Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Potwierdzenie dźwiękowe zamknięcia auta

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

[80 B4 1.9 TDI 1Z] Potwierdzenie dźwiękowe zamknięcia auta

Post autor: hackthemilk » 24 kwie 2010, 00:02

Witam
zamontowałem centralkę zamka z pilotami - i jest tam tylko wyjście na kierunkowskazy
:?: Pytanie czy zna ktoś sposób aby dodać sygnalizację dźwiękową :?: (firmowo niema wyjścia ) chodzi o takie krótkie pipniecie syrenką - Potwierdzenie dźwiękowe zamknięcia auta (często spotykane w centralnych z alarmem - lub alarmach.

Próbowałem wstawić syrenkę pod wyjście kierunkowskazów - ale sygnał jest dłuuuuuugi.
Pewnie trzeba stworzyć jakiś moduł? pomoże ktoś? :-( nie jestem elektrykiem
Kombinowałem coś z opornikami i kondensatorami, aby skrócić czas na wyjściu kierunkowskazów. Ale nic to nie dało <osohozi>

tu dane zamka centralnego:

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//www.bowi.com.pl/_0m/sterowanie-zamka-centralnego-bx50-carprotect_8821t.html

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 kwie 2010, 08:37

oj kolego google nie gryzie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1399963.html tu masz taki sam problem.znajomy to kiedyś zakładał ale niestety nie jestem w stanie teraz się z nim skontaktować.jedyne co ci pozostaje to poszukać...

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 24 kwie 2010, 10:29

hudy pisze:oj kolego google nie gryzie ...
kolego - jak pisałem nie znam sie na elektronice a posta z elektrody znam - bo jak pisałem - kombinowałem coś o kondensatorach i opornikach wg tego opisu...
Sorki ale układzie 555 się nie znam - więc proszę ojkać . Oki :?: Każdy potrafi wskazać temat ale nie oto chodzi. Pozdr

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 kwie 2010, 16:36

hackthemilk pisze:Każdy potrafi wskazać temat ale nie oto chodzi.
każdy umie także szukać a informacje są na wyciągnięcie ręki... druga sprawa jaki masz centralny elektryczny czy pneumatyczny bo bez kombinowania możesz tez wpiąć się w sterowanie zamkiem i sygnał będzie o wiele krótszy...

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 25 kwie 2010, 10:33

centralny oryginalny audi - pneumatyczny - centralka do pilotów ustawiona na tryb zamków pneumatycznych. ktoś robi zrobi taki ukłąd na 555 :?:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2010, 12:12

szkoda bo jak byś miał elektryczny to by nie było problemu... a zaglądałeś na te tematy co ci podałem.bo tam niektórzy wstawiają odnośniki do schematów które nie są robione dla układu 555 tylko np dla pojedynczych impulsów.wystarczy się zalogować,ściągnąć schemat i masz wszytko opisane...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 kwie 2010, 16:41

hudy pisze:druga sprawa jaki masz centralny elektryczny czy pneumatyczny bo bez kombinowania możesz tez wpiąć się w sterowanie zamkiem i sygnał będzie o wiele krótszy...
To dobry pomysł i da się go zrealizować z zamkiem pneumatycznym w B4 bo można go sterować tak jak elektryczny - dwoma masami. Trzeba się podłączyć do kabli sterowania centralnym z klapy bagażnika idą one pod tylną kanapą i mają kolory brązowo-zielony i zielono-biały.
Obrazek

Wtedy można ustawić impuls na 0,5 sekundy i podłączyć go do wyjki tylko aby piszczało na zamykanie i otwieranie trzeba by odseparować sygnał na zamykanie i otwieranie dwoma diodami.
Tylko w ten sposób na zamykanie i otwieranie będzie tylko jedno piknięcie. Można też zrobić że będzie sygnał tylko przy zamykaniu albo tylko przy otwieraniu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 kwie 2010, 17:35

no tak ale myślisz że przy pneumatyku da się to zrobić?? jak ustawisz sygnał na 0,5 dla pneumatyka to będzie za krótki by zamknąć czy otworzyć zamek...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 kwie 2010, 17:59

Nie chodzi o samą zmianę trwania impulsu a także na przekonfigurowaniu sterownika ze sterowania pneumatycznym zamkiem na sterowanie dwoma masami i podłączenie pod kable sterujące centralnym zamkiem z tylnej klapy.
Właśnie zamek tylnej klapy steruje c. zamkiem przy użyciu dwóch mas które są podawane tylko w chwili gdy przekręci się kluczyk na zasuwanie albo odsuwanie w pozycji neutralnej masa sterująca jest niepodawana. Spokojnie to działa na krótkie impulsy.

Ja mam tak podłączone bo u mnie nie zawsze działa czujnik wyjęcia kluczyka ze stacyjki a to plus niedomknięte któreś drzwi powoduje, że zasunięcie drzwi od strony kierowcy (i pasażera chyba też) nie powoduje zasunięcia reszty drzwi centralnym zamkiem. A już zasunięcie z bagażnika jest możliwe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl