[80 B4 2.0 115KM] pełny wtrysk - spalanie i instalacja LPG
[80 B4 2.0 115KM] pełny wtrysk - spalanie i instalacja LPG
Witam!
Mam zamiar sobie za niedługo kupić ten samochodzik, ale niestety poszukiwania nie idą
najlepiej, bo na giełdach prawie same szroty, samochody nie do końca pewne albo za drogie. Od poczatku poszukiwań jestem uczulany aby nie kupować Audi z pełnym wtryskiem, ponieważ instalacja gazowa kosztuje krocie (2500). Mam możliwość jednak kupienia Audi 80 B4 1994r 2.0l z pełnym wtryskiem (typu silnika nie znam jeszcze) w bardzo dobrym stanie technicznym. Jeżeli cena byłaby odpowiednia to bym może wział. Chciałbym się dowiedzieć ile palą wasze pełno wtryskowe audice. Intresuje mnie zarówno spalanie benzyny jak i gazu. Chciałbym się także dowiedzieć czy te instalacje gazowe, są rzeczywiście takie drogie. W Warszawie znalazłem oferte założenia gazu za 1800zł, ale to dla mnie za daleko, a u mnie wszyscy boją się pełnego wtrysku jak diabeł wody swięconej i mówią, że instalacja gazowa do wielopunktu to wydatek rzędu 2500-3500zł i że pali więcej niż jednopunktowy. No i jak jest z niezawodnością tych instalacji. Lepiej brać jednopunktowy czy wielopunktowy?
Mam zamiar sobie za niedługo kupić ten samochodzik, ale niestety poszukiwania nie idą
najlepiej, bo na giełdach prawie same szroty, samochody nie do końca pewne albo za drogie. Od poczatku poszukiwań jestem uczulany aby nie kupować Audi z pełnym wtryskiem, ponieważ instalacja gazowa kosztuje krocie (2500). Mam możliwość jednak kupienia Audi 80 B4 1994r 2.0l z pełnym wtryskiem (typu silnika nie znam jeszcze) w bardzo dobrym stanie technicznym. Jeżeli cena byłaby odpowiednia to bym może wział. Chciałbym się dowiedzieć ile palą wasze pełno wtryskowe audice. Intresuje mnie zarówno spalanie benzyny jak i gazu. Chciałbym się także dowiedzieć czy te instalacje gazowe, są rzeczywiście takie drogie. W Warszawie znalazłem oferte założenia gazu za 1800zł, ale to dla mnie za daleko, a u mnie wszyscy boją się pełnego wtrysku jak diabeł wody swięconej i mówią, że instalacja gazowa do wielopunktu to wydatek rzędu 2500-3500zł i że pali więcej niż jednopunktowy. No i jak jest z niezawodnością tych instalacji. Lepiej brać jednopunktowy czy wielopunktowy?
Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 17:35 przez rafgc, łącznie zmieniany 1 raz.
Za chwilę dostaniesz opier..... od admina, ale to szczegół.
Polecam silnik na pełnym wtrysku - typ silnika ABK.
W każdym silniku da sie zamontować poprawnie instalację LPG - wszystko w rękach gazowników.
Silnik na jednopunkcie jest moim zdaniem za słaby w stosunku do masy auta, mimo to najlepiej znosi instalacje LPG.
Polecam silnik na pełnym wtrysku - typ silnika ABK.
W każdym silniku da sie zamontować poprawnie instalację LPG - wszystko w rękach gazowników.
Silnik na jednopunkcie jest moim zdaniem za słaby w stosunku do masy auta, mimo to najlepiej znosi instalacje LPG.
jak chcesz koniecznie zaoszczędzić to :
1. Kup diesla
2. Nie wkładaj do swojego auta najtańszej możliwej instalacji LPG, bo to ci sie odbije czkawka i po kieszeni (problemy z regulacją ) i po sprawnosci auta (tanio zrobione - zrobione na odwal)
jak koniecznie chcesz zagazowac auto, to załuz do niego porządną instalkę sekwencyjną, nie zapomnij tylko przed tem doprowadzic silnika do stanu fabrycznego - jaka kolwiek usterka będzie na LPG powodować duże problemy...
A brałeś pod uwagę też to ze jak masz LPG to nie wszyscy mechanicy będą się brali za naprawy i regulacje twojego auta?
Wiem że mój post jest dość stronniczy (na NIE) ale jak poczytasz to forum w dziale technicznym to zobaczysz ile problemów ludzie mają z instalkami gazowymi w swoich atach....
W audi 80 najtańszą instalkę możesz zamontować do 2 silników - 2.0 90KM ABT oraz 1.6 101KM ADA. Pozostałe rzędowe benzynowe to wtrysk mechaniczny (2.0 115KM, 2.0 140KM, 2.3 133KM) a do V6 też lepiej dać sekwencję....
OT: Dziś zatankowałem mojego 2.3E pod korek i spalanie na dystansie 600km głównie po mieście wyszło 10.27l/100km - więc nie jest to jakaś tragedia....
1. Kup diesla
2. Nie wkładaj do swojego auta najtańszej możliwej instalacji LPG, bo to ci sie odbije czkawka i po kieszeni (problemy z regulacją ) i po sprawnosci auta (tanio zrobione - zrobione na odwal)
jak koniecznie chcesz zagazowac auto, to załuz do niego porządną instalkę sekwencyjną, nie zapomnij tylko przed tem doprowadzic silnika do stanu fabrycznego - jaka kolwiek usterka będzie na LPG powodować duże problemy...
A brałeś pod uwagę też to ze jak masz LPG to nie wszyscy mechanicy będą się brali za naprawy i regulacje twojego auta?
Wiem że mój post jest dość stronniczy (na NIE) ale jak poczytasz to forum w dziale technicznym to zobaczysz ile problemów ludzie mają z instalkami gazowymi w swoich atach....
W audi 80 najtańszą instalkę możesz zamontować do 2 silników - 2.0 90KM ABT oraz 1.6 101KM ADA. Pozostałe rzędowe benzynowe to wtrysk mechaniczny (2.0 115KM, 2.0 140KM, 2.3 133KM) a do V6 też lepiej dać sekwencję....
OT: Dziś zatankowałem mojego 2.3E pod korek i spalanie na dystansie 600km głównie po mieście wyszło 10.27l/100km - więc nie jest to jakaś tragedia....
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
2.0 115 KM i 2.0 140 KM jest na wtrysku mechanicznym? od kiedy?
dwa litry benzynowe do Audi to jest minimum, silnik 1,6 może i ma sto koni ale narzekają że słaby, ja mam 2,0 ABT i nie uważam go za słabego, do normalnej jazdy starcza w zupełności, zwłaszcza jak sie przesiadasz z czegoś mniejszego, albo jest to pierwsze auto...
mam w moim gaz, nie wypowiadam sie o kosztach długoterminowych bo jest dopiero tydzień, założyli mi za 1,9 tys... pali 10 l gazu, do wielopunktowych wtrysków to lepiej zakładać wtryski gazu ceny nie są tragiczne, za 2,5 tys można mieć gaz z wtryskami, instalacja gazowa zwraca się po przebiegu 10-12 tys. km. Jak bedziesz jeździł dośc dużo to sie zwróci szybko, zresztą nie wiem czy diesel przebije cenę 100 km na lpg (19 zeta), a dobrego diesla baaaaaaardzo trudno znaleźć.... benzyne o wiele łatwiej
dwa litry benzynowe do Audi to jest minimum, silnik 1,6 może i ma sto koni ale narzekają że słaby, ja mam 2,0 ABT i nie uważam go za słabego, do normalnej jazdy starcza w zupełności, zwłaszcza jak sie przesiadasz z czegoś mniejszego, albo jest to pierwsze auto...
mam w moim gaz, nie wypowiadam sie o kosztach długoterminowych bo jest dopiero tydzień, założyli mi za 1,9 tys... pali 10 l gazu, do wielopunktowych wtrysków to lepiej zakładać wtryski gazu ceny nie są tragiczne, za 2,5 tys można mieć gaz z wtryskami, instalacja gazowa zwraca się po przebiegu 10-12 tys. km. Jak bedziesz jeździł dośc dużo to sie zwróci szybko, zresztą nie wiem czy diesel przebije cenę 100 km na lpg (19 zeta), a dobrego diesla baaaaaaardzo trudno znaleźć.... benzyne o wiele łatwiej
Ostatnio zmieniony 17 cze 2007, 22:07 przez Skuciok, łącznie zmieniany 1 raz.
Wilu8 zgadzam się z Tobą w zupełności. Jeżeli ma się cokolwiek wiedzy o aucie i dba się o nie to nawet na gazie eksploatacja będzie bezproblemowa.
Diesel jest może i lepszy, ale jak sie go kupi nowego i jeździ jako pierwszy właściciel.
W Niemczech opłaty za posiadanie diesla są duże (ekologia) i nikt nie kupuje takiego auta by jeździć nim tylko od święta. Znaleźć "zeciorka" w dobrym stanie to duże wyzwanie. Albo jest bity, albo mu sie już licznik przekręcił. Obecnie na giełdzie sytuacja jest taka że za diesla trzeba zapłacic nawet o 30% więcej niż za auto z silnikiem benzynowym. W przeliczeniu na złotówki jest to ok. 3 tys. PLN. Za tą kasę mogę sobie pozwolić na drugi silnik, ewentualnie na kilka remontów głowicy, a silnik 1Z wcale do bezawaryjnych nie należy, o kosztach naprawy diesla nie wspomnę.
Diesel jest może i lepszy, ale jak sie go kupi nowego i jeździ jako pierwszy właściciel.
W Niemczech opłaty za posiadanie diesla są duże (ekologia) i nikt nie kupuje takiego auta by jeździć nim tylko od święta. Znaleźć "zeciorka" w dobrym stanie to duże wyzwanie. Albo jest bity, albo mu sie już licznik przekręcił. Obecnie na giełdzie sytuacja jest taka że za diesla trzeba zapłacic nawet o 30% więcej niż za auto z silnikiem benzynowym. W przeliczeniu na złotówki jest to ok. 3 tys. PLN. Za tą kasę mogę sobie pozwolić na drugi silnik, ewentualnie na kilka remontów głowicy, a silnik 1Z wcale do bezawaryjnych nie należy, o kosztach naprawy diesla nie wspomnę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
W sumie to też wolałbym diesla ze względu na ekonomiczność i po prostu podoba mi się ten dźwięk pracy silnika na wolnych obrotach (oczywiście jesli jest cichy). Jednak jak pojechałem na giełdę to się przeraziłem, bo ceny diesli za `93-94 sięgały nawet 14tys, a ja mam do dyspozycji jedynie 11500 na samochód i opłaty, więc z przyczyn finansowych diesel odpada. Wygląda na to, że z góry jestem skazany na benzyniaka z gazem. Dzisiaj, albo jutro idę oglądać inną audicę, bo ten poprzedni gość zdecydował się jednak jeszcze nie sprzedawać swojego samochodu. Na razie wiem tylko, że to B4 benzyna na monowtrysku. A gaz i tak założę, bo stosunek ceny benzyny do LPG jest zbyt duży, aby to ignorować.
B4 ABK 115km 94r
Witam ! jestem tu nowy i poprosze o podpowiedzi.W moim nowo zakupionym autku z instalacja LPG spalanie ostro wykracza poza wszelkie normy.Gaz po 18l na 100km,zmienilem swiece na NGK przewody na BERU no i wyszla awaria przeplywki,kosztowna, wiadomo.Po wymianie przeplywki myslalem ze sie wszystko unormuje ale niestety pali nadal duzo gazu a na benzymie w czasie jazdy przerywa i szarpie powyzej 2300 2500 obrotow,na gazie nie ma takich objawow.Gazownik ustawial na kompie mieszanke ale narazie to nic nie dalo.Mysle ze jak zrobie porzadek z jazda na benzynce to sie wszystko unormuje ale jak? Dolalem plynu do czyszczenia ukladow wtryskowych,nie pomoglo,moze kat wyprzedzenia zaplonu ??? jaki powinien byc zeby chodzil dobrze na PN i LPG ?.Boje sie ze znow pognie przeplywke-prosze o podpowiedzi-dzieki