Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.3 NG] Problem Z Czujnikami w ukadzie chlodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

[Coupe 2.3 NG] Problem Z Czujnikami w ukadzie chlodzenia

Post autor: KAIN » 17 kwie 2010, 23:43

Witam pech chciał ze jedno zrobię i następne wyjdzie a wiec teraz mam taki problem gdy zagrzeje się silnik gotuje płyn i wywala, wentylator się nie włącza a skazówka temperatury mi nie działa nie wiem dlaczego po zwarciu pinów w kostce przy dolnym czujniku w chłodnicy to wentylator się włącza wymieniłem trzy czujniki nie były takie tanie w chłodnicy był trzy pinowy czujnik nie oryginalny 1-95C 2-102C a kostka miała dwa i się zdziwiłem zamówiłem dwu pinowy czujnik teraz jest tak ze włącza się wentylator ale jak już płyn gotuje tego dużego górnego jeszcze nie wymieniłem wie ktoś który czujnik odpowiada jeszcze za wentylator a który za wskaźnik temperatury ?? chłodnica jest nowa termostat wyciągnięty nagrzewnica ominięta pompa wody nowa

zakula81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 11 paź 2009, 19:50
Lokalizacja: mazury

Post autor: zakula81 » 18 kwie 2010, 08:40

Za wskazanie temp.na zegarze odpowiada czujnik w krućcu, który idzie do bloku. Jak stoisz przed silnikiem to po prawej stronie. Czujnik powinien być 3-pinowy, okrągły koloru szarego. Ze wentylator myślę, że nie ma więcej czujników. Układ chłodzenia masz odpowietrzony? Termostat się otwiera kiedy, jak mówisz "się gotuje"? Trochę cierpliwości i będzie ok.

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 18 kwie 2010, 13:29

termostatu wo gule nie mam układ jest odpowietrzony stoję przed silnikiem i widzę ze jak się już grzeje to waz który idzie od silnika do chłodnicy robi się twardy i bardzo gorący płyn w zbiorniczku się podnosi i zaczyna go powoli wywalać wtedy się wentylator włączy na chwile troszkę spadnie poziom i po chwili znowu tak za trzecim razem już całkowicie wywala płyn ze zbiorniczka

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 kwie 2010, 14:02

Lepiej włóż termostat bo jeśli masz wyjęty to część płyn idzie małym obiegiem a część dużym (chłodnica). Termostat działa tak że zamyka jeden kanał a otwiera drugi, wyjęcie termostatu może nie przynieść oczekiwanego skutku.

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 18 kwie 2010, 14:49

Ta jak pisze aldi, wsadzaj termostat jeśli jest dobry to powinieneś zaobserwować pierwszy spadek temperatury bez włączenia się wentylatora ponieważ otwiera sie termostat a potem dopiero jak temp. się zwiększy powinien chulać wiatrak. Od wentylatora jest tylko jeden czujnik u dołu chłodnicy a czujnik od wskaźnika to pisali koledzy wyżej. Jesli wymieniłeś czujnik od wskaźnika i nic to sprawdz styki przy zegarach.

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 18 kwie 2010, 17:16

termostat mam nowy i przy zamontowanym termostacie dzieje się to samo silnik się zagrzeje i tak jak by za późno się wiatrak włączał czujnik jest niby do 95C ale zanim ten gorący płyn spłynie z silnika na sam dol chłodnicy to się ochłodzi a na gorze go gotuje

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 kwie 2010, 17:27

Jeśli chcesz aby się wcześniej włączał wentylator na chłodnicy to możesz zastosować czujnik od diesla, one mają niższą temperaturę załączania.

A masz szczelny korek? Może nie trzyma ciśnienia i dlatego wygania płyn.

Jeszcze jedna możliwość to uszkodzona uszczelka pod głowicą. Ja w poprzednim aucie tak miałem, gdy nie zakręciłem szczelnie korka w zbiorniczku wyrównawczym to momentalnie wywalało płyn, rano przy odpalaniu przez kilka sekund nie chodził na jeden gar do którego przesączał się płyn. Jeździłem aż całkiem nie puściła że miałem za sobą zasłonę parową.

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 18 kwie 2010, 17:33

korek mam nowy bo zgubiłem i kupiłem nowy silnik jest wszystko w porządku bo ma dopiero 400km po remoncie całkowitym mówisz ze czujnik od diesla ale to z jakiego bym musiał kupić żeby gwint spasował i kostka ?? :-P

KAIN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 20 cze 2007, 23:31

Post autor: KAIN » 19 kwie 2010, 20:55

kumpel ma golfa 2 gti może podejdzie korek zobaczymy co z tego wyjdzie ;-)

Awatar użytkownika
zrywka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2008, 18:38
Lokalizacja: Zamość/Lublin/Kraków

Post autor: zrywka » 19 kwie 2010, 22:02

Jeszcze jedna możliwość to uszkodzona uszczelka pod głowicą. Ja w poprzednim aucie tak miałem, gdy nie zakręciłem szczelnie korka w zbiorniczku wyrównawczym to momentalnie wywalało płyn, rano przy odpalaniu przez kilka sekund nie chodził na jeden gar do którego przesączał się płyn. Jeździłem aż całkiem nie puściła że miałem za sobą zasłonę parową.

przy uszkodzonej uszczelce w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego tworzy się piana.

Jest jeszcze jeden czujnik włączania wentylatora z tyłu silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl