Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 S] Hamulec ręczny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MP91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 03 kwie 2010, 19:49
Lokalizacja: Ruda Śl

[B3 1.8 S] Hamulec ręczny

Post autor: MP91 » 05 kwie 2010, 20:35

Witam

Mam pewien dość uciążliwy kłopot - hamulec ręczny słabo działa - tylko 3 ząbki (bardzo ciężko się zaciąga na 3 ząbek). Nawet na bardzo małym spadzie (na parkingu) 2 ząbek nie utrzyma auta nawet jak jest też na biegu.

Proszę o pomoc, bo to jednak dla mnie dyskomfort.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 05 kwie 2010, 20:38

Z tyłu oczywiście bębny ?

Pewnie będziesz musiał wymienić szczęki albo okładziny bo już się kończą, albo skończyły.
Nie wiem jak to jest w B3 ale może być coś nie tak z "rozpieraczem szczęk", jest on odpowiedzialny za docisk szczęk do bębna, może się zabiło i ciężko chodzi.

Awatar użytkownika
MP91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 03 kwie 2010, 19:49
Lokalizacja: Ruda Śl

Post autor: MP91 » 05 kwie 2010, 21:02

No z tyłu chyba są bębny, tego jeszcze nie wiem bo auto mam tylko 3 dni.

A czy może to być wina linki ręcznego, może jest za słaba albo coś jest zaspawane (np kolega w Oplu Vectrze A ma gdzieś zaspawane)

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 05 kwie 2010, 23:57

Spróbuj wyregulować na lince póki co, później się będziesz martwił jak to nie pomoże.

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 06 kwie 2010, 00:11

Kolego sprawdź sobie czy masz bębny czy tarcze jak tarcze to zaciski do regeneracji a może się mylę :-/

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 06 kwie 2010, 07:24

Na początku spróbuj naciągnąć linki, pod autem, mniej więcej na środku masz taką aluminiową blachę zdejmij ją i Twoim oczom ukaże się element do naciągania linek od ręcznego, spróbuj naciągnąć. A jeżeli to nie da rezultatu, to najprawdopodobniej okładziny do wymiany (ja u siebie wymieniałem okładziny i linki, bo były pozrywane)
Jeżeli masz kanał, to bez problemu naciągniesz sobie te linki, a jeżeli jesteś sprytny, to i bez kanału se poradzisz. Pozdrawiam

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 06 kwie 2010, 09:15

Ja chce się podłączyć pod temat, u mnie tak jak u kolegi zaciągało się na max 3 ząbki i w ogóle ręcznego nie było. Do tego co najbardziej mnie boli, odbija dopiero po dniu lub więcej. Popuściłem linke żeby na 6 ząbków się zaciągało ale hamulca jak nie było tak i nie ma. Dodam że mam z tyłu tarcze - w dobrym stanie tak jak też klocki. Czy to może być przyczyna zapieczonych linek? Czy może zacisków? Nie chce za bardzo teraz bawić się hamulcami, ściągać zaciski bo w razie niezłożenia tego na czas opuścił bym szkołe a tego nie chce bo matura tuż tuż.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 06 kwie 2010, 13:34

Tomcio90 pisze:Ja chce się podłączyć pod temat, u mnie tak jak u kolegi zaciągało się na max 3 ząbki i w ogóle ręcznego nie było. Do tego co najbardziej mnie boli, odbija dopiero po dniu lub więcej. Popuściłem linke żeby na 6 ząbków się zaciągało ale hamulca jak nie było tak i nie ma. Dodam że mam z tyłu tarcze - w dobrym stanie tak jak też klocki. Czy to może być przyczyna zapieczonych linek? Czy może zacisków? Nie chce za bardzo teraz bawić się hamulcami, ściągać zaciski bo w razie niezłożenia tego na czas opuścił bym szkołe a tego nie chce bo matura tuż tuż.
dla mnie to wygląda na zaciski, po prostu nie działają jak trzeba, może wystarczyłoby ich przeczyszczenie, albo regeneracja. Jeszcze możliwe, że linki ze starości nie chodzą luźno w pancerzach i gdy zaciagniesz reczny to dopiero po jednym dniu odpuści. Ja jak kupiłem swoje audi to nie miałem ręcznego, najpierw podciagnąłem linki, nic to nie dało, gdy zaciągałem ręczny czuć było poór w pewnym miejscu, zdenerwowałem się i pociągłem z całej siły za dźwignię ręcznego aż linki popękały :lol: Później wymieniłem okładziny w tylnych bebnach i obie linki, okazało się, że żadna z linek nie chodziła swobodnie w swoim pancerzu. Po wymianie linek i okładzin, wszystko działa.

jajo 77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:21
Lokalizacja: SY

Post autor: jajo 77 » 06 kwie 2010, 21:23

miałem kiedyś taki problem jak kolega i okazało śie że zaćiski szlag trafił koszt nowego zaćisku 540 zł ale znalazłem na śrućie pare audic i znalazłem sprawne za regeneracją takich rzeczy ńie jestem jeśli masz bębny koszt owiele mńiejszy a ręczny i tak śie przyda pozdrawiam

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 06 kwie 2010, 22:21

Panowie proponuje na początek sprawdzić linki , bo jeżeli przy zaciągniętym na max hamulcu jest 3 ząbek i zero efektów to na 90% macie zardzewiałe linki . Trzeba się troche upaprać i sprawdzić czy chodzą luźno i czy nie mają załamań , czy panceż nie jest pęknięty - wtedy dostaje się woda do środka i efekt gotowy .

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 07 kwie 2010, 06:19

U mnie ręcznego nie było, bo zaciski się pozapiekały. Powierzchnia tarcia było bardzo mała. Po wymianie i dotarciu sie klocków ręczny jest dużo lepszy ale to i tak jeszcze nie to. Linka napewno nie jest zardzewiała.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 kwie 2010, 06:23

kubik pisze:U mnie ręcznego nie było, bo zaciski się pozapiekały. Powierzchnia tarcia było bardzo mała. Po wymianie i dotarciu sie klocków ręczny jest dużo lepszy ale to i tak jeszcze nie to. Linka napewno nie jest zardzewiała.
A może linki nie są dość naciągnięte ? Jak zaciągasz dźwignię od ręcznego, to w którym położeniu zostaje dźwignia gdy tylne hamulec zaczyna łapać ?

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 08 kwie 2010, 06:51

Przemo505 pisze:w którym położeniu zostaje dźwignia gdy tylne hamulec zaczyna łapać ?
Gdzieś na trzecim ząbku. Ale żeby zablokować koła to musze go dwoma rękami pociągnąć :mrgreen:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 kwie 2010, 20:46

hmm. Skoro piszesz, że zaciski wymieniłeś, klocki również i linki nie są zerdzewiałe to może przyczyna tkwi w zużytych tarczach ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl