Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] Wysokie obroty a czujnik temperatury?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3 1.8 PM] Wysokie obroty a czujnik temperatury?

Post autor: Patrique » 08 kwie 2010, 20:22

Panowie, bardzo mi zależy na szybkiej diagnozie mojej niuni. Jutro jadę do Wawy, a tutaj mi moja niunia psikusy sprawia. Otóż dzisiaj rano zapaliłem autko i mam obroty jałowe 1500obr/min. Po dopiero 7-10 min spadły na 900-950rpm. Zrobiłem od razu adaptacje wg. opisu z forum. Wszystko zaczynało być ok. Dopóki dojeżdżając do skrzyżowania wybiłem na luz i obroty zostały na poziomie 1900rpm. Silnik wyje jak bym miał podwójne ssanie. Czego to może być wina? Przepraszam jeśli powieliłem temat, ale bardzo mi zależy na waszych opiniach i wskazówkach. Z góry dzięki za odpowiedź.

Matek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:51
Lokalizacja: Opole

Post autor: Matek » 08 kwie 2010, 22:18

Tematów było już troche ja stawiam na czujnik temperatóry, ten od spodu w krócuc gdzie są trzy czujniki. Króciec znajduje sie z prawej strony silnika z góry masz dwa czujniki, a od spodu jeden i wlasnie o ten czujnik najprawdopodobnie chodzi. Mi mechanik włożył kawałek drutu w wtyczke od tego czujnika i obroty z 2000 spadły do 1000. Powiem tylko tak jak wymieniac to żaden zamiennik typu topran, zapłacisz 30 zł i za 2 miesiące powtórka. Lepiej kupic org. koszt ok 115 zł ale raz a dobrze.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 kwie 2010, 22:41

A od czego jest ten górny czujnik? Czy warto wymieniać oba?

Dodano: 2010-04-08, 21:44
... a właściwie dwa górne :roll: . Czy jest może tak, że któryś z nich "bardziej" odpowiada za wolne obroty?

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 09 kwie 2010, 07:33

1 z górnych czujników jest od podgrzewania kolektora ssącego, zaś ten 2 górny jest od temp jaka widzisz na liczniku, od dołu temp do Ecu.

Obrazek

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 09 kwie 2010, 10:38

Dziękuje bardzo [b]delik[/b], za opis tych czujników :-) Będzie to bardzo pomocne. Jeszcze raz dzięki wam 8-)

ehyx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 07 lis 2009, 16:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ehyx1 » 05 maja 2011, 19:35

witam, wiem ze odkopuję temat, ale czy pomogła coś ta wymiana czujników?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 maja 2011, 09:33

Tak ;). Kupiłem czujnik firmy EPS (ten dolny) koszt około 40zł. Nawet nie musiałem robić specjalnie adaptacji i silnik zagadał na około 1100rpm stopniowo schodząc na 900rpm. To samo jest przy rozsprzęgleniu skrzyni tj. obroty od razu spadają na jałowe.

Awatar użytkownika
mtb84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2010, 11:59
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: mtb84 » 30 gru 2011, 20:36

witam mam ten sam problem na gorącym jest problem z odpaleniem jak już odpali to obroty około 2000 w czasie jazdy 10 -15 min i już obroty są normalnie jak zgaszę i odpalę to sytuacja się powtarza. także zauważyłem ze na wskaźniku pokazuje mniej stopni niż zwykle około 70-80 wiec nie dogrzane lub czujnik bardzo proszę o podanie numerów fabrycznych do wszystkich trzech czujników
narazie mam tylko numerek do tego dolnego 026906161 a bosha to 0280130040

autko audi 80 b3 1.8s PM trzy czujniki dwa na górze jeden na dole i żaden z nich nie jest niebieski to tez dziwne ale kiedyś było dobrze.

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 31 gru 2011, 08:30

ostatnio miałem podobny problem troche inny silnik jest u mnie bo jn https://audi80.pl/b318-jn-fiksuja-ob ... t62481.htm
po tej czynnosci było ok

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 23 cze 2019, 18:47

i jak bo mam to samo. wymieniłem czujnik EPS i dalej to samo. Obroty na ciepłym oko 2000 tys. I ciezko pali na cieplym. Co by tu jeszcze zrobić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl