serial28 » 01 kwie 2010, 12:18

Witam. Panowie mam mały problem. Wiatrak na chłodnicy pracuje cały czas nawet jak silnik jest zimny.Do tego dochodzi zimny wąż powrotny do głowicy? Jak myślicie poleciał termostat czy czujnik w chłodnicy? Samochód dość szybko łapie temp. ale dochodzi do 90 stopni i tyle trzyma .

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 01 kwie 2010, 12:29

Wina moze być przekaznika , moze tez poleciał czujnik wl wentylatora w chłodnicy a po przekreceniu stacyjki na zapłon (kontrolki) wentylator chodzi?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 01 kwie 2010, 12:39

Czyli prawdopodobnie czujnik temperatury w chłodnicy jeśli trzyma temperaturę i nagrzewa się szybko to raczej czujnik a co z tym wężem on nie jest gorący jak temperatura ma ponad 90 stopni termostat puszcza obieg czy nie

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 01 kwie 2010, 12:42

Pewnie wentylator chłodzi cały czas duzy obieg i dlatego zimny wąż, termostat sprawny bo trzyma cały czas temp na małym obiegu 90*

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 01 kwie 2010, 12:53

TYGRYSQ tak nawet po włączeniu zapłonu (kontrolki) wiatrak pracuje.Goldi j51 wąż jest nawet nie letni a zimny.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 01 kwie 2010, 12:56

Mogł sie przekaźnik zawiesić zapiec styk , jak dobrze pamietam 213,212? <osohozi> podmien i spr.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 01 kwie 2010, 20:35

TYGRYSQ pisze:Mogł sie przekaźnik zawiesić zapiec styk , jak dobrze pamietam 213,212? <osohozi> podmien i spr.
Przekaźnik numer 213 sam u siebie niedawno sprawdzałem <ok>

mariusz2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43

Post autor: mariusz2123 » 02 kwie 2010, 16:30

jesli przekrecasz zaplon i odrazu wentylatory zaczynaja pracowac nawet jak zimny to masz do wymiany czujnik ktory zalacza wentylatory bron boze nie kupuj hans preisa najgorszy szajs juz dwa wymienilem w okresie pol roku sa na nic a sprzedaja to w intercarsie dobrze ze gwearancje uznali i zwrocili pieniadze teraz zalozylem jakas bezfirmowke i smiga aqz milo dodam ze byla tansza

co do termostatu to jak szybko ci rosnie temperatura na zegarze jesli wolno albo niedobija nawet do 80 stopni to masz rowniez walniety termostat

sprawdz jak ci grzeje w kabinie nawiew jesli po okolo 20-30 minutach jazdy po trasnie z wentylator nie leci bardzo gorace powietrze tzn egipt:) to masz pewnosc bo termostat moze sie otwierac ale w zlej temperaturze mialem to samo u siebir dziala ale nie w tej temperaturze co trzeba i silnik mialem niedogrzewany a to wazna sprawa

wymien i zobaczysz odrazu roznice

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl