[All] Termostat a wskazania temperatury
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Termometr podobny do tego termometr Działa na zasadzie dotyku sztywną sondą, która połaczona jest przewodem z wyswietlaczem. Pytanie w którym miejscu "styknąć"?Gdzie jest ten czujnik? Może jakaś fotka?Przemo80b3 pisze:ja myślę, że najlepiej sprawdzić w okolicy tego czujnika, który daje sygnał na wskaźnik, tylko jak to zrobić, nigdy nie widziałem takiego termometru i nie wiem na jakiej zasadzie on działa.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Trzeba zmierzyć przy czujnikach, przy okazji dowiesz sie czy dobrze wskazują. Jeden w chłodnicy z lewej na dole, drugi na głowicy ten po prawej. No ale podstawa to podnieść maske...yaros pisze:Termometr podobny do tego termometr Działa na zasadzie dotyku sztywną sondą, która połaczona jest przewodem z wyswietlaczem. Pytanie w którym miejscu "styknąć"?Gdzie jest ten czujnik? Może jakaś fotka?
A te węże to powinny być twarde? Bo u mnie przy 90 stopniach są gorące ale miękkie. Może to wam coś podpowie dlaczego się przegrzewa.Nie wiem co jest grane? Może ktoś odpowie.
Auto grzeje się nawet do 110 stopni. Górny i dolny wąż gorące. Wentylator się nie włącza. (wymieniłem czujnik w chłodnicy i nic, ale "na krótko" działa). Nie wiem o co chodzi. Do tej pory było wszystko ok.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
powinny być lekko twarde, ale nie tak mocno, (powinno dać się je ścisnąć ) a jeżeli przy temp. 90 masz dosłownie miekkie, to albo masz niedokręcony korek zbiornika wyrównawczego i ciśnienie Ci ucieka, albo poprostu korek zepsuty (a dokładniej zaworek w korku), Bo płyn pod ciśnieniem ma większą temp. wrzenia, i trudniej przegrzać silnik, a gdy nie ma ciśnienia, to łatwiej wrze.
Ja mam taki problem że zamówiłem nowy termostat i po przeczytaniu tu was mam nadzieję ze się myle, odkad kupiłem auto (styczeń tego roku) nie zastanawiałem się nad tym czy wentylator sie włacza czy nie, były mrozy itd. Ale odkąd się ociepliło to ( tak mi się zresztą wydaje) to auto mi się grzeje a wentylator ani drgnie, musiałem podpiąć kabel bezpośrednio z akumlatora bo na mieście temperatura rosła i rosła, do 100 nawet i wiatrak spał to wydaje mi się ze troszke za dużo 90 -100 stopni zanim załaczy sie sam wiatrak. Na początek zamówiłem termostat i zobacze czy wkoncu sam zaskoczy a jak nie to może czujnik , tak czy owak muszę to naprawić bo znudziło mnie podnoszenie i zamykanie maski przy każdym zatrzymaniu czy ruszaniu aby załaczyć na styk wentylator.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Kolego obstawiam czujnik w chłodnicy (u dołu) odpowiedzialny za włączenie wentylatora. A jeszcze takie pytanie : jak na blacie masz te 90-100stopni to czy chłodnica ma taką samą temperaturę w każdym jej miejscu ? Bo możliwe, że masz niedrożną chłodnicę i płyn nie ogrzewa czujnika od wentylatora i on się nie włącza. Sprawdź, to <ok>
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie