Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT]Odłączenie pompki paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Conrado 18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 21 gru 2007, 09:17
Lokalizacja: Lublin

[80 B4 ABT]Odłączenie pompki paliwa

Post autor: Conrado 18 » 08 kwie 2010, 14:53

Witam serdecznie. Mam takie pytanko. Jak można odłaczyć pompkę paliwa podczas pracy auta na lpg? I jeszcze jedno pytanie. Czy Wy w waszych ABT macie podpięty przewód (fioletowy) od sterownika gazu pod tps? Wielkie dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2010, 18:47 przez Conrado 18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 08 kwie 2010, 18:01

Conrado 18, po pierwsze to nazywaj poprawnie tematy. Stosuj odpowiednie tag-i.

Odnośnie odłączenia pompy to nie wiem czemu ma to służyć. Można to zrobić na dwojaki sposób albo założyć wyłącznik albo wyjąć bezpiecznik.
Te samochody które widziałem miały podpięty TPS.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 kwie 2010, 18:18

Conrado 18, po prostu dajesz przekaźnik samochodowy ( http://allegro.pl/search.php?string=prz ... onal_rec=0 ) na kablu zasilającym pompkę paliwa. Podłączasz go pod elektrozawór LPG tak aby po tym jak pojawi się na nim plus (praca na lpg) rozłączało obwód pompki.
(Styk 30 i 87a takiego przekaźnika - tu wpinasz przecięty obwód pompki paliwa, 85 i 86 - podłączenie pod elektrozawór).
Plus do pompki ma kolor zielono-żółty i wychodzi z kostki H z pinu 87F od spodu skrzynki bezpieczników.
Obrazek
Lub druga opcja dajesz dwa męskie konektory na kablu wkładasz w miejsca bezpiecznika pompki, ten obwód podłączasz do przekaźnika po drodze dajesz bezpiecznik taki sam jak był w skrzynce w miejscu gdzie się podłączyłeś.

Tutaj schemat jak podłączenia:
Obrazek

[ Dodano: 2010-04-08, 18:23 ]
Tylko podłącz to solidnie aby w niespodziewanym momencie nie odłączyło Ci pompki paliwa.
Przekaźnik najlepiej umieść pod półką nad nogami kierowcy a jeśli już będzie pod maską to tak aby nie dostawała się do niego woda.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2012, 15:29 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Conrado 18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 21 gru 2007, 09:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Conrado 18 » 08 kwie 2010, 18:51

Przepraszam kokolino1 już się to więcej nie powtórzy. A może wiecie gdzie ten przewód dokładnie podpiąć? Bo ja nie mam zielonego pojęcie :-| Jeszcze jedna sprawa. Czy jest taka możliwość żeby auto jeździło zarówno na lpg jak i na benzynie? Pytam dlatego, iż kupiłem ostatnio ponad 20 litrów benzyny i strasznie dużo jej ubywa. A używam jej tylko do odpalenia. Wyciek wykluczony. :-?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 kwie 2010, 19:41

Przewód zasilający pompkę paliwa znajdziesz pod spodem skrzynki bezpieczników, musisz odkręcić półkę pod nogami kierowcy zlokalizować miejsce podłączenia kostka opisanej jako H (w poprzedniej wiadomości masz schemat układu kostek od spodu skrzynki). Szukasz w niej kabla zielono-żółtego przecinasz jeden koniec lekko przedłużasz dajesz na końcach złącza wsuwkowe żeńskie, podłączasz koniec idący do skrzynki bezpieczników do przyłącza 30 przekaźnika, drugi koniec do 87a. Puszczasz spod maski plus i minus z któregoś z elektrozaworów gazowych podłączasz do przyłączy 85 i 86.
Drugi sposób to robisz dwa kable posiadające na jednym końcu konektor męski na drugim końcu żeński. Na jednym z tych kabli na środku zakładasz gniazdo bezpiecznika w które wkładasz bezpiecznik 15A (będzie zastępował ten od pompki paliwa). Wyciągasz bezpiecznik nr. 13 wkładasz w miejsca jego "nóżek" te męskie konektory kable puszczasz szczeliną obok bezpieczników pod spód. Pod półką podłączasz je do przekaźnika - nóżki 30 i 87a i a 85 i 86 do elektrozaworu gazowego.

Co do twojego problemu znikającej benzyny był podobny temat: https://audi80.pl/80-b3-18s-lpg-wyso ... t40842.htm

Conrado 18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 21 gru 2007, 09:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Conrado 18 » 09 kwie 2010, 09:49

A ten fioletowy do czujnika położenie przepustnicy? Z pompką sobie poradzę. Wczoraj podczas rozbierania filtra powietrza zaniepokoiła mnie jedna rzecz. Filtr powietrza z jednej strony był w oleju. i mikser od spodu. Co to może znaczyć?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 kwie 2010, 10:56

Co do tego oleju to masz duże przedmuch w silniku albo bardzo zaklejoną odmę. Tzn. smarówka obkleiła ten cały kanał, wężyk i siatkę w pokrywie wałka rozrządu że olej nie może swobodnie ściekać i oddzielić się od gazów. W ten sposób jest wdmuchiwany do filtra powietrza.
Należałoby wymyć wężyk odmy, siatkę w pokrywie zaworów i kanał odmy w filtrze powietrza.
Jeśli podpiął byś TPS trzeba by ustawić w sterowniku LPG odpowiednie ustawienie rodzaju TPSu. Podłączasz go pod kabel czarno-filetowy albo biało-niebieski potencjometru przepustnicy. Dokładnie nie powiem bo sprawdziłem tylko na schemacie. Trzeba by sprawdzić jak zmieniają się wartości przez interfejs albo miernikiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl