[B4 1.9TDI 1Z 92r.] W pewnym momencie nie reaguje na gaz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
[B4 1.9TDI 1Z 92r.] W pewnym momencie nie reaguje na gaz
Witam
Nie spotkalem na calym forum problemu takiego jak mój.
Samochód jeździ całkem normalnie silnik pracuje normalnie moc tez jest taka jak zawsze, jendak podczas jazdy na jakimś biegu obojętnie na jakim a dokladnie podczas puszczania pedalu gazu po ponownym wciśnięciu pedału gazy silnik nie reaguje i nie gaśnie tylko poprpstu powoli schodzi z obrotów. Przy naciśnieciu sprzegla i puszczeniu gazu wraca do normalnych obrotaów biegu jalowego. Jeśli wyluzuje i wbije jeszcze raz bieg samochód jedzie normalnie do chwili całkowitego puszczenia gazu, po całkowitym puszczeniu gazu znowu nie reaguje na gaz i ponownie trzeba wbić bieg żeby jechał. Co to może być ???
Nie spotkalem na calym forum problemu takiego jak mój.
Samochód jeździ całkem normalnie silnik pracuje normalnie moc tez jest taka jak zawsze, jendak podczas jazdy na jakimś biegu obojętnie na jakim a dokladnie podczas puszczania pedalu gazu po ponownym wciśnięciu pedału gazy silnik nie reaguje i nie gaśnie tylko poprpstu powoli schodzi z obrotów. Przy naciśnieciu sprzegla i puszczeniu gazu wraca do normalnych obrotaów biegu jalowego. Jeśli wyluzuje i wbije jeszcze raz bieg samochód jedzie normalnie do chwili całkowitego puszczenia gazu, po całkowitym puszczeniu gazu znowu nie reaguje na gaz i ponownie trzeba wbić bieg żeby jechał. Co to może być ???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zacznij od tego .Zaczyna się od najprostszych rzeczy .Z nastawnikiem zawsze zdążysz Choć w przypadku twojego nastawnika potencjometrycznego to wielka lipa niestety.Nie da się go wyczyścić ,w grę wchodzi tylko wymiana .Najtańsza opcja to wymiana na nastawnik (lub całą pompę )indukcyjny ,przepływkę pierburga i kompa z wiązką.Może to i strasznie wygląda ale pompę można kupić za ok.400zł ,przepływkę za 80 zł ,kompa za 150zł .Wszystkie te rzeczy kupowałem na alledrogo i wyrobiłem się w 600zł ,także bez paniki <ok>pawellox pisze:Stawiam na uszkodzony Potencjometr pedału gazu.!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
Zapoznałem sie z problemem o którym pisał karol121 i jest nieco inny jak moj, tamten kolega mial problem z gazem powyzej 2tys obrotów natmiast u mnie obroty nie mają znaczenia moze dojsc nawet do 5 tys i silnik pracuje normalnie. Problem pojawia sie tylko wtedy gdy podczas jazdy na biegu całkowicie puszcze gaz po ponownym wciśnięciu nie reaguje już na gaz, dlatego nie jestem przekonany że jest to nastawnik, ponieważ auto do chwil całkowitego puszczenia gazu jeździ calkiem normalnie. Nie mam możliwości wykoania VAGa bo mam 92r. na boshu i nie spotkalem w okolicy warsztatu ktory by sie poloczył z moim komputerem. Byłem dziś u kolegi który troche sie na tym zna i muwił że to może być cutoff czyli sterownik silnika odpowiadajacy za odcięcie paliwa od pompy przy puszczeniu gazu do końca, powiedział że po ponownym wciśnięciu gazu cutoff może się już nie załączać i dlatego nie ma reakcji na gaz. No ale zobaczymy bo w najbliższym czasie ma sie temu bliżej przyglądnąć.
Witam jak już pisałem wcześniej mam tak samo w mojej b4 z 92r. po puszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu nie reaguje na gaz wtedy pomaga wciśnięcie sprzęgła na chwile lub zmiana biegu lub czekanie aż auto mocno zwolni. Byłem w serwisie i po podłączeniu wyskoczył błąd czyli nastawnik dawki ktury w naszym przypadku jak się psuje to czeka nas wymiana. Jest to kosztowny zabieg i też obawiam się że może to nie pomuc a kasa zostanie wywalona w błoto a z drugiej strony to spory wydatek jak na tak wiekowe autoDamian1986 pisze:Zapoznałem sie z problemem o którym pisał karol121 i jest nieco inny jak moj, tamten kolega mial problem z gazem powyzej 2tys obrotów natmiast u mnie obroty nie mają znaczenia moze dojsc nawet do 5 tys i silnik pracuje normalnie. Problem pojawia sie tylko wtedy gdy podczas jazdy na biegu całkowicie puszcze gaz po ponownym wciśnięciu nie reaguje już na gaz, dlatego nie jestem przekonany że jest to nastawnik, ponieważ auto do chwil całkowitego puszczenia gazu jeździ calkiem normalnie. Nie mam możliwości wykoania VAGa bo mam 92r. na boshu i nie spotkalem w okolicy warsztatu ktory by sie poloczył z moim komputerem. Byłem dziś u kolegi który troche sie na tym zna i muwił że to może być cutoff czyli sterownik silnika odpowiadajacy za odcięcie paliwa od pompy przy puszczeniu gazu do końca, powiedział że po ponownym wciśnięciu gazu cutoff może się już nie załączać i dlatego nie ma reakcji na gaz. No ale zobaczymy bo w najbliższym czasie ma sie temu bliżej przyglądnąć.
[ Dodano: 2010-04-20, 15:14 ]
I jeszcze do autora postu pytanko czy to zdarza się za każdym razem czy tylko raz na jakiś czas? pytam bo u mnie są dni że wszystko jest ok a potem znowu to się pojawia.
Słyszałem że czasem samo wykasowanie błędów pomaga ale ile w tym prawdy to jeszcze nie wiem.
ja mam identyczny obiaw i da sie cos z tym zrobic <ok>Damian1986 pisze:Zapoznałem sie z problemem o którym pisał karol121 i jest nieco inny jak moj, tamten kolega mial problem z gazem powyzej 2tys obrotów natmiast u mnie obroty nie mają znaczenia moze dojsc nawet do 5 tys i silnik pracuje normalnie. Problem pojawia sie tylko wtedy gdy podczas jazdy na biegu całkowicie puszcze gaz po ponownym wciśnięciu nie reaguje już na gaz,
To napisz co z tym zrobiłeśkarol121 pisze:ja mam identyczny obiaw i da sie cos z tym zrobic <ok>Damian1986 pisze:Zapoznałem sie z problemem o którym pisał karol121 i jest nieco inny jak moj, tamten kolega mial problem z gazem powyzej 2tys obrotów natmiast u mnie obroty nie mają znaczenia moze dojsc nawet do 5 tys i silnik pracuje normalnie. Problem pojawia sie tylko wtedy gdy podczas jazdy na biegu całkowicie puszcze gaz po ponownym wciśnięciu nie reaguje już na gaz,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 17 mar 2010, 16:31
ustawilem zakres dawki na biegu jalowym na okolo 5.5mg/skok a nastepnie za pomoca potencjometra 1Kohma ktory wpiolem miedzy 2 pin wtyczki nastawnika ustawilem nim zakres dawki na okolo 2.5mg/skok( po odczycie opornosci mozna wstawic na stale opornik) takim to sposobem problem z zacinajacym pedalem gazu znikl juz tak jezdze 1.5roku spalanie i reszta ok powodzenia w probach i + tego zabiegu jest przeogromna niska cena czyli opornika <ok>nurpiotrek pisze:To napisz co z tym zrobiłeśkarol121 pisze:ja mam identyczny obiaw i da sie cos z tym zrobic <ok>Damian1986 pisze:Zapoznałem sie z problemem o którym pisał karol121 i jest nieco inny jak moj, tamten kolega mial problem z gazem powyzej 2tys obrotów natmiast u mnie obroty nie mają znaczenia moze dojsc nawet do 5 tys i silnik pracuje normalnie. Problem pojawia sie tylko wtedy gdy podczas jazdy na biegu całkowicie puszcze gaz po ponownym wciśnięciu nie reaguje już na gaz,
w pewnym momencie nie reaguje na gaz
wszystko wskazywało na nastawnik pompy wtryskowej lecz naprawiłem nastawnik a objawy nie ustały pomóżcie proszę