Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6D] Chłodnica z benzyny do diesla

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

[80 B3 1.6D] Chłodnica z benzyny do diesla

Post autor: Fighter001 » 24 mar 2010, 20:05

Witam pytanie jak w temacie czy chlodnica od benzyny bedzie dobrze dzialac w dieslu? Chlodnica od benzyny jest mniejsza dlatego pytam czy to wystarczy na mojego 1.6D? Do dzisiaj mialem ori chlodnice taka sama jak w silniku TD SB ale wentylator przetarl mi kanalik i zaczela cieknac czy jak zaloze mniejsza od benzyniaka auto nie zacznie sie za mocno grzac? Chce zalozyc od benzyny bo mam taka do kupienia za male pieniadze ale nie wiem czy bedzie dzialala. Dodam ze tamta jest od audi b3 91r 1.8 Prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 mar 2010, 20:10

Podaj wymiary bo w benzynie były dwa rodzaje mniejszych chłodnic.
Jeśli wymiary są znacząco mniejsze od 600x300x41mm to będzie się bardziej grzał, szczególnie w upały. Komora wirowa rządzi się swoimi prawami.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 24 mar 2010, 21:35

Heh wymiary to nie wiem ale jest jakies 10 max 15 cm krotsza od mojej. Moja jest na cala szerokosc tej przedniej scianki a tamta jest wlasnie krotsza max 15cm. Nie wiem czy moge zalozyc ta od benzyny ale gdyby bardziej sie grzal to od tego jest wiatrak a moj 1.6D moca nie grzeszy to chyba zbytnio grzac sie nie powinien?
I jeszcze takie pytanie dlaczego silnik 1.8 mial mniejsza chlodnice skoro podobno benzyniaki bardziej sie grzeja a przeciez moj silnik to zwykle 1.6 a chlodnica najwieksza.

to jest wlasnie taka chlodnica jak na tej aukcji: http://allegro.pl/item935484131_audi_80 ... _wody.html

Awatar użytkownika
kula_sc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2008, 14:29
Lokalizacja: Zagłębie
Kontakt:

Post autor: kula_sc » 24 mar 2010, 21:39

Z tego co mi się zawsze wydawało stary diesel szybciej się grzeje.
Mam ten sam silniczek co ty i powiem Ci, że jak jest upalnie i postoje troche dłużej w korku temperatura leci do góry. Więc jak dla mnie szukaj lepij ori.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 24 mar 2010, 21:45

No ok a w jakich autach byly podobnej wielkosci chlodnice bo mam znajomego na szrocie i jak od audi nie bedzie mial to od czego jeszcze moge dopasowac? Moze passat b3? Albo jakis seat?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 mar 2010, 21:46

Fighter001 pisze: I jeszcze takie pytanie dlaczego silnik 1.8 mial mniejsza chlodnice skoro podobno benzyniaki bardziej sie grzeja a przeciez moj silnik to zwykle 1.6 a chlodnica najwieksza.
Należy oddzielić od siebie diesle z komorą wirową i bezpośrednim wtryskiem.
Diesle z komorą wirową grzeją się dużo bardziej od TDI i (co może być dla niektórych zaskoczeniem) od benzyny. TDI znów grzeje się mniej niż benzyna.
Szukaj chłodnicy o wymiarach takich, jak ja Ci podałem. To, że Twój diesel ma małą moc wcale nie znaczy, że na postoju będzie się grzał mniej od 1.6TD, na postoju jest takie samo spalanie ON. Podczas jazdy różnicy też nie zauważysz między D a TD bo pęd powietrza będzie skutecznie chłodził płyn chłodniczy w chłodnicy.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 24 mar 2010, 21:53

W mojej chlodnicy byla roznica w chlodzeniu bo przez lata jakos dziwnie sie wybrzuszyla do srodka az wiatrak w koncu przetarl kanalik :-P Bede jutro szukal chlodnicy o takich wymiarach jak kolega podal, a oprocz audi w jakim aucie znajde taka chlodnice (chodzi o wymiary).

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 mar 2010, 22:00

Trudno mi powiedzieć, musiałbyś na allegro poszukać ;-) Może w toledo też takie były, może w golfie albo w pasacie.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 26 mar 2010, 12:29

Witam naprawilem moja chlodnice tymczasowo (zagialem pekniety kanal) ale postanowilem kupic nowa zeby nagle znowu sie nie zepsula. Pomozcie w wyborze, na allegro znalazlem 2 ktore chyba by pasowaly http://allegro.pl/item938948611_audi_80 ... _wody.html -ta jest identyczna jak moja stara chlodnica ale znalazlem druga troche tansza: http://allegro.pl/item962089866_chlodni ... _0_td.html rozni sie nieznacznie wymiarami bo jest 1cm krotsza i 0,5 wyzsza no i ma czujnik z drugiej strony. Ktora wybrac? Jak bym wzial ta tansza to zawsze by bylo na nowy plyn.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 mar 2010, 15:59

Weź tą droższą. Ta tańsza jest cieńsza. Wiem, bo miałem dokładnie taką samą i powróciłem do ori chłodnicy. Ta tańsza ma grubość jak mnie pamięć nie myli coś ok 32mm.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 27 mar 2010, 13:06

Zamowilem tak jak kolega poradzil ta drozsza, w srode powinienem juz ja miec wtedy podziele sie spostrzezeniami co do jakosci wykonania :mrgreen: wiem ze za 100 nie bedzie to co ori ale moja jest juz K.O ;-)

I tak troche nie na temat auto raz grzeje mi sie szybciej a raz o wiele wolniej ale zawsze gdy dojdzie do tych 90 to zapala mi sie kontrolka od wody temp. rosnie ponad 90 pozniej kontrolka gasnie i temp. spada znowu do 90, czy to termostat?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 mar 2010, 13:34

Albo za mało płynu albo korek nie puszcza ciśnienia.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 05 kwie 2010, 17:52

Kolega trepek mial racje bylo za malo plynu :->

Po zalozeniu nowki sztuki chlodnicy i wlaniu ok 7l nowego plynu auto pieknie osiaga temp. po przejechaniu ok 5km.
Mialem napisac swoje spostrzezenia co do jakosci chlodnicy, no wiec jesli chodzi o wymiary jest praktycznie identyczna jak oryginal wszystko pieknie pasowalo. Rozni sie tym ze blaszki ktore odprowadzaja cieplo z chlodnicy sa proste a nie tak jak w ori chlodnicy ulozone w zig zag :-) Aluminium z ktorego jest wykonana jest troche mieksze niz w ori (latwiej wgiac blaszki) ale jak na 109zl jest bardzo dobra i jestem zadowolony z zakupu, bo ori uzywka kosztowala 200zl smiech na sali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl