Witam,
Jak w temacie, wczoraj przy wykrecaniu swiec zauwazylem ze na 2 swiecach (cylinder 1 & 2 - liczac od przodu auta) pojawil sie olej na gwincie. Swiece/elektrody sa suchutkie, zadnych osadow, wygladaja tak jak ta na zdjeciu nr 2:
http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
czyli OK. Na przegladzie auto mialo bardzo dobre wyniki na analizatorze spalin. Na swiecach z cylindrow 3 & 4 nie ma zadnego oleju na gwincie, cala swieca jest suchutka. Co to moze byc? Jakies nieszczelnosci na uszczelniaczach zaworowych? Auto bierze min. 0,5L oleju na 1000km, jezdze 80% w trasie, 120-130km/h na LPG.
[80 B4 2.0 ABK] Olej na gwincie swiecy
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- DARODIABEL75
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 11 sie 2009, 17:05
- Lokalizacja: Wałbrzych
- tajson0909
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 14:09
- Lokalizacja: Mielec
odgrzeje kotleta
mam podobną sytuacje co kolega. na swiecach lekka sadza ,końcówki elektrod białe czyste a im blizęj gwintu to juz sadza . Uszczelka dekla zmieniona przy wymianie uszczelniaczy zaworowych , po 1000 dokręcona nie ma śladu wycieku oleju głowica czyściutka .Analiza spalin na PB wysoka na gazie nie, więc gdzieć problem z elektronika .gdyby okazalo się jednak ze to pierscienie jakie pierwsze byly by objawy uch zuzycia , szczerze na brak mocy nie narzekam bo auto dobrze sie zbiera tak mi się wydaje przynajmniej ,nie kopci na niebiesko . Jedyne co zaobserwowalem to to że pod gorke obojętnie w ktora strone stoję i ile w baku PB dlugo go krece i odpali na otwartej przepustnicy , po czym mocno bujnie obrotami i ustabilizuje się
Wymienione świece, kable, kopulka, palec ,sonda, czujnik niebieski TPS (ori uzywka ) wyczyszczona przepustnica ,przeplywka sprawna dobrze działa .podmieniany krokowiec na 5 innych objaw jest ten sam .
mam podobną sytuacje co kolega. na swiecach lekka sadza ,końcówki elektrod białe czyste a im blizęj gwintu to juz sadza . Uszczelka dekla zmieniona przy wymianie uszczelniaczy zaworowych , po 1000 dokręcona nie ma śladu wycieku oleju głowica czyściutka .Analiza spalin na PB wysoka na gazie nie, więc gdzieć problem z elektronika .gdyby okazalo się jednak ze to pierscienie jakie pierwsze byly by objawy uch zuzycia , szczerze na brak mocy nie narzekam bo auto dobrze sie zbiera tak mi się wydaje przynajmniej ,nie kopci na niebiesko . Jedyne co zaobserwowalem to to że pod gorke obojętnie w ktora strone stoję i ile w baku PB dlugo go krece i odpali na otwartej przepustnicy , po czym mocno bujnie obrotami i ustabilizuje się
Wymienione świece, kable, kopulka, palec ,sonda, czujnik niebieski TPS (ori uzywka ) wyczyszczona przepustnica ,przeplywka sprawna dobrze działa .podmieniany krokowiec na 5 innych objaw jest ten sam .