Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] pytanie o zawór

ODPOWIEDZ
speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

[1.9 TDI 1Z] pytanie o zawór

Post autor: speeder7 » 25 kwie 2010, 15:58

w moim Audi z 93 roku (modle 94) mam taki zawór EPW o kodzie : 357 906 283, macie jakiś namiar na zamiennik lub coś bo nie mogę nigdzie znaleźć identycznego. w katalogu ETKA jest iż mam zawór 028 906 283 - mogę go założyć mimo że zupełnie inaczej wygląda - i wtedy jak podłaczyć przewody. Dodam że mam silnik ze starym kompem bazującym na przepływce boscha.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 kwie 2010, 19:10

czyli według etki to jest zawór N75 a wygląda tak: i masz go nawet na allegro http://moto.allegro.pl/item1009715869_z ... rburg.html

speeder7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2010, 19:08
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: speeder7 » 25 kwie 2010, 19:45

tak zgadza się - tak jest wg ETKA ze taki zawór występuje w silnikach z chłodnicą powietrza doładowania , jednakże u mnie mimo że mam TDI mam zawór 357 906 283 a ze schematu chyba wynika że jest on w silnikach bez chłodnicy. interesuje mnei czy te zawory można wzajemnie zamieniać - czy działają tak samo

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 27 kwie 2010, 12:29

oba zawory działają na takiej samej zasadzie tylko spełniają inną rolę w aucie ...jaką chyba wiesz...!?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 kwie 2010, 18:04

028 906 283 i 357 906 283 to dwa różne zawory i mimo że działają podobnie (przełączają drogi przepływu powietrza) to spełniają inną funkcję i nie są ze sobą zamienne gdyż ten pierwszy to nadciśnieniowy N75 a drugi podciśnieniowy N18, ten pierwszy steruje pracą turbiny i jest potrzebny w samochodzie a ten drugi jest odpowiedzialny za układ niszczenia silnika powracającymi spalinami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl