[b3 jn 1.8 pw] skoki obrotów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 cze 2007, 16:05
- Lokalizacja: koszalin
[b3 jn 1.8 pw] skoki obrotów
Witam forumowiczów mam taki problem z moją niunią a mianowicie po odpaleniu silnika obroty oscylują w granicy 950-1050.Po paruset metrach zaczynają wariować obroty i skaczą od 200- do 1300 i po tym wachaniu samochód gaśnie ,niejest to cały czas tylko przez jakis odcinek drogi,puzniej się wyrównuje i chodzi dobże lub nie i muszę odpalać.Są taki dni że nic się nie dzieje ale teraz coraz częściej sie to zdarza.Proszę kolegów o pomoc
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2010, 18:46 przez jaroskorpion, łącznie zmieniany 2 razy.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 cze 2007, 16:05
- Lokalizacja: koszalin
Za utrzymywanie obrotów odpowiada silniczek krokowy, więc jak Ci skaczą to coś z nim nie tak , lub może być źle ustawiony zapłon .... Napisz dokładnie co się dzieje:
1. Ile masz dokładnie obrotów na ''luzie''
2. Przegazuj go i zobacz czy powróci do tych samych obrotów
Bo gdy miałem zle ustawiony zapłon to miałem koło 1000 obr/min po dodaniu gazu było np 2500 obr/min i spadało na 2000 obr/min i silnik tak pracował, dopiero po jakims czasie spadał i potrafił zgasnąć
tak to jest jak się ustawia zapłon na tzw''czucie'' xD :mrgreen:
:mrgreen:
Ja sie tam bardzo nie znam ,ale miałem to samo i tak mi to mechanik wytłumaczył :mrgreen:
1. Ile masz dokładnie obrotów na ''luzie''
2. Przegazuj go i zobacz czy powróci do tych samych obrotów
Bo gdy miałem zle ustawiony zapłon to miałem koło 1000 obr/min po dodaniu gazu było np 2500 obr/min i spadało na 2000 obr/min i silnik tak pracował, dopiero po jakims czasie spadał i potrafił zgasnąć
tak to jest jak się ustawia zapłon na tzw''czucie'' xD :mrgreen:
:mrgreen:
Ja sie tam bardzo nie znam ,ale miałem to samo i tak mi to mechanik wytłumaczył :mrgreen:
Miałem bardzo podobny przypadek. z tym, że silnik cały czas nie równo pracował. Okazało się, że gumy w których zamocowane są wtryskiwacze, po prostu się rozleciały Po ich wymianie silniczek chodzi jak nowy :mrgreen: Spróbuj wyciągnąć (delikatnie) jeden wtryskiwacz i zobacz w jakim stanie jest owa guma.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
W silniku JN nie ma klasycznego krokowca, ale zawór powietrza dodatkowego, który spełnia taką samą funkcje, a bywa mylnie nazywany s. krokowym.bobsley6 pisze:W takim razie nie masz JN.
Tu jest foto silnika JN:
http://img16.imageshack.us/i/21429553.jpg/