[B4 1,9TDI 1Z] Pasek klinowy alternatora
[B4 1,9TDI 1Z] Pasek klinowy alternatora
Jak logicznie go zdjąć. Ja poprostu na siłę odginam koło alternatora za pomocą łańcucha do odkręcania filtra oleju i zdejmuję pasek. Bo naprawdę nie wiem jak to zrobić poprawnie, on jest poprostu na sprężynie. Napiszcie jak to robicie bo jetem bardzo ciekawy.
Nazywaj tematy zgodnie z regulaminem
cobra
Nazywaj tematy zgodnie z regulaminem
cobra
Ostatnio zmieniony 11 cze 2007, 18:22 przez swieży, łącznie zmieniany 1 raz.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Witam, Organista18 widze ze masz całą książkę o audi80/90. Moge zapytac gdzie mozna takie co dostac ? Sam bym tez chcial cos takiego miec :mrgreen:Organista18 pisze:Pasek od alternatora ściąga sie bardzo, bardzo łatwo. Wystarczy popuścić śrubę od naciągacza alternatora. Zresztą to zdjęcie wszystko powie. Powodzenia
Pozdro
dejf pisze:Witam, Organista18 widze ze masz całą książkę o audi80/90. Moge zapytac gdzie mozna takie co dostac ? Sam bym tez chcial cos takiego miec :mrgreen:Organista18 pisze:Pasek od alternatora ściąga sie bardzo, bardzo łatwo. Wystarczy popuścić śrubę od naciągacza alternatora. Zresztą to zdjęcie wszystko powie. Powodzenia
Pozdro
poszperaj trochę w downloadzie...
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
http://centrum.audi80.pl/component/opti ... nfo/id,11/dejf pisze:Organista18 widze ze masz całą książkę o audi80/90. Moge zapytac gdzie mozna takie co dostac ?
prosze bardzo :mrgreen:
W TDI nie ma regulacji naciągu paska wielorowkowego alternatorem tylko napinaczem rolkowymk zamocowanym na ramieniu sprężynującym. Aby zdjąć pasek należy odkręcić napinacz, przy zakładaniu trudności są większe - należy założyć i przykręcić napinacz, nagiąć maksymalnie ramie z rolką napinającą do dołu nasunąć pasek.
A to na pewno ramię? Może łożysko w napinaczu już się skończyło. Ja proponowałbym ci wymienić napinacz bo to samo miałem w c4 2,5 tdi i co kilkaset kilometrów rozcinało mi pasek wielorowkowy wzdłuż.rczopik2 pisze:Mam pytanie z trochu innej beczki.
Jak wyprostować ramię rolki napinacza bo symetria rolki napinającej względem koła pasowego na wale, rolki alternarora i rolki spreżarki klimy jest przestawiona o szerokość ok.4mm w kierunku chłodincy.
Mam obawy że może szybciej zużywać się pasek.
Poleciał mi pasek kupiłem nowy oraz nową rolkę napinacza bo tamta dostała luz poprzeczny i pasek spadł i go zerwało. To nowa rolka jest nie symetrycznie jak wcześniej napisałem i dodatkowo nie pracuje dokładnie w pionie.
Co mogę z tym zrobić????
Jakoś da się to wyprostować bo nowy napinacz nie jest tani.
Pozdrawiam
Co mogę z tym zrobić????
Jakoś da się to wyprostować bo nowy napinacz nie jest tani.
Pozdrawiam