[All] nabicie klimy R12
Tak masz racje ale to już kwota powyżej 400 stówek lub lepiej , ostatnio zamawiałem do volvo przewód od klimy 650 zeta. A ja mam r12 z Rosji am nie brakuje.A o chłodnictwie mogę dużo mówić bo w tym pracuje, śmieszą mnie tylko serwisanci ogłaszają się że odzyskują czynnik i tak dalej ,każdy głupi potrafi wprowadzić dane do maszyny ,gwarantuje jak by im dał same zegary ciśnieniowe i butle z freonem to by nie wiedzieli co z tym zrobić ile go nabić .
maszyny sa po to aby ułatwiać zycie, chociaż nie zawsze pomagaja bo doswiadczenie to doswiadczenie.rybekk pisze:gwarantuje jak by im dał same zegary ciśnieniowe i butle z freonem to by nie wiedzieli co z tym zrobić ile go nabić
co do manometrów i butli to nie napełnisz układu tak aby pracował jak najbardziej optymalnie, zgodze sie ze układ bedzie pracował.
układy sa tak zaprojektowane(srednice przewodów, wielkość skraplacza, parownika zbiornika cieczy, wydajności sprężarki) ze najlepszy efekt uzyskują tylko przy odpowiedniej ilosci czynnika dla danego układu.
nabijanie tylko przy pomocy manometrów jest obarczone dużym błedem, zwarzywszy chociaż na samą temp. zewnetrzna podczas której pracuje układ.
przy klimatyzacji samochodowej nie ma problemu układ bedzie pracował w aucue bedzie chłodno i przyjemnie, ale w wiekszych układach niedobór czynnika lub zaduża ilość ma duży wpływ na maxymalną wydajność danego układu i obiór ciepła.
na marginesie dla przypomnienie klimatyzacja badz inne urzadzenie chłodnicze nie wytwarza zimna tylko odbiera ciepło. (jest to czesto mylone przez ludzi panie urzadzenie nie chłodzi)
ogólnie osobówkami sie nie zajmuje bo za małe pieniadze z tego są a stacji gdzie mozna zrobić osobówke jest od groma, czasami tylko znajomym zrobie klime.
od ładnych kilku lat zajmuje sie chłodnictwem w transporcie, wczesniej robiłem w stacjonarnej. wiec obeznanie w tym temacje mam.
[ Dodano: 2010-04-02, 18:59 ]
powracajac do tematu R12 można go ewentualnie zastąpić R409A.
od ładnych kilku lat zajmuje sie chłodnictwem w transporcie, wczesniej robiłem w stacjonarnej. wiec obeznanie w tym temacje mam.
[ Dodano: 2010-04-02, 18:59 ]
powracajac do tematu R12 można go ewentualnie zastąpić R409A.
R409A jest dostepny na rynku tylko aby go kupić trzeba posiadać uprawnienia na gazy chłodnicze tzw. zieloną kartę. co natomiast przy R134A nie jest jeszcze w tej chwili potrzebne, chociaż chodzą od jakiegoś czasu pogłoski że i R134A ma zostać objęty ochroną bo w jakimś tam stopniu wpływa na efekt cieplarniany.
można udać sie do jakiegoś serwisu zajmującego sie chłodnictwem w transporcie takich jak thermo King badz Carrier tam czesto jest używany przy przerabianiu instalacji z R12, i jak bedą chcieli to nabiją i klimę, kwestia dogadania się.
R134A w zakupie to jakieś 30zł netto/kg. czyli w serwisie kosztuje około 100zł brutto
R409A bedzie kosztował przy zakupie około 50-80zł za kg.
można udać sie do jakiegoś serwisu zajmującego sie chłodnictwem w transporcie takich jak thermo King badz Carrier tam czesto jest używany przy przerabianiu instalacji z R12, i jak bedą chcieli to nabiją i klimę, kwestia dogadania się.
R134A w zakupie to jakieś 30zł netto/kg. czyli w serwisie kosztuje około 100zł brutto
R409A bedzie kosztował przy zakupie około 50-80zł za kg.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Witam. Podepnę się do tematu.
Wymieniałem u siebie sprężarkę bo była zajechana.
Kupiliśmy z mechaniorem drugą na szrocie w eleganckim stanie używkę od identycznego auta jak moje. Jakież wielkie było zdziwienie nasze gdy wąż "skraplacz-sprężarka" miał inną średnicę (mój stary wąż nie pasił do sprężarki). No nic przekuliśmy końcówkę i zmontowaliśmy. Jak porządkowałem graty po starym wężu (tym co dostałem razem ze sprężarką) zauważyłem na nim napis "R12".
Jak się domyślam sprężarka którą kupiłem chodziła na czynniku nie jak mój układ na R134a tylko na R12. Jak tu czytam to rozumiem że podejdzie to pod mój układ. Wszystkie węże i inne elementy mam R134a tylko ta sprężarka. Coś mi goście od nabijania mówili że coś z tym olejem w niej trzeba będzie zmienić i powinno być OK. Miał ktoś coś takiego? Chodzi to rzeczywiście czy nie. W przyszłym tygodniu będę może nabijał (czekam na nówke skraplacz bo stary też wyszedł).
Wymieniałem u siebie sprężarkę bo była zajechana.
Kupiliśmy z mechaniorem drugą na szrocie w eleganckim stanie używkę od identycznego auta jak moje. Jakież wielkie było zdziwienie nasze gdy wąż "skraplacz-sprężarka" miał inną średnicę (mój stary wąż nie pasił do sprężarki). No nic przekuliśmy końcówkę i zmontowaliśmy. Jak porządkowałem graty po starym wężu (tym co dostałem razem ze sprężarką) zauważyłem na nim napis "R12".
Jak się domyślam sprężarka którą kupiłem chodziła na czynniku nie jak mój układ na R134a tylko na R12. Jak tu czytam to rozumiem że podejdzie to pod mój układ. Wszystkie węże i inne elementy mam R134a tylko ta sprężarka. Coś mi goście od nabijania mówili że coś z tym olejem w niej trzeba będzie zmienić i powinno być OK. Miał ktoś coś takiego? Chodzi to rzeczywiście czy nie. W przyszłym tygodniu będę może nabijał (czekam na nówke skraplacz bo stary też wyszedł).