[B3 1.8 JN]mechaniczny wtrysk bez LPG, problem z obrotami
[B3 1.8 JN]mechaniczny wtrysk bez LPG, problem z obrotami
po odpaleniu silnika mam obroty okolo 2500 a po jakims czasie lub pozadnej przegazowie spadaja i skacza pomiedzy 800 a 1400 obr/min. w trakcie jazdy mam delikatny spadek mocy i szarpanie na wolnych obrotach... prosze o pomoc!!!
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2010, 18:41 przez blant88, łącznie zmieniany 1 raz.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Polecam wybrać się do specjalisty - https://audi80.pl/wars...sku-vt40917.htm Na pewno nie pożałujesz. Dla klubowiczów specjalne ceny
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
JN raczej pod kompa nie podłączy, czyli 50zł zostaje w kieszeni, pomijając fakt że JN nie ma silniczka krokowego, ale zawór dodatkowej przysłony powietrza. Swoją drogą jesli masz mozliwosc go podmienic to zrób to, sprawdz też czy dostaje napięcie.sebek43 pisze:dla pewności do warsztatu i podłącz pod kapa ta przyjemność to ok 50zł
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Odpalasz, zaciskasz przewód gumowy od zaworka - obroty mają spaść, moze nawet zgasnąć. Potem grzejesz silnik do 90* i zaciskasz ponownie - obroty mają sie nie zmieniać. Generalnie na zimnym silniku jak zdemontujesz zawór to zobaczysz w srodku że powinna byc mała szczelinka ze 2mm w przysłonie, żeby był wiekszy przepły powietrza dodatkowego. Na rozgrzanym zawór sie zamyka.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Jak otworzysz maskę i patrzysz na silnik masz zawór dodatkowego powietrza po swojej lewej między filtrem powietrza a kolektorem ssącym. Trudno nie zauważyć. Jak koledzy wcześniej pisali sprawdź lewe powietrze. Możesz jeszcze spróbować ustawić dyszą wolnych obrotów. Z pokrywy zaworów ściągasz odmę (wąż gumowy idący do trójnika) i ustawiasz tak aby sasysała świeże powietrze, z pojemnika z węglem aktywnym ( czarny duży pojemnik za pojemnikiem na płyn do spryskiwaczy) ściągasz korek, na wężu dochodzącym do elektrozaworka przepustowego zakładasz zacisk. Regulujesz dyszę wolnych obrotów ( koło wtrysku rozruchowego ) tak abyś uzyskał 900 ob/m Potem wszystko zmontuj i już. Regulacji dokonuj na ciepłym silniku.
- Bina
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 JN+lpg
- Lokalizacja: Zabrze
mam podobny problem, z tym że zastanawiam się czy to na pewno jest ten zawór dodatkowego powietrza? przesłona niby pracuje ale np nie jest otwarta tak, żeby był otwarty na maxa przelot na zimnym i przy odpalaniu nie obejdzie się bez przytrzymaniu pedału gazu, na ciepłym zaś przelot nie jest do końca zamknięty i odpalanie na ciepłym jest lepsze ale i tak trzeba chociaż tyknąć gaz. dodaje zdjęcia jak wygląda osłona w tym zaworze: