[B4 AAZ] montaż obrotomierza
[B4 AAZ] montaż obrotomierza
Mam taką sprawę. Wiem, że temat ponoć był wałkowany wiele razy, ale niektóre tematy, do których trzeba się odnieść nie działają, a poradnik z działu download u mnie nie działa. A więc przechodząc do rzeczy, zakupiłem kompletny licznik od B4 1Z Anglika z obrotomierzem, który chce założyć do siebie. Wyczytałem, że po przełożeniu obrotka muszę w płycie dolutować dodatkowe piny, których u mnie nie ma. Wpadłem natomiast na inny pomysł, że wsadzę ten drugi licznik do mojego audika i mam pytanie czy nie bd musiał nic dolutowywać, ani dorabiać? Jak to sie będzie miało z kompletnym licznikiem od 1Z w AAZ, czy wszystkie kontrolki, wskaźniki będą normalnie działać? Czy muszę jakoś wyregulować obrotek po zamontowaniu? Z góry dziękuje za pomoc. Jeżeli napsociłem, to przepraszam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź z tyłu czy masz żarówki pod kontrolkami w licznikach z anglika w tych samych miejscach co u ciebie bo możesz nie mieć jakiejś kontrolki. Ale jak przekładasz z diesla do diesla to powinny być w tych samych miejscach.
Druga sprawa to przełóż Mini-Check (ta wstawka z trzema kontrolkami na środku) bo w 1Z i AAZ masz różne sygnały obrotów a ten MC potrzebuje sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
Trzecia sprawa to musisz wlutować potencjometr w odpowiednie miejsce obrotomierza z 1Z aby zmniejszyć wskazywane obroty, bo na obr. biegu jałowego będzie pokazywał jakieś 5 tyś. obr./min.
Druga sprawa to przełóż Mini-Check (ta wstawka z trzema kontrolkami na środku) bo w 1Z i AAZ masz różne sygnały obrotów a ten MC potrzebuje sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
Trzecia sprawa to musisz wlutować potencjometr w odpowiednie miejsce obrotomierza z 1Z aby zmniejszyć wskazywane obroty, bo na obr. biegu jałowego będzie pokazywał jakieś 5 tyś. obr./min.
W dieslu nie robiłem takiego zabiegu, ale ostatnio przekładałem z benzyny z anglika obrotomierz do europejczyka. A właściwie to prędkościomierz z europejczyka do anglika, bo nie trzeba było nic kombinować ani przelutowywać - plug and drive
W dieslu wydaje mi się, że też nie powinno być problemów. Mini checka rozumiem, że trzeba przełożyć.
A skąd to:
W dieslu wydaje mi się, że też nie powinno być problemów. Mini checka rozumiem, że trzeba przełożyć.
A skąd to:
Możesz mi to wyjaśnić mniej więcej, bo jestem ciekaw. Z góry dzięki.aldi pisze: Trzecia sprawa to musisz wlutować potencjometr w odpowiednie miejsce obrotomierza z 1Z aby zmniejszyć wskazywane obroty, bo na obr. biegu jałowego będzie pokazywał jakieś 5 tyś. obr./min.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W 1Z sygnał obrotomierza jest podawany z ECU sterującego silnikiem (sygnał jest identyczny jak w 4 cylindowym silniku beznynowym) natomiast w AAZ jest brany z alternatora i jest o wiele "szybszy" i stąd to ostre zawyżanie.kojak85 pisze: A skąd to:Możesz mi to wyjaśnić mniej więcej, bo jestem ciekaw. Z góry dzięki.aldi pisze: Trzecia sprawa to musisz wlutować potencjometr w odpowiednie miejsce obrotomierza z 1Z aby zmniejszyć wskazywane obroty, bo na obr. biegu jałowego będzie pokazywał jakieś 5 tyś. obr./min.
[ Dodano: 2010-04-23, 11:18 ]
Kiedyś kolega Cobra gdzieś na forum pisał że występowały obrotomierze z silnikami TD/D tylko nie pamiętam czy w B3 czy B4 ale to była naprawdę rzadkość.kolczat pisze:kojak85, wydaje mi sie ze aaz nie ma obrotomierza a niektore 1z mialy...
właśnie powinno działać ale nie działa jak powinno
ale jeszcze pokombinuje. Bo kupiłem zegary z komputerem pokładowym( takie jak ty masz w swoim aucie) i prędkościomierz był innego typu to przełożyłem wszystko ze starego na płytkę tego nowego ( komputer wywaliłem i wstawiłem stary bo wtyki nie pasowały od mojego i jet to samo) wszystko działa tylko nie obrotomierz
ale jeszcze pokombinuje. Bo kupiłem zegary z komputerem pokładowym( takie jak ty masz w swoim aucie) i prędkościomierz był innego typu to przełożyłem wszystko ze starego na płytkę tego nowego ( komputer wywaliłem i wstawiłem stary bo wtyki nie pasowały od mojego i jet to samo) wszystko działa tylko nie obrotomierz