Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] montaż obrotomierza

ODPOWIEDZ
Romek009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:01
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

[B4 AAZ] montaż obrotomierza

Post autor: Romek009 » 23 kwie 2010, 00:23

Mam taką sprawę. Wiem, że temat ponoć był wałkowany wiele razy, ale niektóre tematy, do których trzeba się odnieść nie działają, a poradnik z działu download u mnie nie działa. A więc przechodząc do rzeczy, zakupiłem kompletny licznik od B4 1Z Anglika z obrotomierzem, który chce założyć do siebie. Wyczytałem, że po przełożeniu obrotka muszę w płycie dolutować dodatkowe piny, których u mnie nie ma. Wpadłem natomiast na inny pomysł, że wsadzę ten drugi licznik do mojego audika i mam pytanie czy nie bd musiał nic dolutowywać, ani dorabiać? Jak to sie będzie miało z kompletnym licznikiem od 1Z w AAZ, czy wszystkie kontrolki, wskaźniki będą normalnie działać? Czy muszę jakoś wyregulować obrotek po zamontowaniu? Z góry dziękuje za pomoc. Jeżeli napsociłem, to przepraszam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 kwie 2010, 10:23

Sprawdź z tyłu czy masz żarówki pod kontrolkami w licznikach z anglika w tych samych miejscach co u ciebie bo możesz nie mieć jakiejś kontrolki. Ale jak przekładasz z diesla do diesla to powinny być w tych samych miejscach.

Druga sprawa to przełóż Mini-Check (ta wstawka z trzema kontrolkami na środku) bo w 1Z i AAZ masz różne sygnały obrotów a ten MC potrzebuje sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.

Trzecia sprawa to musisz wlutować potencjometr w odpowiednie miejsce obrotomierza z 1Z aby zmniejszyć wskazywane obroty, bo na obr. biegu jałowego będzie pokazywał jakieś 5 tyś. obr./min.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 23 kwie 2010, 10:49

W dieslu nie robiłem takiego zabiegu, ale ostatnio przekładałem z benzyny z anglika obrotomierz do europejczyka. A właściwie to prędkościomierz z europejczyka do anglika, bo nie trzeba było nic kombinować ani przelutowywać - plug and drive :)
W dieslu wydaje mi się, że też nie powinno być problemów. Mini checka rozumiem, że trzeba przełożyć.
A skąd to:
aldi pisze: Trzecia sprawa to musisz wlutować potencjometr w odpowiednie miejsce obrotomierza z 1Z aby zmniejszyć wskazywane obroty, bo na obr. biegu jałowego będzie pokazywał jakieś 5 tyś. obr./min.
Możesz mi to wyjaśnić mniej więcej, bo jestem ciekaw. Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 23 kwie 2010, 11:07

kojak85, wydaje mi sie ze aaz nie ma obrotomierza a niektore 1z mialy...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 kwie 2010, 11:14

kojak85 pisze: A skąd to:
aldi pisze: Trzecia sprawa to musisz wlutować potencjometr w odpowiednie miejsce obrotomierza z 1Z aby zmniejszyć wskazywane obroty, bo na obr. biegu jałowego będzie pokazywał jakieś 5 tyś. obr./min.
Możesz mi to wyjaśnić mniej więcej, bo jestem ciekaw. Z góry dzięki.
W 1Z sygnał obrotomierza jest podawany z ECU sterującego silnikiem (sygnał jest identyczny jak w 4 cylindowym silniku beznynowym) natomiast w AAZ jest brany z alternatora i jest o wiele "szybszy" i stąd to ostre zawyżanie.

[ Dodano: 2010-04-23, 11:18 ]
kolczat pisze:kojak85, wydaje mi sie ze aaz nie ma obrotomierza a niektore 1z mialy...
Kiedyś kolega Cobra gdzieś na forum pisał że występowały obrotomierze z silnikami TD/D tylko nie pamiętam czy w B3 czy B4 ale to była naprawdę rzadkość.

Romek009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 wrz 2009, 21:01
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Romek009 » 23 kwie 2010, 20:22

Dzięki panowie za porady, na dniach postaram się go zamontować :)

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 27 kwie 2010, 22:47

JA Dziś Montowałem cały licznik z 1Z do AAZ i wystarczyło ze wlutowałem potencjometr zeby zbic obroty i przełozyłem mini checka i to wszystko :) działa jak lala :)

kolozol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kolozol » 12 cze 2010, 21:22

Caść ja mam pytanko posiadam audi 80 b4 z silnikiem 2.0E i mam big bena kupiłem zegar z obrotomierzem i podłączywszy i prędkościomierz działa jak i inne kontrolki ale nie działa obrotomierz i jak tu kolega miałem problem z forum :-P

kolozol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kolozol » 12 cze 2010, 23:02

właśnie powinno działać ale nie działa jak powinno :-/
ale jeszcze pokombinuje. Bo kupiłem zegary z komputerem pokładowym( takie jak ty masz w swoim aucie) i prędkościomierz był innego typu to przełożyłem wszystko ze starego na płytkę tego nowego ( komputer wywaliłem i wstawiłem stary bo wtyki nie pasowały od mojego i jet to samo) wszystko działa tylko nie obrotomierz :-(

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 13 cze 2010, 14:57

Tak jak kolega mówi:P zimne luty, zaśniędziałe styki albo gdzieś pęknięta ścieżka. Już raz pomagałem koledze u którego po zbyt mocnym skręceniu licznika pękły ścieżki:-D ale później było oki:P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl