[b4 1.9 td] nie pali po wymianie bezpiecznkków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 10:09
[b4 1.9 td] nie pali po wymianie bezpiecznkków
witam!
mam następujący problem ze świeżo nabytą b4 1.9 td
odpalałem inne auto na kable , moje auto kilka minut (15) chodziło aby podładować odpalane auto , zorientowałem się że wentylator u mnie się nie włączył i temperatura skoczyła więc wyłączyłem silnik i zacząłem szukać po bezpiecznikach , znalazłem dwa przepalone które wymieniłem, wsiadłem do auta i po przekręceniu kluczyka nie zapaliła się kontrolka świec, auto było ciepłe ale mimo wszystko próba uruchomienia silnika się nie powiodła. Po wystygnięciu auta nic się nie zmieniło ( nie świecą kontrolka świec i auto nie odpala)
dodam jeszcze że po wymianie tych bezpieczników po przekręceniu stacyjki mruga kontrolka temperatury i oleju ( przed wymianą nie świeciły się )
bardzo proszę o porada co mogło się stać , gdzie szukać itd
pozdrawiam i czekam na odpowiedz spraw dość pilna
mam następujący problem ze świeżo nabytą b4 1.9 td
odpalałem inne auto na kable , moje auto kilka minut (15) chodziło aby podładować odpalane auto , zorientowałem się że wentylator u mnie się nie włączył i temperatura skoczyła więc wyłączyłem silnik i zacząłem szukać po bezpiecznikach , znalazłem dwa przepalone które wymieniłem, wsiadłem do auta i po przekręceniu kluczyka nie zapaliła się kontrolka świec, auto było ciepłe ale mimo wszystko próba uruchomienia silnika się nie powiodła. Po wystygnięciu auta nic się nie zmieniło ( nie świecą kontrolka świec i auto nie odpala)
dodam jeszcze że po wymianie tych bezpieczników po przekręceniu stacyjki mruga kontrolka temperatury i oleju ( przed wymianą nie świeciły się )
bardzo proszę o porada co mogło się stać , gdzie szukać itd
pozdrawiam i czekam na odpowiedz spraw dość pilna
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2010, 11:30 przez eisenberger, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 10:09
Przepraszam za błędy w poście profil poprawiłem
bezpieczniki sprawdzałem "na oko" 3 razy każdy miałem w ręce i nitka w każdym była cała , to drugie auto jak pisałem miało zerowy akumulator i dość długo kręciło na "pożyczonym" prądzie z mojej Audi może coś się spaliło? tyle że to raczej nie tylko świece bo jeszcze na gorącym silniku nie odpalił po wymianie bezpieczników , oczywiście sprawdzę jeszcze raz bezpieczniki może jeszcze jakieś sugestie ....?
bezpieczniki sprawdzałem "na oko" 3 razy każdy miałem w ręce i nitka w każdym była cała , to drugie auto jak pisałem miało zerowy akumulator i dość długo kręciło na "pożyczonym" prądzie z mojej Audi może coś się spaliło? tyle że to raczej nie tylko świece bo jeszcze na gorącym silniku nie odpalił po wymianie bezpieczników , oczywiście sprawdzę jeszcze raz bezpieczniki może jeszcze jakieś sugestie ....?
na ciepłym silniku powinien Ci odpalić nawet ze spalonymi świecami po dłuższym kręceniu, a co z tym cyknięciem od sterownika grzania świec? cyka po przekręceniu stacyjki?
Sprawdz jeszcze czy któryś z kabli nie jest nadpalony przy świecach ja tak miałem u siebie, że był nadpalony ten, który szedł od sterownika od grzania świec i auto nie chciałó mi zagadać.
Co do sprawdzania na oko to wiesz co się mówi Sam miałem sytacje, że bezpiecznik wyglądał na dobry, ale coś nie łączyło wymiana bezpiecznika i zaczeło działać jak należy.
Próbowaliście jeszcze wsadzić twój aku do tamtego Audi? bo jak odpalasz na kable hipermarketowe to tam jest więcej izolacji jak przewodu w środku.
Sprawdz jeszcze czy któryś z kabli nie jest nadpalony przy świecach ja tak miałem u siebie, że był nadpalony ten, który szedł od sterownika od grzania świec i auto nie chciałó mi zagadać.
Co do sprawdzania na oko to wiesz co się mówi Sam miałem sytacje, że bezpiecznik wyglądał na dobry, ale coś nie łączyło wymiana bezpiecznika i zaczeło działać jak należy.
Próbowaliście jeszcze wsadzić twój aku do tamtego Audi? bo jak odpalasz na kable hipermarketowe to tam jest więcej izolacji jak przewodu w środku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź jaką kontrolką czy dopływa plus do zaworu odcinającego paliwo (gaszenie) na pompie wtryskowej gdy masz włączony zapłon.
A gdy próbowałeś odpalić to nie widać była białego dymu wydobywającego się z tłumika?
Sprawdź taką blaszkę przykręconą dwoma śrubkami w skrzynce bezpieczników czy nie jest spalona - to jest bezpiecznik od świec żarowych.
A gdy próbowałeś odpalić to nie widać była białego dymu wydobywającego się z tłumika?
Sprawdź taką blaszkę przykręconą dwoma śrubkami w skrzynce bezpieczników czy nie jest spalona - to jest bezpiecznik od świec żarowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 10:09
blaszka cała "cyknięcia" nie słychać, zasilania na pompie po zapłonie nie ma czyli dwie usterki brak grzania świec i brak zasilania na pompie... czy jest możliwość że jakiś sterownik od tych dwóch rzeczy się spalił (co steruje i świecami i zaworem na pompie) jeżeli jest coś takiego to gdzie tego szukać?
(nie mam możliwości zabrać auta do elektryka)
(nie mam możliwości zabrać auta do elektryka)
masz może kolego miernik ??
u mnie jest tak, że na klemie od plusa przy aku idzie taki kabel i on idzie do sterownika od grzania świec. Idż za nim i wtedy znajdziesz sterownik grzania świec.
i na początek sprawdz miernikiem czy przewód nie jest przerwany między aku, a sterownikiem, a potem analogicznie między sterownikiem, a świecami. To jest moja sugestia.
Nie wiem gdzie mieszkasz kolego, ale taki prosty miernik możesz kupić w jakim hipermarkecie budowlanym najszybciej za jakieś 20zł taki najprostrzy, a zawsze może się sprzydać na przyszłość.
Nie wiem jak sprawdzić pompę, ale napisz do forumowicza Vision on jest specjalista.
u mnie jest tak, że na klemie od plusa przy aku idzie taki kabel i on idzie do sterownika od grzania świec. Idż za nim i wtedy znajdziesz sterownik grzania świec.
i na początek sprawdz miernikiem czy przewód nie jest przerwany między aku, a sterownikiem, a potem analogicznie między sterownikiem, a świecami. To jest moja sugestia.
Nie wiem gdzie mieszkasz kolego, ale taki prosty miernik możesz kupić w jakim hipermarkecie budowlanym najszybciej za jakieś 20zł taki najprostrzy, a zawsze może się sprzydać na przyszłość.
Nie wiem jak sprawdzić pompę, ale napisz do forumowicza Vision on jest specjalista.
A rozrusznik Ci kręci jak próbujesz zapalić? Bo o tym nie napisałeś.
Jak kręci to spróbowałbym go zapalić na krótko.
Nie czepiajcie się świec bo same świece nic nie pomogą. Jakby pochechłał to nawet bez świec musi zapalić. Napisz czy rozrusznik kręci.
Które bezpieczniki miałeś przepalone, bo to istotna informacja?
Jak kręci to spróbowałbym go zapalić na krótko.
Nie czepiajcie się świec bo same świece nic nie pomogą. Jakby pochechłał to nawet bez świec musi zapalić. Napisz czy rozrusznik kręci.
Które bezpieczniki miałeś przepalone, bo to istotna informacja?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 10:09
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
czesc ja mam bezynke.Ale 4 latka jezdzilem fordem 1,8d.Wiadomo ze to nie jest porownanie bo tam silnik byl taki jak przy traktorze.Jak ten fordzik niechcial zapalic ,to bralem i popuszczalem kluczem te rurki co ida do wtryskow i krecilem rozrusznikiem.Jak wszystkie zrobily sie mokre od ropy,to dokrecalem je i musial zapalic.A jak sie nie pokaze ropa na nich ,to znaczy ze nie dostaje paliwa.I problem jest z elektrozaworkiem
Tutaj to TD też nie jest szczytem techniki.
Skoro rozrusznik kręci to zasil elektrozawór dopływu paliwa prosto z akumulatora i powinien zapalić. Wtedy da Ci to możliwość dotarcia do elektryka. Ja jeszcze pomyślę co to może być i poczytam o tym silniku, bo sam miałem do czynienia z TDI, 1.9D i 2.0D nissana, więc muszę się posilić dokumentacją. Tak jak napisałem, spróbuj odpalić na krótko.
Skoro rozrusznik kręci to zasil elektrozawór dopływu paliwa prosto z akumulatora i powinien zapalić. Wtedy da Ci to możliwość dotarcia do elektryka. Ja jeszcze pomyślę co to może być i poczytam o tym silniku, bo sam miałem do czynienia z TDI, 1.9D i 2.0D nissana, więc muszę się posilić dokumentacją. Tak jak napisałem, spróbuj odpalić na krótko.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
Jeśli po przekreceniu stacyjki w pozycje gdzie swieca kontrolki nie ma podawanego plusa na elektorzawór na pompie to winna moze byc kostka/stacyjka. Podaj plus z aku na ten elektrozawór. Mozesz tez podac plus na klika sekund z aku na swiece (kabel musi byc gruby - min 4mm kw i nie zrób nim zwarcia.) potem probuj odpalac.