Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s JN] Stuki w silniku JN - skąd mogą pochodzić??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gonzo24TP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 maja 2009, 12:31

[B3 1.8s JN] Stuki w silniku JN - skąd mogą pochodzić??

Post autor: Gonzo24TP » 17 kwie 2010, 10:56

Witam

Mam problem ze stukami w silniku JN - nie wiem skąd pochodzą.
Myślę że jest to silnik ponieważ wskazują na to symptomy:

- częstotliwość stuków jest uzależniona od obrotów silnika nie od prędkosci (najbardziej wyczuwalne są między 2000 - 3000 obrotów, powyżej 4000 i poniżej 2000 nie są wyczuwalne);
- stuki występują tylko podczas pracy silnika pod obciążeniem (podczas jazdy np. z góry lub
jadąc delikatnie bez gwałtownego dodawania gazu stuki nie są wyczuwalne);
- stuki mają "gluchy" odgłos, są prawie nie słyszalne ale są wyczuwalne na gałce zmiany biegów i po naciśnięciu, nawet lekkim, pedału sprzęgła;
- stuki są "wyraźniejsze" po przestawieniu punktu zapłonu na wcześniejszy i oczywiście tracą na mocy przy opóźnianiu punktu zapłonu;
- auto posiada instalację gazową 2 generacji, ale zachowuje sie identycznie pracując na gazie i benzynie.

Z powodu braku czasu dokonałem tylko pobieżnych oględzin auta i wszystko wygląda ok.
Nie zauważyłem utraty mocy bądź spadku prędkości.
Może ktoś spodkał się z czymś podobnym i mógłby mi pomóc bo szczerze mówiąc nie wiem od czego zacząć aby znaleść przyczynę stuków, a jeżdząc tak dalej obawiam sią że mogę uszkodzić auto.

Pozdrawiam
TJ
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 17:22 przez Gonzo24TP, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 kwie 2010, 11:46

_uwaga

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 19 kwie 2010, 15:09

Jaki jest przebieg silnika? Masz może jakąś wiedzę na ten temat? Z tego co piszesz stuki mogą pochodzić niestety od panewek wału.

Gonzo24TP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 maja 2009, 12:31

Post autor: Gonzo24TP » 19 kwie 2010, 18:05

Przebieg auta to 254000 km. Też niestety mam takie wrażenie że mogą to być panewki :-(
Zastanawiam się jeszcze nad przegubem wewnętrznym oraz mocowaniami silnika i skrzyni biegów. Ale w tych przypadkach nie pasuje symptom z regulacją punktu zapłonu.
Jak będę miał więcej wolnego czasu zajrzę pod miskę olejową.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 19 kwie 2010, 18:10

Przy tym przebiegu ( o ile prawdziwy) panewki nie powinny stukać. Nasze niuńki miały trwałe silniki. Poza tym, łożyska wału stukać powinny też na jałowym... do tego dochodzi wyższe zużycie oleju itd. Bądźmy dobrej myśli ;-) może faktycznie to jakiś przegub.

Gonzo24TP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 maja 2009, 12:31

Post autor: Gonzo24TP » 20 kwie 2010, 12:14

Odkąd wyeliminowałem wyciek oleju spod pokrywy popychaczy zaworów nie mam żadnych ubytków. Ale zauważyłem luz na poduszcze łapy trzymającej skrzynię biegów. Wymienię poduszkę i zobaczę czy pomoże.

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 21 kwie 2010, 19:04

No kolego niestety z symptomów które opisałeś to by wskazywało na panewy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl