[B4 1,9 TDI 90km. 1Z] BIODISEL !!!
[B4 1,9 TDI 90km. 1Z] BIODISEL !!!
Biodiesel o to mój temat.
Pytam czy ktoś na tym jezdzi jest tanszy o parę groszy a głosy są zdecydowanie podzielone ale nigdy od osób które na tym jezdziły.
Czy Biodisel ma inna temperaturę spalania mieszanki ???
Czy może wpływać negatywnie na nasze Zeciory???
Jaka jest ogólnie różnica pomiedzy jazdą na ON i Bio ???
Dziękuję za ew. Odpowiedzi.
Pytam czy ktoś na tym jezdzi jest tanszy o parę groszy a głosy są zdecydowanie podzielone ale nigdy od osób które na tym jezdziły.
Czy Biodisel ma inna temperaturę spalania mieszanki ???
Czy może wpływać negatywnie na nasze Zeciory???
Jaka jest ogólnie różnica pomiedzy jazdą na ON i Bio ???
Dziękuję za ew. Odpowiedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 mar 2010, 23:15
- Lokalizacja: SRC
Czy mozna? Oczywiscie, ze MOZNA!
Jednak instrukcja nakazuje tankowanie tylko DIESLA!.
Pamietaj ze nawet na stacjach X % probek badanego paliwa NIE SPELNIA NORM.
Aby nie bylo... nie jestem na NIE! temu rozwiazaniu. Po prostu....... zatankuj pojezdzij rok. Pogadamy
w instrukcji obsługi jak jeszcze miałem golfa z tym samym silnikiem pisało żeby nie tankować estrów metylowych z oleju rzepakowego i roślinnego oleju napędowego (biodiesel) grozi uszkodzeniem silnika.
pozdro
Jednak instrukcja nakazuje tankowanie tylko DIESLA!.
Pamietaj ze nawet na stacjach X % probek badanego paliwa NIE SPELNIA NORM.
Aby nie bylo... nie jestem na NIE! temu rozwiazaniu. Po prostu....... zatankuj pojezdzij rok. Pogadamy
w instrukcji obsługi jak jeszcze miałem golfa z tym samym silnikiem pisało żeby nie tankować estrów metylowych z oleju rzepakowego i roślinnego oleju napędowego (biodiesel) grozi uszkodzeniem silnika.
pozdro
Mój znajomy tankuje Bio do Passata B4 1.9 TDI, ma ponad 500 tys. przebiegu. Mówi, że z rana trochę ciężej jest go odpalić, musi pokręcić trochę, a potem bucha mu chmura czarnego dymu, że nic nie widzi za sobą <rotfl> Wywalił termostat i na odcinkach ~15 km do miasta i kręcenie się po mieście wyszło mu spalanie 6.8 litra. Trochę zalatuje w kabinie frytkami, ale mniejsza o to
-
- Forum Audi 80
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 mar 2010, 23:15
- Lokalizacja: SRC
załóżmy że załatwisz sobie oszczędności ale skąd możesz wiedziec jaka jest jakośc takiego paliwa
jak na stacji zarżniesz coś z powodu jakości paliwa
jak dobrze pokombinujesz to koszty naprawy ci zwrócą a w takich warunkach możesz o tym tylko pomarzyć
jedyne oszczędności to mniej jeździć
tak bynajmniej mój papa powtarza
jak na stacji zarżniesz coś z powodu jakości paliwa
jak dobrze pokombinujesz to koszty naprawy ci zwrócą a w takich warunkach możesz o tym tylko pomarzyć
jedyne oszczędności to mniej jeździć
tak bynajmniej mój papa powtarza
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
ja do tej pory pokusiłem się o 2- krotne zalanie mieszanki 50% ON-BIO z Bliskiej.
Poza tym, że śmierdzi to nie zauważyłem innych negatywnych wrażeń...
Po pierwszym zalaniu BIO spalanie wzrosło więc powiedziałem sobie, że więcej tego nie zrobię. Po tygodniu pomyślałem, że może akurat inaczej jeździłem więc spróbuje jeszcze raz...
Wyjechałem pół zbiornika mieszanki 50% BIO-ON i przejechałem 440 km
Przed zalaniem BIO na czystym ON przejechałem na połowie zbiornika 590 km
Wiem, że już nigdy więcej tego nie zaleje
Poza tym, że śmierdzi to nie zauważyłem innych negatywnych wrażeń...
Po pierwszym zalaniu BIO spalanie wzrosło więc powiedziałem sobie, że więcej tego nie zrobię. Po tygodniu pomyślałem, że może akurat inaczej jeździłem więc spróbuje jeszcze raz...
Wyjechałem pół zbiornika mieszanki 50% BIO-ON i przejechałem 440 km
Przed zalaniem BIO na czystym ON przejechałem na połowie zbiornika 590 km
Wiem, że już nigdy więcej tego nie zaleje
Też praktykowałem Bioester ze stacji Bliska i moje odczucia są takie:
- Minimalnie wyższe spalanie
- Bardzo pogorszony rozruch zimnego silnika i chmura dymu zaraz po uruchomieniu na zimno
- Osiągi raczej takie same (jeżdze "normalnie" wiec moze temu nie zauważylem pogorszenia)
- Praca silnika poprawna równa, jakby cichsza.
- Rozruch na ciepło super okej
I teraz jak dla mnie najwieksza wada czyli SMRÓD SPALIN, osobiscie dla mnie jest nie do zniesienia i strasznie drażniący, w szczególnosci jak jest ciepło, uchylone okna czy szyber, jak poczuje ten zapach robi mi sie niedobrze i z tego powodu zaprzestałem tankowania tego. Jeszcze jak sie jedzie do przodu to ok ale na postoju w korku w miescie czy co najgorsze w garazu to smród jakich mało;/ odradzam wlasnie z tego powodu. Tankuje na NESTEA normalny ON i jest OK:)
- Minimalnie wyższe spalanie
- Bardzo pogorszony rozruch zimnego silnika i chmura dymu zaraz po uruchomieniu na zimno
- Osiągi raczej takie same (jeżdze "normalnie" wiec moze temu nie zauważylem pogorszenia)
- Praca silnika poprawna równa, jakby cichsza.
- Rozruch na ciepło super okej
I teraz jak dla mnie najwieksza wada czyli SMRÓD SPALIN, osobiscie dla mnie jest nie do zniesienia i strasznie drażniący, w szczególnosci jak jest ciepło, uchylone okna czy szyber, jak poczuje ten zapach robi mi sie niedobrze i z tego powodu zaprzestałem tankowania tego. Jeszcze jak sie jedzie do przodu to ok ale na postoju w korku w miescie czy co najgorsze w garazu to smród jakich mało;/ odradzam wlasnie z tego powodu. Tankuje na NESTEA normalny ON i jest OK:)
Ja jeździłem na bioestrze almerką 2.0D. Wg mnie nie warto tego stosować. Trochę większe spalanie, z rozruchem nie miałem takich problemów jak koledzy pisali, czyli palił ładnie. Ale dość gęsto to badziewie. Gdyby to było sporo tańsze to tak, ale w obecnym przypadku to się nie opłaca. W audi 1.9D po zalaniu tego gówna porozrywało mi przewody powrotu paliwa przy wtryskiwaczach. Powiedziałem, że już tego nie zatankuję. Poza tym producenci samochodów nie polecają używania bioestru.
Nie polecam.
Nie polecam.
Ja jeżdzę od czasu do czasu na BIO, silnik 1,9Y Diesel bez Turbo.
Spala więcej, kopci n starcie, ale nie czarnym tylko normalnie, i tylko przez 2sekundy.
Komfort jazdy ten sam, przyspieszenie jakby lepsze na ON, ale ciut ciut. Cena zbliżona do ON, na bliskiej 3,65 Bio a ON 4,30-4,30
Leję BIO, ale mieszam go 50/50 od czasu do czasu, no i jak firma zaleje bak to oczywiście tylko najdroższy ON leje wtedy najlepiej SUPRA GOLD.
Coś to spalanie wyszło mi na minus, więc czy warto? Różnica w kocie odpłaca się w większym spalaniu i fytkownicą za autem...
Spala więcej, kopci n starcie, ale nie czarnym tylko normalnie, i tylko przez 2sekundy.
Komfort jazdy ten sam, przyspieszenie jakby lepsze na ON, ale ciut ciut. Cena zbliżona do ON, na bliskiej 3,65 Bio a ON 4,30-4,30
Leję BIO, ale mieszam go 50/50 od czasu do czasu, no i jak firma zaleje bak to oczywiście tylko najdroższy ON leje wtedy najlepiej SUPRA GOLD.
Coś to spalanie wyszło mi na minus, więc czy warto? Różnica w kocie odpłaca się w większym spalaniu i fytkownicą za autem...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 14 sty 2007, 19:12
- Lokalizacja: Olecko
Witam Klubowiczów
Panowie
Wiadomo wszyscy szukają oszczędności ale to jest tak że te tzw oszczędności w dłuższym okresie czasu mogą wyjś bokiem. Z własnych doświadczeń wiem że jedynymi samochodami które bez problemu pojadą na wszystkim są mercedesy z przed 90 roku. Ja osobiście w ten sposób zajechałem opla astre 1.7 TD ładnie jeźdnił ale w przeciągu 50 tys km silnik sobie padł. Wieć niech każdy się zastanowi nad tym czy chce remontować silnik lub go wymieniać. Pozdrawiam. Piotrek
Wiadomo wszyscy szukają oszczędności ale to jest tak że te tzw oszczędności w dłuższym okresie czasu mogą wyjś bokiem. Z własnych doświadczeń wiem że jedynymi samochodami które bez problemu pojadą na wszystkim są mercedesy z przed 90 roku. Ja osobiście w ten sposób zajechałem opla astre 1.7 TD ładnie jeźdnił ale w przeciągu 50 tys km silnik sobie padł. Wieć niech każdy się zastanowi nad tym czy chce remontować silnik lub go wymieniać. Pozdrawiam. Piotrek