witam, posiadam audi 80 B3 1,8S 66KW 90KM
Problem polega na wysokim spalaniu benzyny jeżdżąc na LPG tzn.
Samochód spala ok 9-11 l gazu na 100km, co cieszy oraz 35l benzyny na 950km co wydaje mi się zbyt dużą ilością.- chyba, że się mylę. Staram się po ok 2km przełączać ręcznie na gaz.
Problem zaczął się tak mi się wydaje po wymianie króćca wody przy głowicy (podczas wymiany mechanik stwierdził ze uszkodził się niby czujnik temperatury – szary 3 pin. - kupilem niemiecki VEMO w Intercarsie za 44z bo innego nie mieli). Na poprzednim czujniku temp. była wzorcowa 90C, na nowym w ruchu jest 70C, gdy stoję w korku dopiero osiąga 90C i po dłuższym staniu dopiero włącza wentylator czyli niby wszystko ok.
Problem wtedy olałem była zima temperatura zawsze dużo poniżej 0 – pomyślałem pewnie ssanie na benzynie przełączałem później na LPG, żeby się dobrze zagrzał.
Kolejny problem to ze gdy jest ciepły nie chce zapalać za pierwszym razem przeważnie pali za 2-3 nieważne czy jest na benzynie czy LPG. Natomiast bez problemu pali na zimnym silniku za jednym dotknięciem.
Poradźcie forumowicze bo już nie wiem co o tym myśleć, chyba że to spalanie benzyny jest w normie, ale z tego co pamiętam w zeszłym roku w lato nie tankowałem benzynki tak często.
Pozdrawiam wszystkich i życzę Wesołych, Spokojnych Świąt i szerokości na drodze
[80 B3 1,8S + LPG] wysokie spalanie benzyny na LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [80 B3 1,8S + LPG] wysokie spalanie benzyny na LPG
Może być to niebieski czujnik temp. było o tym już na forum.flisa pisze: Kolejny problem to ze gdy jest ciepły nie chce zapalać za pierwszym razem przeważnie pali za 2-3 nieważne czy jest na benzynie czy LPG. Natomiast bez problemu pali na zimnym silniku za jednym dotknięciem.
Jaka masz generacje instalacji, i jaki dokładnie silnik na mono wtrysku czy gaźniku? bo jeśli na mono wtrysku to czujnik temp. niebieski ma do gadania bardzo dużo. Autko przez niego może cały czas chodzić na ssaniu. Druga sprawa to jeśli masz mono-wtrysk i I generacje gazu i nie masz emulatora sondy lub przekaźnika, który po przełączeniu daje sondę na masę to sterownik benzyny może łapać błędy i wchodzić w tryb awaryjny pozdrawiam
Re: [80 B3 1,8S + LPG] wysokie spalanie benzyny na LPG
delik pisze:Może być to niebieski czujnik temp. było o tym już na forum.flisa pisze: Kolejny problem to ze gdy jest ciepły nie chce zapalać za pierwszym razem przeważnie pali za 2-3 nieważne czy jest na benzynie czy LPG. Natomiast bez problemu pali na zimnym silniku za jednym dotknięciem.
Jaka masz generacje instalacji, i jaki dokładnie silnik na mono wtrysku czy gaźniku? bo jeśli na mono wtrysku to czujnik temp. niebieski ma do gadania bardzo dużo. Autko przez niego może cały czas chodzić na ssaniu. Druga sprawa to jeśli masz mono-wtrysk i I generacje gazu i nie masz emulatora sondy lub przekaźnika, który po przełączeniu daje sondę na masę to sterownik benzyny może łapać błędy i wchodzić w tryb awaryjny pozdrawiam
z tego co pisza chyba oznaczenie PM przynajmniej jak FAQ czytalem to po wygladzie tak jest zalacze obrazek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ACE
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
jaka masz generacje gazu z sterownikiem(II generacja)? czy gola na śrubę(register? -- I generacja) JA mam mono-wtrysk i gazownik zalozyl mi instalcje bez odciecia sondy na gazie, sterownik łapał wtedy błędy podczas jazdy na gazie i przelanczal go w tryb awaryjny, dobze jakby zczytal kody błyskowe w swoim autku
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
ja mam taki sam i jest to PM, to tylko wygląda jak gaźnik a w środku jest wtrysk jednopunktowy. no i na obrazku jest II gen gazu bo u mnie w tym samym miejscu siedzi komputerek od gazu, tzn pod zbiornikiem na chłodziwo, tak mi to przymajmniej wygląda :]Przemo505 pisze:to raczej nie jest silnik o oznaczeniu PM, bo na zdjęciach jest silnik gaźnikowy, a PM na jednopunkcie To jest instalacja I gen. Śrubka (register) jest chyba przy miarce poziomu oleju jeśli dobrze widzę :lol:
no i niestety mam ten sam problem co Flisa, też mi żre potworne ilości benzyny no i podobne sprawy z odpalaniem na ciepłym, z tym że ja po prostu ze 4 razy dłużej musze pomielić rozrusznikiem niz na zimnym.
pisałem już o tym wczesniej ale jakos nie udało mi się nic z tym zrobić
też wydaje mie się że coś się zrypało ze ssaniem z powodu tego czujnika temperatury
komp był podlączany i żadnych błędów nie było....
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
A to wybacz kolego, z Podlasia ( ja też jestem z podlaskiego) mój błąd, myślałem, że to silnik na gaźniku :oops:barney_81 pisze: ja mam taki sam i jest to PM, to tylko wygląda jak gaźnik a w środku jest wtrysk jednopunktowy. no i na obrazku jest II gen gazu bo u mnie w tym samym miejscu siedzi komputerek od gazu, tzn pod zbiornikiem na chłodziwo, tak mi to przymajmniej wygląda :]
no i niestety mam ten sam problem co Flisa, też mi żre potworne ilości benzyny no i podobne sprawy z odpalaniem na ciepłym, z tym że ja po prostu ze 4 razy dłużej musze pomielić rozrusznikiem niz na zimnym.
pisałem już o tym wczesniej ale jakos nie udało mi się nic z tym zrobić
też wydaje mie się że coś się zrypało ze ssaniem z powodu tego czujnika temperatury
komp był podlączany i żadnych błędów nie było....
Flisa
tak sobie przeliczyłem Twoje spalanie i wychodzi że żre 3,6l na 100 czyli raczej stanowczo za dużo biorąc pod uwagę że większość przejeżdżasz na gazie. No i własnie sam mam podobny problem
https://audi80.pl/80b3-18s-pm-lpg-si ... t37461.htm
przeczytaj mój temat, może znajdziesz jakąś wskazówke dla siebie
mam pytanie natomiast jak samochód ci się grzeje? czy szybko nabiera temperatury? czy nie ma jakiś dziwnych wahań, że raz wszystko cacy a następnego dnia jedziesz i ledwo dochodzi do 70st ?
natomiast jesli chodzi o czujniki to powinieneś mieć dwa, jeden na tablice daje dane, drugi do komputera. który był zepsuty? u mnie jest właśnie jeden czujnik bo ktoś wcześniej zaoszczędził i podłączony jest do niego i komputer i zegar i istalacja gazowa. no i u mnie jest jeszcze ciekawiej bo przez 20 min stania w temp zewn ok 0st samochód nie dał rady osiagnąć 90st, dopiero jak zakręciłem ogrzewanie to temp zaczęła rosnąc jak trzeba. do tej pory śmigam na zakręconym ogrzewaniu bo wtedy szybciej się rozgrzewa i dopiero potem można się pogrzeć
nie masz u siebie podobnych objawów?
ja właśnie u siebie podejrzewam że pali tak duzo bo ciągle na benzynie na ssaniu jeździ i być może jest to związane z tym czujnikiem, choc wskazuje on temp ale działa zbyt wolno i to może jeszcze na dodatek jakoś krzywo
czy ktoś może polecić jakiś dobry czujnik? co brać a czego się wystrzegać?
no i jak sprawdzić czy ssanie jest włączone czy nie?
tak sobie przeliczyłem Twoje spalanie i wychodzi że żre 3,6l na 100 czyli raczej stanowczo za dużo biorąc pod uwagę że większość przejeżdżasz na gazie. No i własnie sam mam podobny problem
https://audi80.pl/80b3-18s-pm-lpg-si ... t37461.htm
przeczytaj mój temat, może znajdziesz jakąś wskazówke dla siebie
mam pytanie natomiast jak samochód ci się grzeje? czy szybko nabiera temperatury? czy nie ma jakiś dziwnych wahań, że raz wszystko cacy a następnego dnia jedziesz i ledwo dochodzi do 70st ?
natomiast jesli chodzi o czujniki to powinieneś mieć dwa, jeden na tablice daje dane, drugi do komputera. który był zepsuty? u mnie jest właśnie jeden czujnik bo ktoś wcześniej zaoszczędził i podłączony jest do niego i komputer i zegar i istalacja gazowa. no i u mnie jest jeszcze ciekawiej bo przez 20 min stania w temp zewn ok 0st samochód nie dał rady osiagnąć 90st, dopiero jak zakręciłem ogrzewanie to temp zaczęła rosnąc jak trzeba. do tej pory śmigam na zakręconym ogrzewaniu bo wtedy szybciej się rozgrzewa i dopiero potem można się pogrzeć
nie masz u siebie podobnych objawów?
ja właśnie u siebie podejrzewam że pali tak duzo bo ciągle na benzynie na ssaniu jeździ i być może jest to związane z tym czujnikiem, choc wskazuje on temp ale działa zbyt wolno i to może jeszcze na dodatek jakoś krzywo
czy ktoś może polecić jakiś dobry czujnik? co brać a czego się wystrzegać?
no i jak sprawdzić czy ssanie jest włączone czy nie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków