[ B4 ABK+LPG 2.0 93r. ] ciekawa przypadłość z elektryką
[ B4 ABK+LPG 2.0 93r. ] ciekawa przypadłość z elektryką
Witam serdecznie.
Mam pewien problem z moim wozem, a mianowicie siadło mi
- tylne światło przeciwmgielne ( przód się pali - bezpiecznik i żarówka ok.)
- światło cofania ( żarówki ok, bezpiecznik cały )
- podświetlenie zegarów i konsoli sterowania ogrzewaniem i tu zaczyna się zabawa.
Ten ostatni problem przedstawię po kolei dla zrozumienia
- włączam zapłon, następnie światła i podświetlenia zegarów i konsoli sterowania nadmuchem nie ma, ale gdy wcisnę przycisk odpowiadający za załączenie tylnych świateł przeciwmgielnych to załącza mi się podświetlenie zegarów i sterowania nadmuchem, jednocześnie mam oświetlenie schowka, oświetlenie komory silnika, podświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Gdy wyłączę przycisk od tylnych świateł przeciwmgielnych wszystko się wyłącza i nie mam podświetlenia zegarów, schowka, tablicy rejestracyjnej i komory silnika.
Pozdrawiam i szukam pomocy.
Mam pewien problem z moim wozem, a mianowicie siadło mi
- tylne światło przeciwmgielne ( przód się pali - bezpiecznik i żarówka ok.)
- światło cofania ( żarówki ok, bezpiecznik cały )
- podświetlenie zegarów i konsoli sterowania ogrzewaniem i tu zaczyna się zabawa.
Ten ostatni problem przedstawię po kolei dla zrozumienia
- włączam zapłon, następnie światła i podświetlenia zegarów i konsoli sterowania nadmuchem nie ma, ale gdy wcisnę przycisk odpowiadający za załączenie tylnych świateł przeciwmgielnych to załącza mi się podświetlenie zegarów i sterowania nadmuchem, jednocześnie mam oświetlenie schowka, oświetlenie komory silnika, podświetlenie tablicy rejestracyjnej.
Gdy wyłączę przycisk od tylnych świateł przeciwmgielnych wszystko się wyłącza i nie mam podświetlenia zegarów, schowka, tablicy rejestracyjnej i komory silnika.
Pozdrawiam i szukam pomocy.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
No, ja w tym wypadku zacząłbym od niej.kho pisze:siadło mi
- tylne światło przeciwmgielne ( przód się pali - bezpiecznik i żarówka ok.)
- światło cofania ( żarówki ok, bezpiecznik cały )
https://audi80.pl/b3-b4-sedan-napraw ... t12741.htm
ok. jutro zajmę się tematem i dam znać.
Dzięki za super szybką odpowiedź
[ Dodano: 2010-03-22, 18:49 ]
Witam ponownie.
Usterka naprawiona, wiązka wymieniona i wszystko zaczęło działać poprawnie.
Dlatego drodzy koledzy, jeżeli będziecie mieli problem z elektryką to zaczynajcie szukać usterki w wiązce, która idzie do klapy bagażnika.
Ja u siebie miałem pęknięte cztery przewody.
Podziękowania dla kolegi ,,IC69'', to właśnie dzięki niemu usunąłem usterkę.
Pozdrawiam
Dzięki za super szybką odpowiedź
[ Dodano: 2010-03-22, 18:49 ]
Witam ponownie.
Usterka naprawiona, wiązka wymieniona i wszystko zaczęło działać poprawnie.
Dlatego drodzy koledzy, jeżeli będziecie mieli problem z elektryką to zaczynajcie szukać usterki w wiązce, która idzie do klapy bagażnika.
Ja u siebie miałem pęknięte cztery przewody.
Podziękowania dla kolegi ,,IC69'', to właśnie dzięki niemu usunąłem usterkę.
Pozdrawiam
Witam nie chcąc zakładać nowego tematu przyłaczam się
No więc pare dni temu uszkodził mi się włącznik od podświetlania schowka (rozleciał się), a że nie miałem czasu go poskladać tak go zostawiłem przy czym później zaizolowałem jeden kabelek (brązowy), później przestało mi podświetlać zegary łącznie z podświetlaniem nawiewu, dzisiaj się jeszcze zorientowałem że nie mam świateł tylnich mijania i podświetlenia tablic, a przednie mijania są, drogowe również są jak migam i jak na stałe włączam. Dodam, że bezpieczniki wszystkie sprawdzone, przeczyszczone łącznie z tym co jest pod kierownicą (kostka - nie wiem jak ją sprawdzić). Kiedy przełącze kierunkowskaz w góre lub dół bez kluczyka to pozycyjne prawe przednie, prawe tylne świecą i lewe przednie i tylne lewe też świecą, światło cofania również świeci, natomiast kiedy bez kluczyka przełącze tylko raz w góre to nic się nie dzieje żadne światła nie świecą, kierunkowskazy działaką wszystkie. Pomóżcie bo już nie daję rady co za to wszystko odpowiada.
[ Dodano: 2010-03-31, 20:04 ]
Widzę, że nikt nie wie o co chodzi albo nie chce pomóc:(
Dodam jeszcze, że
No więc wziąłem żaróweczkę podłączyłem do niej kabelek którym po kolei jechałem po bezpiecznikach więc na 1,2,3,4 10,11,12,15,16,17,18,19,20,21 od lewej strony żaróweczka mi się paliła przy styknięciu z masą, natomiast na tych 5,6,7,8,9,13,14 nie ma napięcia bo żaróweczka się nawet nie zapala - sprawdzałem to przy włączonym zapłonie(bez odpalenia silnika) i włączonych światłach z których mi tylko przednie świeciły, dodam, że mam jeszcze światła stop-u no i co mnie zdziwiło podświetlanie bagażnika.
No więc pare dni temu uszkodził mi się włącznik od podświetlania schowka (rozleciał się), a że nie miałem czasu go poskladać tak go zostawiłem przy czym później zaizolowałem jeden kabelek (brązowy), później przestało mi podświetlać zegary łącznie z podświetlaniem nawiewu, dzisiaj się jeszcze zorientowałem że nie mam świateł tylnich mijania i podświetlenia tablic, a przednie mijania są, drogowe również są jak migam i jak na stałe włączam. Dodam, że bezpieczniki wszystkie sprawdzone, przeczyszczone łącznie z tym co jest pod kierownicą (kostka - nie wiem jak ją sprawdzić). Kiedy przełącze kierunkowskaz w góre lub dół bez kluczyka to pozycyjne prawe przednie, prawe tylne świecą i lewe przednie i tylne lewe też świecą, światło cofania również świeci, natomiast kiedy bez kluczyka przełącze tylko raz w góre to nic się nie dzieje żadne światła nie świecą, kierunkowskazy działaką wszystkie. Pomóżcie bo już nie daję rady co za to wszystko odpowiada.
[ Dodano: 2010-03-31, 20:04 ]
Widzę, że nikt nie wie o co chodzi albo nie chce pomóc:(
Dodam jeszcze, że
No więc wziąłem żaróweczkę podłączyłem do niej kabelek którym po kolei jechałem po bezpiecznikach więc na 1,2,3,4 10,11,12,15,16,17,18,19,20,21 od lewej strony żaróweczka mi się paliła przy styknięciu z masą, natomiast na tych 5,6,7,8,9,13,14 nie ma napięcia bo żaróweczka się nawet nie zapala - sprawdzałem to przy włączonym zapłonie(bez odpalenia silnika) i włączonych światłach z których mi tylko przednie świeciły, dodam, że mam jeszcze światła stop-u no i co mnie zdziwiło podświetlanie bagażnika.
Już sobie poradziłem sam z tym tematem otóż dla nie wtajemniczonych to nie ma nic wspólnego z klapą bagażnika i wiązką kabli. Rozebrałem przełącznik zespolony (dźwignia włączania świateł) i okazało sie, że jest tam taki plastykowy czarny pałączek zakończony półkolami z obydwu stron (zależy jaka wersja przełącznika) i okazało się że jest on pęknięty i nie mógł przesuwać górnych suwaków które były odpowiedzialne m.in. za
- podświetlanie deski rozdzielczej
- podświetlanie pokręteł nawiewu
- podświetlanie schowka na rekawiczki
- podświetlanie komopry silnika
- podswietlanie tablicy rejestracyjnej
- uruchamianie buzera sygnalizującego otwarte drzwi
- włączanie świateł postojowych
- i załączanie tylnych lamp
więc go wymieniłem na nowy używany z innego przełącznika zaspolonego.
P.S. Uwaga na sprężynki
- podświetlanie deski rozdzielczej
- podświetlanie pokręteł nawiewu
- podświetlanie schowka na rekawiczki
- podświetlanie komopry silnika
- podswietlanie tablicy rejestracyjnej
- uruchamianie buzera sygnalizującego otwarte drzwi
- włączanie świateł postojowych
- i załączanie tylnych lamp
więc go wymieniłem na nowy używany z innego przełącznika zaspolonego.
P.S. Uwaga na sprężynki
No więc kolego zdejmin najpierw oslonę klaksonu z kierownicy (trzeba ją wyrwać ale ostrożnie albo podważyć czymś od spodu) później ukaże Ci się śruba kierownicy musisz mieć nasadkę bo inaczej jej nie odkręcisz (przy okazji odepnij brązowy kabelek od klaksonu zdejmin kierownice . zauważ że kolumna kierownicy jest obudowana z góey i dołą taką czarną osłona śruby do niej znajdują się pod spodem odkręć je w wyniku czego będziesz mógł zdjąć górną osłone. Dolnej osłony nie odkręcisz tak od razu (zauważ że w dolnej osłonie jest szeroka dziura jest to po to by ampolem poluzować i odkręcić cały ten przełącznik zespolony który jest nasadzony na kolumne kierownicy, kiedy go już odpowiedni poluzujesz po prostu go ściągasz do siebie odpinając przy tym bodajże dwie kości. Jak już zdemontujesz ten przełłącznik zespolony to odkręcasz go tylko z wierzchu dalej nie ma potrzeby ingerować gdyż jak zauważysz wajcha od świateł jest na samym wierzchu. A poniżej pokażę Ci co masz uszkodzone. Ta górna część tego plastyku przełącza nam m.in tylne światła i podświetlanie itd. natomiast dolna przednie światła. Na krańcach tych części jak zauważysz będziesz miał przewodniki i sprężynki (nie zgób ich). Jak możesz to rób sobie fotki co i jak żebyś później odpowiednio to złożył.luras pisze:Fronek22, gdzie znajdę przełącznik zespolony (dźwignia włączania świateł) ?? Mam ten sam problem co Ty i nie wiem jak zabrać się to naprawy. Proszę o pomoc.
Witam!
Jako nowy właściciel B3 kupionej okazyjnie mam problemy głównie z elektryką. Otóż nie działają mi światła mijania oraz długie (za wyjątkiem migania długimi), przy przytrzymaniu na stałe migania (bo to jedyna możliwość oświetlania drogi) pali się kontrolka kierunkowskazu na stałe, i jednocześnie podświetlenie prędkościomierza gaśnie w połowie; i odwrotnie, podczas włączenia kierunkowskazu miga kontrolka świateł długich.
Podejrzewam o to przełączniki w kolumnie kierownicy, aczkolwiek z zakupem auta dostałem parę części, między innymi przełączniki. Po wymianie przełączników wszystko działa tak samo źle, a wydaje mi się niemożliwe żeby dwie części były zepsute w ten sam sposób, i dlatego zwracam się do Szanownych Kolegów z prośbą o pomoc w ratowaniu samochodu przed śmiercią ze starości.
Pozdrawiam
Jako nowy właściciel B3 kupionej okazyjnie mam problemy głównie z elektryką. Otóż nie działają mi światła mijania oraz długie (za wyjątkiem migania długimi), przy przytrzymaniu na stałe migania (bo to jedyna możliwość oświetlania drogi) pali się kontrolka kierunkowskazu na stałe, i jednocześnie podświetlenie prędkościomierza gaśnie w połowie; i odwrotnie, podczas włączenia kierunkowskazu miga kontrolka świateł długich.
Podejrzewam o to przełączniki w kolumnie kierownicy, aczkolwiek z zakupem auta dostałem parę części, między innymi przełączniki. Po wymianie przełączników wszystko działa tak samo źle, a wydaje mi się niemożliwe żeby dwie części były zepsute w ten sam sposób, i dlatego zwracam się do Szanownych Kolegów z prośbą o pomoc w ratowaniu samochodu przed śmiercią ze starości.
Pozdrawiam
A weź kolego odłącz licznik całkowicie i opisz co się będzie działo jak odłączyłeś licznik czy objawy ustaną czy też nic się nie zmieni. Dodatkowo posprawdzaj bezpieczniki i zastanawiam się po co Ci dorzucił ten przełącznik zespolony?? (ja bym jeden rozkręcił tu gdzieś jest to ładnie opisane i zilustrowane co i jak zrobić).
Przepraszam za opóźnienia (przez brak neta), ale Kolega miał dobry pomysł. Po ponownym podłączeniu liczników wszystkie kontrolki działają dobrze (pewnie zabrudzone styki).
Liczniki prędkości i przebiegu nie działają, ale zauważyłem urwany kabel pod silnikiem, który szedł do układu napędowego.
Niestety światła bez zmian - ale na innym temacie znalazłem odpowiedź - i jutro sprawdzę ją w praktyce. Jeden z Kolegów miał przepalony kabel od stacyjki do "pajączka", i wtedy światła zachowywały się tak jak na wyłączonej stacyjce, czyli pozycyjne i sygnały długimi.
Jak znajdę tamten temat to dołączę linka i napiszę jak najszybciej co w końcu zdołałem naprawić.
Dziękuję za poświęcony czas wszystkim forumowiczom, z jednym kabelkiem jechałbym bulić do serwisu.
[ Dodano: 2010-07-02, 22:53 ]
https://audi80.pl/b3-16-td-brak-swia ... t11417.htm
Jak widać to dokładnie to co ja mam w swojej osiemdziesiątce.
Liczniki prędkości i przebiegu nie działają, ale zauważyłem urwany kabel pod silnikiem, który szedł do układu napędowego.
Niestety światła bez zmian - ale na innym temacie znalazłem odpowiedź - i jutro sprawdzę ją w praktyce. Jeden z Kolegów miał przepalony kabel od stacyjki do "pajączka", i wtedy światła zachowywały się tak jak na wyłączonej stacyjce, czyli pozycyjne i sygnały długimi.
Jak znajdę tamten temat to dołączę linka i napiszę jak najszybciej co w końcu zdołałem naprawić.
Dziękuję za poświęcony czas wszystkim forumowiczom, z jednym kabelkiem jechałbym bulić do serwisu.
[ Dodano: 2010-07-02, 22:53 ]
https://audi80.pl/b3-16-td-brak-swia ... t11417.htm
Jak widać to dokładnie to co ja mam w swojej osiemdziesiątce.