Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abt lpg] z tylu hamulce tarczowe czy bebnowe?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 03 maja 2010, 22:28

Wydaje mi się że chyba nie masz pojęcia o czym tu dyskutujemy. :evil:

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 03 maja 2010, 23:13

skoro tak twierdzisz to mi wyjaśnij

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 03 maja 2010, 23:23

Tylne hamulce zużywają się 2 razy wolniej niż przednie. Nie używanie często ręcznego przyśpiesza proces zatarcia mechanizmu poruszającego tłok co za tym idzie uszkodzenie , zablokowanie tylnych kół (czasami jest konieczna wymiana zacisku). Tak samo klocki hamulcowe się często zapiekają bo nie hamują tak mocno jak przednie. Gdyby się to nie psuło to by ludzie nie kupowali albo regenerowali starych zacisków od tak sobie.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 03 maja 2010, 23:27

Wniosek: Tarcze z tyłu lepiej wyglądają ale nie jest to warte możliwych problemów z nimi :-P

Myślałem, że po prostu będzie ogromna różnica w hamowaniu, a jednak...

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 03 maja 2010, 23:32

ryju,
dosyć często u nas serwisie zdarza się tak że hamulce tarczowe z tyłu wcale nie hamują z powodu mocno zapieczonych klocków, które trzeba potem wybijać młotkiem żeby wyszły. A potem mozolny proces ratowania zacisków, jarzm itd... ;-)

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 04 maja 2010, 14:28

ja też mam z tyłu tarcze ;-) a myślałem ze bębny tam są :mrgreen: dzis oglądam bo chciałem zakupić łożysko do koła tylnego może macie jakieś sprawdzone łożysko na tylne koła do avanta oprócz SKF :-P takie żyby się nie rozleciało po paru kilometrach :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 maja 2010, 15:03

_DJ_3 pisze:a czy u ciebie na przodzie zaciski ci się kiedyś zepsóły no chyba nie więc czemu niby miały by się z tyłu zepsuć tym bardziej przy hamowaniu najwięcej czynników hamowania i znim związanych z tym idzie na przednie a nie na tylnie. a na jednychn zaciskach autko przejeżdzi do końca swego życia. a pozatym jak by każdy miał tak patrzeć że potem koszt naprawy większy to wszyscy jeżdzili by tanimi autkami typu silniczki na gażniku a nie na wstrysku jedno lub wielo punktowym bo więcej elektroniki bo koszt naprawy układu zasilania silnika był by dużo większy.
oj żebyś się któregoś pięknego dnia nie zdziwił... poszukaj na forum ilu osobą padły zaciski z tyłu to zmienisz zdanie. mnie również to się przytrafiło,zaciski się zapiekły i o regeneracji nie było mowy.koszt nowego zacisku ok 300zł w górę, regeneracja jest w różnych cenach a koszt używek tez nie jest mały a nie wiadomo jak długo wytrzymają... ja miałem o tyle szczęscie że gość który z tym robił miał dojścia do używek i wyszło mnie to 300zł za dwa...

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 04 maja 2010, 17:02

Dla mnie ta dyskusja jest niepotrzebna. Bębny bardzo dobrze sobie radzą z okiełznaniem tych 90KM, które autko miało w chwili wyjazdu z salonu. Teraz pewnie z 10% tej stajni i tak zdechło. Druga sprawa to częste problemy z tylnymi zaciskami. Wiadomo, że tarcze i ładnie pomalowane zaciski lepiej wyglądają przy alufeldze. Moim zdaniem i tak seryjnych zacisków i tak nie ma co eksponować, bo po prostu nie ma czego. Malować bęben na jakiś rzucający się w oczy kolor to też nieporozumienie, chociaż to i tak lepsze niż rdza wyłażąca zza felgi. Ja w swoim ABT pomalowałem bębny z tyłu, jaki i zaciski i piasty z przodu w czarny półmat. Wygląda to estetycznie po dokładniejszym przyglądnięciu się i nie rzuca się w oczy. Wszystko spełnia swoją rolę i przecież o to właśnie chodzi.
Jeżeli ktoś lubi majsterkować i ma czym to robić, to jak najbardziej można się pokusić o wymianę bębnów na tarcze. Ja jednak dopóki nie zrobię jakiegoś swapa zostaję przy bębnach a pieniążki przeznaczone na zabawę z tarczami przeznaczam np na jakieś sprężynki :-P

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 04 maja 2010, 22:29

i tak z wieloma zdaniami się nie zgadzam ktore tu piszecie a i tak wole tarcze od bębnów. jak ma co paść to i tak padnie bez znaczenie czy bębnowe czy tarczowe hamulce jak ma coś być sprawne i dbane o to to i sto lat wytrzyma a jak nie to i po roku mogą paść a tarczowe i tak lepsze i tak bo jak by miało tak nie być to by ich nie wymyślili tylko montowali bębny na przód i tył jak w merolach 126p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl