Witam
Od pewnego czasu wydaje mis ie że auto dość mozolnie przyśpiesza na niskich obrotach..w dodatku pali ok 7 litrów. po przeczytaniu setek wątków na tym forum.. postanowiłem "zainwestować" w kabelek... i podłączyć się do mojej żabki:) zrobiłem logi dynamiczne i statyczne - posiadam przepływke BOSCHA wiec nie są to dane obszerne. zamieszczam logi
http://img707.imageshack.us/img707/8495/audilogi.jpg
P. S - dlaczego dawka paliwa jest u mnie 22 ? nawet w trybie basic ... u innych to 3-4 mg
Warto zmienić ja na powiedzmy 15-16 ? bedzie odczuwalna róznica?
[B4 1Z] mało dynamiczny - wysokie spalanie
Opisze moj przypadek. Odkad kupilem audi 1,9 tdi na boschu borykalem sie z problemem mulowatosci tego auta. Dodatkowo po jakims czasie pojawily sie szarpania w zakresie 1500-2000 obr. Bledow komputer nie pokazywal zadnych. Logi wychodzily "jakos tam" z ktorych za wiele niemozna bylo odczytac. Mierzylem kompresje na garach w obawie ze silnik padniety ale wyszlo 2x30 i 2x31. Ciekawilo mnie dlaczego turbo nie chce ladowac wiecej jak 0,7 bar nawet po obejsciu zaworu n75, oraz dlaczego szarpania nieustawaly po odpieciu czujnika predkosci przy skrzyni. Zaobserwowalem ze silnikim telepalo we wspomnianym zakresie obrotow nawet gdy sie dodawalo gazu na postoju. I tak kompletowalem graty w celu przekladki na Pierburga gdy w rece mi wpadly wtryski od AFN-a, no i problemy ustapily nawet bez ustawiania pompy, jest przyspieszanie pali okolo 6l/100km i nie ma tego szarpania. Dodam ze poprzedni wtrysk sterujacy byl sprawdzany na ohmy i byl "sprawny". Po wyjeciu starych wtryskow ukazal mi sie spory nagar na dyszach, z ciekawosci jeden rozkrecilem i :shock: , w srodku bylo sporo syfu tj. taki czarny szlam. Moze komus sie przyda ta lektura. Pozdrawiam.
KJarzyna przytkane wtryski to mało spalin i turbo nie mogło odpowiednigo ciśnienia wytworzyć.
W grupie 000 ozaczenie dawki jest cyfrą. Im niższa wartość tym dawka większa.
Ustaw kąt wtrysku bo masz opóźniony oraz dawkę paliwa jak najbliżej 10.
Dla kąta wtrysku jest odwrotnie im wyższa wartosć tym większy kąt.
Jak ustawić masz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
Oznaczenie 4,4 mg jest dla dawki fabrycznej którą można odczytać w innej grupie.
Z powodu starszego sterownka nie możesz tego widzieć.
Posprawdzaj układ jak kolega wyżej napisał. Sprawdź też przewody do ECU pod podstawą akumulatora czy nie są przepalone oraz zaworek sterowania turbo N75.
Te przeliczenia ciśnienia to bez tej jedynki z przodu masz 0,78 bara.
P. S - dlaczego dawka paliwa jest u mnie 22 ? nawet w trybie basic ... u innych to 3-4 mg
Warto zmienić ja na powiedzmy 15-16 ? bedzie odczuwalna róznica?
W grupie 000 ozaczenie dawki jest cyfrą. Im niższa wartość tym dawka większa.
Ustaw kąt wtrysku bo masz opóźniony oraz dawkę paliwa jak najbliżej 10.
Dla kąta wtrysku jest odwrotnie im wyższa wartosć tym większy kąt.
Jak ustawić masz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
Oznaczenie 4,4 mg jest dla dawki fabrycznej którą można odczytać w innej grupie.
Z powodu starszego sterownka nie możesz tego widzieć.
Posprawdzaj układ jak kolega wyżej napisał. Sprawdź też przewody do ECU pod podstawą akumulatora czy nie są przepalone oraz zaworek sterowania turbo N75.
Te przeliczenia ciśnienia to bez tej jedynki z przodu masz 0,78 bara.