Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] olej silnikowy???

ODPOWIEDZ
tom1205
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2008, 14:14
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: tom1205 » 15 sty 2010, 13:44

polecam valvoline durablend diesel 5w40 wczesniej mialem castrol magnatec i Gm 10w40 po przejściu na durablend silnik zauwazalnie ładniej pracuje.zuzycie oleju max 0.5l na ok 12kkm

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 15 sty 2010, 23:57

No tak ale 5W40 to juz syntetyk, a ja raczej wolalbym pozostac przy polsyntetyku skoro kilka lat na takim jezdzil. Jednak tak jak mowi dubbler, wole dolozyc pare zlotych a miec olej lepszej jakosci aby silnik lekko sobie pracowal i turbawka. I tak po przeczytaniu postow widze ze powinienem wybrac jeden z tych: Castrol, Motul, Valvoline Maxlife diesel, Liqui Moly lub Mobil. :)

gemus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:57
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: gemus » 05 kwie 2010, 20:43


UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 kwie 2010, 20:49

olej bardzo dobry i lej śmiało 10W-40 latem, potem na zimę zalewaj EDGE 5W-40 i będzie super <ok>

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 05 kwie 2010, 20:55

ja kupowalem dokladnie ten z drugiego linku od tego uzytkownika i to dwa razy. bardzo szybka wysylka, towar pewny i oryginalny - samochod super sie na nim zachowywal.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 05 kwie 2010, 21:01

widze kolega dodał rugi link zanim odpisałem..

ten drugi olej jest olejem HC i jest on jakością porównywalny z półsyntetycznym (chociaż ten HC będzie lepszy) i na 5W-40 silnik będzie lepiej pracował szczególnie zanim się rozgrzeje więc możesz śmiało go zalewać tylko zanim spuścisz stary olej użyj środka płuczącego żeby wypłukać osady z silnika <ok>

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 06 kwie 2010, 10:56

witam moje pytanie kieruje do osoby, która odpowie mi rzetelnie na temat.
W tamtym roku ok września wymieniłem olej na pół syntetyk Castrol Magnatec 10w40 nie wiedząc jaki był wcześniej.
Po przejechaniu ok 6 tyś. Olej jest smołowaty i stracił konsystencje takiej rzadkości jak jest nowy. Postanowiłem wiec że zmienię olej.
Jazda była wrecz na pełnych obrotach + dodatkowo rezystor, rano zawsze jadąc przed wzrosnieciem temperatru przynajmniej 60stopni nie przekraczam obrotow 2tyś. A pozniej dochodziło do tych 3 tyś/3,5tyś. Jazda po miescie cały czas. Spalenie oleju przez te 6 /6,5tyś km wyszło z 400mililitrów, teraz juz nic nie ubywa i jest 3/4 stanu. Było zalane ponad stan.
Co zalewać dalej Castro Magnatec 10w40 czy Castrol Edge 5w40? Dodam ze silnik bardzo dobrze sie zbiera Uki_XX sam dobrze wie...

mariusz8282
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 250
Rejestracja: 21 lis 2009, 11:31
Lokalizacja: Biecz

Post autor: mariusz8282 » 06 kwie 2010, 23:51

Ja tez jakies 1,5 tys. km temu wymienilem olej na Castrol Magnatec Diesel 10W40. Wczesniej mialem Lotosa. Roznicy jakos specjalnie nie zauwazylem w zachowaniu auta. Tez mialem dolane na max i deczko mi ubylo, moze nie byl jeszcze rozprowadzony dobrze po calym silniku i filtrze i dlatego. Co do tego ze jest ciemny to raczej jest to normalne. Olej po przejechaniu troche zawsze robi sie czarny,nie bedziesz mial go po przejechaniu 6 tys takiej samej barwy jak zalewales. Ja tez dlugo zastanawialem sie jaki olej zalac i Castrol byl jednym z czesto polecanych a i nie najdrozszych. Co do zmiany oleju na 5W40. Raczej nie poleca sie przechodzenia z polsyntetyku na syntetyk tym bardziej jesli silnik ma juz spory przebieg. Zostalbym na twoim miejscu przy polsyntetyku.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 kwie 2010, 01:19

mariusz8282 pisze: Raczej nie poleca sie przechodzenia z polsyntetyku na syntetyk tym bardziej jesli silnik ma juz spory przebieg. Zostalbym na twoim miejscu przy polsyntetyku.
a co ma przebieg do oleju :?: im lepszy olej tym wolniej się zużywa silnik a więc dłużej będzie służył, a dla ścisłości to olej się leje do silnika a nie licznika <ok>
levis1991 pisze:Po przejechaniu ok 6 tyś. Olej jest smołowaty i stracił konsystencje takiej rzadkości jak jest nowy....
...Jazda była wrecz na pełnych obrotach + dodatkowo rezystor...
nic dziwnego, jak się ostro jeździ to i olej szybko się zużywa a szczególnie półsyntetyk :-( o mineralnym już nie wspominam bo przy takiej jeździe to byłoby zabójstwo dla silnika
levis1991 pisze:Co zalewać dalej Castro Magnatec 10w40 czy Castrol Edge 5w40? Dodam ze silnik bardzo dobrze sie zbiera Uki_XX sam dobrze wie...
przy takiej jeździe półsyntetyk (np. Castrol Magnatec Diesel 10W-40) wytrzyma 6-7tys. km, olej HC 5W-40 (np. Castrol Magnatec Diesel 5W-40 HC Syntheseol) jakieś 8-10tys. km a syntetyk 5W-40 (np. Castrol Edge TurboDiesel 5W-40) koło 10-12tys. km więc na Twoim miejscu zmieniłbym na HC/Syntetyk, a który to wedle uznania <ok>

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 07 kwie 2010, 06:46

levis1991 pisze:Co zalewać dalej Castro Magnatec 10w40 czy Castrol Edge 5w40? Dodam ze silnik bardzo dobrze sie zbiera Uki_XX sam dobrze wie...
przy takiej jeździe półsyntetyk (np. Castrol Magnatec Diesel 10W-40) wytrzyma 6-7tys. km, olej HC 5W-40 (np. Castrol Magnatec Diesel 5W-40 HC Syntheseol) jakieś 8-10tys. km a syntetyk 5W-40 (np. Castrol Edge TurboDiesel 5W-40) koło 10-12tys. km więc na Twoim miejscu zmieniłbym na HC/Syntetyk, a który to wedle uznania <ok>[/quote]


to jeszcze mi powiedz dlaczego akurat na HC/Syntetyk?:P

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 kwie 2010, 17:44

A ja o Castrolu słyszałem że ostatnio bardzo się pogorszył... Czemu nie chcecie zalać coś lepszego?? Choć by volvoline??

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 07 kwie 2010, 17:57

Niki20 pisze:A ja o Castrolu słyszałem że ostatnio bardzo się pogorszył... Czemu nie chcecie zalać coś lepszego?? Choć by volvoline??
bo często kupowanie na allegro równa sie z kupnem w sklepie np
Castrol Edge 5w40 mialem do kupna na allegro bodajże za 129zl 5l a w Łukowie w sklepie kopiłem za 155 5l ze stycznia 2010 roku.


A ten olej co podajesz nie jest w sprzedaży w sklepie

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 07 kwie 2010, 18:24

levis1991 pisze:A ten olej co podajesz nie jest w sprzedaży w sklepie
Nom bo jest sprowadzany z zagranicy. :-P W Pl go nie rozlewają i dlatego jest dobry. :-P

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 07 kwie 2010, 18:50

Valvoline jest do kupienia w sklepie, choć pewnie nie we wszystkich miastach.

A co do przebiegu i oleju to nie róbmy paranoi bo silnik z przebiegiem 300 tys. nie jest już tak rześki jak z przebiegiem 30 tys. Zmiana oleju przy takim przebiegu z niższego na wyższy wg mnie i opinii wielu wiąże się z ryzykiem.
Sam mam minerał i ku potwornych opinii tutaj panujących silnik chodzi całkiem dobrze, choć zastanawiam się nad półsyntetykiem. Poza tym olej mineralny został wymyślony do samochodów anie do smarowania zawiasów jak opiniują niektórzy "znawcy". W Niemczech często był lany nawet od nowości bo spotkałem się z papierami na to. Każdy leje co uważa.
Ja sam się zastanawiam nad przejściem na półsyntetyk, ale właśnie trochę się obawiam tej zmiany, bo wiem, że w aucie od 3 lat lany był minerał Castrola. Wiem też, że był regularnie wymieniany.
Co byście poradzili - tylko rozsądnie bez spektakularnych krzyków, że zabójstwo - tylko syntetyk jest jedynym słusznym olejem, bo to lekka przesada.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 kwie 2010, 20:29

nie przesada, to na jakim i ile pojeździsz zależy głównie od stylu jazdy i jak jeździsz jak "niedzielny kierowca" to i na mineralu latem będziesz jeździł ale jak przyjdą upały i dasz mu w palnik to z oleju mineralnego zrobi Ci się na tłokach i wirniku turbiny smoła i momentalnie szlag trafi pierścienie tak samo i turbo, spadnie kompresja, wzrośnie zużycie oleju i powiesz, że ma 300tys. to już nie jest nowy silnik, itp. tylko że w Niemczech określenie "duży przebieg" przypisuje się jak silnik zrobi ponad milion km a u nasz 90% ludzi mówi że 300tys. to już stary rupieć

jeśli chodzi o lepkość to przy 100st olej 15W-40 różni się niewiele od 5W-40 tylko mineralny przy ok 170st. ulega zlakowaceniu a syntetyk wytrzymuje nawet 350st. ale zaraz mi powiesz, że silnik ma 90st, itp. tylko że temperatura na tłokach przy ostrzejszej jeździe latem sięga nawet do ponad 200st. a wirnik turbosprężarki napędzanej spalinami o temp. między 600 a 850st. też ma grubo ponad 200st.
poza tym olej 15W-40 zimą na mrozie rzędu -30st. można kroić nożem podczas gdy 5W-40 jeszcze pozostaje płynny

ja mam już ponad 330tys. przebiegu i jestem w stanie spokojnie objechać nie jednego AFN'a więc nie gadaj takich głupot że silnik z przebiegiem 300tys. to stary złom, no chyba że w Twoim przypadku tak jest, no ale jak kto dba tak ma <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl