[all gaz] 1,8 SF Dobór parownika
[all gaz] 1,8 SF Dobór parownika
Witam.
Mam w aucie parownik vega (lub elpigaz jak kto woli) który jest kompletnym śmieciem po 2 latach użytkowania <buu> :evil: - smoliste syfy(Od gazu), trafione elektrozawory które co rusz się wieszają itp. Proszę o radę kogoś z praktyką, kto wytłumaczy i pozwoli dobrać odpowiedni parownik i przy okazji mikser do gaźnika keihin I (65kW)
Mam w aucie parownik vega (lub elpigaz jak kto woli) który jest kompletnym śmieciem po 2 latach użytkowania <buu> :evil: - smoliste syfy(Od gazu), trafione elektrozawory które co rusz się wieszają itp. Proszę o radę kogoś z praktyką, kto wytłumaczy i pozwoli dobrać odpowiedni parownik i przy okazji mikser do gaźnika keihin I (65kW)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wszyscy chwalą Lovato że odporny na eksploatację w polskich warunkach i na polskim gazie.
Miałem BRC AT90E ale po jakichś 40 tyś. km też zaczynał zacinać się elektrozawór na parowniku czyszczenie pomogło na krótko aż całkiem go wywaliłem (rdzeń z elektrozaworu a nie parownik).
EDIT
Oprócz tego elektrozaworu to tylko jak był zimny źle podawał gaz i lubił zgasnąć ale po rozgrzaniu działał jak trzeba. To gaśnięcie to prawdopodobnie przez to że ten model miał skomplikowaną dźwigienkologię w środku która nie jest odporna na tą maź.
Gdzieś nie mogę znaleźć tego tematu w którym nasz ekspert gazowy pisał że na Lovato robi się największe przebiegi.
Miałem BRC AT90E ale po jakichś 40 tyś. km też zaczynał zacinać się elektrozawór na parowniku czyszczenie pomogło na krótko aż całkiem go wywaliłem (rdzeń z elektrozaworu a nie parownik).
EDIT
Oprócz tego elektrozaworu to tylko jak był zimny źle podawał gaz i lubił zgasnąć ale po rozgrzaniu działał jak trzeba. To gaśnięcie to prawdopodobnie przez to że ten model miał skomplikowaną dźwigienkologię w środku która nie jest odporna na tą maź.
Gdzieś nie mogę znaleźć tego tematu w którym nasz ekspert gazowy pisał że na Lovato robi się największe przebiegi.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2010, 11:46 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie rzeczona Vega przeżyła już 65 tkm, ale fisiuje już od dawna - także żywotność podobna :roll:
Najgorsze jest to że kiedyś w akcie weekendowej desperacji (miałem ze 400 km do domu i nie mogłem się bawić w szukanie stacji) zatankowałem gdzieś po drodze syfiastego gazu "na stacji u pana Gienka" i Jak wyciągnąłem filtr z parownika do wymiany, to był do połowy wklejony na jakąś bryndzę niby smoła. Od tamtej pory zapomnij, że żelazo odpali na elpegowinie poniżej +10 stopni - chyba, że ciepły. Nie pomogło czyszczenie elektrozaworów, wymiana filtra i czyszczenie gniazda.
Najgorsze jest to że kiedyś w akcie weekendowej desperacji (miałem ze 400 km do domu i nie mogłem się bawić w szukanie stacji) zatankowałem gdzieś po drodze syfiastego gazu "na stacji u pana Gienka" i Jak wyciągnąłem filtr z parownika do wymiany, to był do połowy wklejony na jakąś bryndzę niby smoła. Od tamtej pory zapomnij, że żelazo odpali na elpegowinie poniżej +10 stopni - chyba, że ciepły. Nie pomogło czyszczenie elektrozaworów, wymiana filtra i czyszczenie gniazda.
Podpisze sie pod wypowiedzią kolegi nie są najtańsze ale jak nie chcesz miec problemów to LOVATO są proste trwałe i z powodzeniem można je samemu regenerować czego nie mozna powiedziec o większości parowników , bo niby zestawy naprawcze są ale wymiana nic nie daje . Nie polecam bardzo ostanio popularnych Tomasetto sa tanie ale maja słabiutką termike co owocuje problemami z jazda na zimnym silniku a do tego wyregulowanie dobre tego ustrojstwa to koszmar.
pozdro maniek887
pozdro maniek887
Miałem kiedyś emmegaz i nie za długo pociągnął. Jak nie kilkukrotne problemy z nieotwierającym elektrozaworem to membrany. Znajomy gazownik, jeden z najlepiej regulujących gaz w moich okolicach powiedział że "emma" ma to do siebie że po jakimś czasie pada i silnik nie wkręca się jak powinien.
Polecam Lovato i Zavoli (miałem 2 sztuki). Mam Tomasetto (raczej średnia półka) i nie ma z nim żadnych problemów, choć jest za mały jak na ten silnik.
Polecam Lovato i Zavoli (miałem 2 sztuki). Mam Tomasetto (raczej średnia półka) i nie ma z nim żadnych problemów, choć jest za mały jak na ten silnik.
Leszek, może trafiłeś takiego emme . Miałem kiedyś (pewnie jak wielu) golfa II z takim właśnie parownikiem. Przerobiłem na nim 170 tkm i nic. Odpalał nawet przy sporym mrozie- jedynie przy odpaleniu trzeba go było wspomóc gazem. Do 2-3 tysięcy obrotów. O benzynie można było zapomnieć. Nie biorę teraz pod uwagę Emme z tego powodu, że pewnie nowego już nie kupię a regenerowany już robi problem z paleniem na zimno. Reasumując zakładam Lovato. Dziękuję za podpowiedzi
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
Dokupując parownik Lovato na allegro możesz kupić cały zestaw. W zestawie masz elektrozawór oraz 2 filtry gazu. W Vedze elektrozawór i filtr masz wbudowany. Poza tym lovato ma inne elektrozaworki
Tu link. http://allegro.pl/item1152751204_miniki ... ratis.html
i nie zapomnij o przewodzie i "beczułkach"
Tu link. http://allegro.pl/item1152751204_miniki ... ratis.html
i nie zapomnij o przewodzie i "beczułkach"