[80 b4] tarcze hamulcowe tył
[80 b4] tarcze hamulcowe tył
Witam.
Nosze się z zamiarem zmiany tylnich tarcz. Przy hamowaniu bije mi pedał. Mechanik u którego bylem powiedzial, ze do wymiany są tylnie tarcze hamulcowe.
Moje pytanie to czy warto przetoczyc je czy kupic nowe ? Jaka musi być minilamna grubosc tarczy ? Czy przetoczone tarczę są gorsze duże niż nowe ?
Nosze się z zamiarem zmiany tylnich tarcz. Przy hamowaniu bije mi pedał. Mechanik u którego bylem powiedzial, ze do wymiany są tylnie tarcze hamulcowe.
Moje pytanie to czy warto przetoczyc je czy kupic nowe ? Jaka musi być minilamna grubosc tarczy ? Czy przetoczone tarczę są gorsze duże niż nowe ?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2006, 22:02 przez Emlo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4642
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Grubość tarcz jest bardzo różna i waha się (w samochodach osobowych) od 10 mm do 28 mm, więc o prawidłową ocenę stanu tarcz może być trudno.
Grubsze tarcze wcale nie mają większej trwałości, gdyż niezależnie od grubości, zużycie dopuszczające je do dalszej eksploatacji nie może być większe niż 1 mm na stronę. Np. jeśli nowa tarcza ma grubość 19 mm, to minimalna grubość tarczy wynosi 17 mm. Używanie tarczy poniżej dopuszczalnej grubości jest niedozwolone i bardzo niebezpieczne.
Zużyta tarcza szybciej się nagrzewa (nawet do 500 st.C) i nie jest w stanie odprowadzić dużych ilości ciepła. W efekcie znacznie szybciej dochodzi do przegrzania hamulców, a więc utraty skuteczności hamowania. Często dzieje się to w najmniej odpowiednim momencie (np. podczas zjazdu z góry). Cienka tarcza jest również bardziej narażona na pęknięcia.
Gdy grubość tarczy jest powyżej minimum, można ją dalej używać. Wówczas przy wymianie klocków zaleca się przetoczenie jej powierzchni, aby usunąć nierówności powstałe podczas współpracy ze starymi klockami.
Jesli mozesz sobie na to pozwolic z całą pewnością lepiej kupić nowe.
Grubsze tarcze wcale nie mają większej trwałości, gdyż niezależnie od grubości, zużycie dopuszczające je do dalszej eksploatacji nie może być większe niż 1 mm na stronę. Np. jeśli nowa tarcza ma grubość 19 mm, to minimalna grubość tarczy wynosi 17 mm. Używanie tarczy poniżej dopuszczalnej grubości jest niedozwolone i bardzo niebezpieczne.
Zużyta tarcza szybciej się nagrzewa (nawet do 500 st.C) i nie jest w stanie odprowadzić dużych ilości ciepła. W efekcie znacznie szybciej dochodzi do przegrzania hamulców, a więc utraty skuteczności hamowania. Często dzieje się to w najmniej odpowiednim momencie (np. podczas zjazdu z góry). Cienka tarcza jest również bardziej narażona na pęknięcia.
Gdy grubość tarczy jest powyżej minimum, można ją dalej używać. Wówczas przy wymianie klocków zaleca się przetoczenie jej powierzchni, aby usunąć nierówności powstałe podczas współpracy ze starymi klockami.
Jesli mozesz sobie na to pozwolic z całą pewnością lepiej kupić nowe.
Witam! Jeśli siedzą jeszcze oryginalne tarcze to znajdziesz na nich jaka powinna być minimalna grubość. Jak odkręcisz felgę to szukaj napisów wokół otworu na piastę. Tak jak kolega wyżej napisał dopuszczalne zużycie to 2 mm od grubości wyjściowej. Jeśli tarcze biją to raczej tylko wymiana, przetoczenia może nie przyniesc efektu. Pozdrawiam!
nie baw sie w przetoczenia!!na tyl kupisz tarcze za grosze (max 100 za sztuke) i bedziesz je mial i mial a przetoczone to nigdy nie bedzie to samo... Zreszta moim zdaniem tarcze to element eksploatacyjny ktory nalezy wiemieniac a nie naprawiac jak sie zuzyje... Aha i przy wymianie koniecznie sprawdz prace zaciskow bo wyglada na to ze tloczek stoi...
- Rafalski82
- Forum Audi 80
- Posty: 131
- Rejestracja: 23 lis 2006, 07:45
- Lokalizacja: Warszawa
Re: tarcze?
Krzywe tarcze najprawdopodobniej masz,a z przodu to może dużo rzeczy pukać,stukać.adamgt pisze:Witam, przy hamowaniu trzęsie mi się kierownica, jaka jest tego przyczyna? Przy małych nierównościach słychać też stuki w przednim zawieszeniu, co jest tego przyczyną?
Witam.
Podaje min.grubości tarcz hamulcowych AUDI 80
PRZÓD
Wentylowane min. 20 mm.
Normalne min. 11 mm.
TYŁ
Tarcze min. 8 mm
Bębny min. 231 mm średnicy.
Min. grubość klocków hamulcowych nie licząc części metalowej to 2 mm.
Wszystko inne na temat hamulcy doskonale opisali Koledzy powyżej.
Pozdrawiam.
Jasiu.
Podaje min.grubości tarcz hamulcowych AUDI 80
PRZÓD
Wentylowane min. 20 mm.
Normalne min. 11 mm.
TYŁ
Tarcze min. 8 mm
Bębny min. 231 mm średnicy.
Min. grubość klocków hamulcowych nie licząc części metalowej to 2 mm.
Wszystko inne na temat hamulcy doskonale opisali Koledzy powyżej.
Pozdrawiam.
Jasiu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 sty 2007, 20:44
Tarcze masz do wymiany prawdopodobnie sprawdz jaką masz grubość tarczy max zużycie do 11mm lub masz wybite tulejki na wachaczach
[ Dodano: 2007-01-19, 18:31 ]
nic w tym trudnego odkrecasz najpierw zacisk za 2 sróbach jest zamocowany ściągasz klocki hamulcowe . Po sciągnięciu klocków odkrecasz jeszcze uchwytna którym jeep przykrecony cały zacisk hamulcowy tez na 2 śrubach jest przykrecony . jak to odkrecisz tarcze masz na wiezchu do sciągniecia z piasty i tyle. Pozdrawiam
[ Dodano: 2007-01-19, 18:31 ]
nic w tym trudnego odkrecasz najpierw zacisk za 2 sróbach jest zamocowany ściągasz klocki hamulcowe . Po sciągnięciu klocków odkrecasz jeszcze uchwytna którym jeep przykrecony cały zacisk hamulcowy tez na 2 śrubach jest przykrecony . jak to odkrecisz tarcze masz na wiezchu do sciągniecia z piasty i tyle. Pozdrawiam