Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] "Piszcząca" pompa wspomagania

ODPOWIEDZ
cielakoer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 27 paź 2009, 15:54
Lokalizacja: sopot

[B4 ABK] "Piszcząca" pompa wspomagania

Post autor: cielakoer » 11 kwie 2010, 14:06

Witam.
Dziś grzebiąc przy samochodzie zauważyłem dziwny dźwięk z pompy od wspomy. gdy skrecam kierownice na maxa w którąś strone .Słychać takie "piszczenie" jakby coś gdzieś obcierało i delikatnie przez sekunde czuć jakby obroty silnika spadały i wracały spowrotem.
Może to być coś poważnego czy nie przejmować się tym? bo jadąc wszystko jest ok i kierownica chodzi normalnie i nie czuć żadnych oporów itp.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 11 kwie 2010, 14:31

ten pisk to przy max skrecie zatrzymuje sie pompa wspomagania a pasek sie ślizga na kole pasowym pompy, a co do przyczyny niech wypowiedzą sie znawcy:) <ok> (mi sie wydaje ze pompka powoli kończy swój żywot)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 kwie 2010, 14:48

Sprawdz naciąg paska.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 kwie 2010, 14:49

u mojego brata w b3 też jest taki myk, że jak skręcisz kierownicą w którąś ze stron, też słychać piszczenie i jakby silnik troszeczkę spadł z obrotów, ale poźniej wszystko wraca do normy. Podczas jazdy jest ok. Myślę że narazie nie ma się czym przejmować. W moim ciągniku rolniczym też jest takie coś, że jak na postoju skrecisz kierownicą do oporu to też słychać piszczenie i delikatny spadek obrotów, (a pompa wspomagania jest nówka sztuka :-D ) Myślę że to jest normalny objaw. Pozdrawiam. :-D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 kwie 2010, 15:03

Myślę że to zależy od maglownicy w B3 miałem taką że jak się trzymało skręt na ograniczniku to cały czas chciało zatrzymać pompę wspomagania aż spadały obroty silnika. Widać nie było tam albo nie działał jakiś zawór przeciążeniowy.
W B4 pompa nie zaczyna stawiać aż takiego oporu po jak się skręci do ogranicznika.

Ponoć niezdrowe dla maglownicy i pompy jest trzymać maksymalny skręt na ograniczniku dłużej niż 5 sekund - w jakiejś książce to wyczytałem.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 11 kwie 2010, 15:07

być może jest tak jak mówisz Kolego Aldi. No skoro aż obroty spadają to nie zdorow szczególnie dla pompy, bo coś aż przydusza silnik. Dlatego ja w Ciągniku skrecam do oporu jak najrzadziej. A w swojej Audicy nie mam takiego problemu, bo nie mam wspomagania :-D , ale nie ukrywam, że by się przydało, i to bardzo :-> Pozdrawiam i przepraszam za OT

siekiera30
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 gru 2010, 15:45
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: siekiera30 » 18 sty 2011, 11:58

to normalna rzecz jak skrecisz kierownice na max w lewo lub prawo kola skreca sie do konca a pompa nadal sie obraca i pompuje plyn dla tego jest spadek obrotow i nie przejmuj sie tym to normolna rzecz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl