[80 b3] czujnik wiatraka?
shellah, a pzekaźniki w skrzynce bezpieczników milczą??? Z tego co widze, to masz 2 biegi... Czyli na przekaźnik nr.11 ( ten 214 ) powinien cyknąć na pierwszym biegu, a na nr. 2 ( 213 ) na drugim biegu... Pomierz w tych gniazdach napięcia, na styku przekaźnika nr. 30 powinien być plus stały, czyli z aku, na 85 powinien być plus po zwarciu styku w kostce czujnika, 86 to masa, a 87 to plus wyjściowy do odbiornika...
Zobacz jeszcze, czy ten przekaźnik, co ci pika, podaje dalej prąd... <ok>
Zobacz jeszcze, czy ten przekaźnik, co ci pika, podaje dalej prąd... <ok>
jak to jest panowie bo wedlug tego opisu za wentylatory odpawiadaja 3 przekaznik, u mnie po zwarciu pinow 1 i 3 w kostce od czujnika temp tego co jest w chlodnicy "cyka" tylko przekaznik nr 213 wlacza sie wentylator i jednoczesnie wlacza sie dmuchawa w samochodzie :roll: reszty przekaznikow nie ma, gdzie mozna kupic takie przekazniki? sa jeszcze jakies przekazniki i bezpieczniki odpowiedzialne za wentylatory nad nogami kierowcy?spiczi pisze:http://www.fotosik.pl/sho...3a5c01e1ca7a75b
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 11:25 przez keczy, łącznie zmieniany 1 raz.
Dlatego wyżej zaproponowałem ci pomierzyć napięcia w gniazdach przekaźników i to, czy ten twój cykający napewno przekazuje prąd... Jak bedziesz wiedział, gdzie nie ma napięcia, a gdzie jest, to bedziesz wiedział, czego się uczepić... <ok>shellah pisze:jak już pisałem wcześniej i nie tylko w tym temacie cyka mi tylko przekaźnik ten na zdjęciu kilka postów wcześniej
Wystarczy, że zewrzesz styki, nawet odpala auta nie musisz... wystarczy sama probówka, może to być nawet żarówka z kawałkami kabla Jak bedzie światłość, to jest napięcie, jak nie ma, to brak napięcia... Mase sobie weź z budy, bądź z jakiegoś pewnego źródła... Rozpiske nóżek przekaźnika dałem wyżej, więc teraz mierz gniazda według nich. NIe zapomnij sprawdzić, czy jest na przekaźniku eż masa, czyli jeden kabel bo jakiegoś plusa, a drugi do dziurki, w której powinna być masa dla przekaźnika <ok>
ja tez mam podobny problem... kupuje czujnik,włącznik wentylatora wymieniam dziala tydzien po czym dzieje sie z nim cos dziwnego... po wlaczeniu zaplonu wentylatory chodza czy silnik zimny czy cieply... zmieniam czujnik 2 raz znow na nowy innej firmy i po tygodniu znow to samo... jakie moga byc tego przyczyny ze te czujniki tak padaja??
Chłopaki mam problem z wiatrakami, nie działają.
Po zwarciu przewodów z czujnika przy chłodnicy nie było pyknięcia przekaźnika. Myślałem, że przekaźnik (214) jest walnięty wiec go rozdupcyłem :mrgreen: Włożyłem go bez obudowy, i zwarłem ponownie przewody od czujnika, nic. Następnie zwarłem ręcznie magnesy z przekażnika i wiatraki ruszyły. Podłączyłem przekaźnik 214 bezpośrednio pod 12V i usłyszałem pyknięcie. Czyli doszedłem do wniosku, że przekaźnik jest sprawny, wiatraki również, bezpieczniki dobre. Problem tkwi w skrzynce bezpieczników skoro nie słysze "pyknięcia". Jak mam sie zabrać za sprawdzenie? Co robić?
Macie może jakiś schemat przekaźnika 214? Nie chce robic nowego tematu więc piszę w obecnym.
Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki.
Po zwarciu przewodów z czujnika przy chłodnicy nie było pyknięcia przekaźnika. Myślałem, że przekaźnik (214) jest walnięty wiec go rozdupcyłem :mrgreen: Włożyłem go bez obudowy, i zwarłem ponownie przewody od czujnika, nic. Następnie zwarłem ręcznie magnesy z przekażnika i wiatraki ruszyły. Podłączyłem przekaźnik 214 bezpośrednio pod 12V i usłyszałem pyknięcie. Czyli doszedłem do wniosku, że przekaźnik jest sprawny, wiatraki również, bezpieczniki dobre. Problem tkwi w skrzynce bezpieczników skoro nie słysze "pyknięcia". Jak mam sie zabrać za sprawdzenie? Co robić?
Macie może jakiś schemat przekaźnika 214? Nie chce robic nowego tematu więc piszę w obecnym.
Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
bialas1 pisze:Następnie zwarłem ręcznie magnesy z przekażnika i wiatraki ruszyły.
bialas1 pisze:Podłączyłem przekaźnik 214 bezpośrednio pod 12V i usłyszałem pyknięcie
po tym wniosek mam że jest zbyt małe napięcie aby przekaźnik ruszyłbialas1 pisze:Czyli doszedłem do wniosku, że przekaźnik jest sprawny, wiatraki również, bezpieczniki dobre