[B3 1.8 S] otwarty wlot powietrza
[B3 1.8 S] otwarty wlot powietrza
Czy to co widac na zdjęciu powinno być otwarte czy zamknięte. Widać że była tam chyba jakaś zaślepka. Jak zatkam obroty wzrastają a silnik ma moc dopiero po kilkunastu metrach tak jakby zapłon był żle ale jak zdejmę zaślepkę to wszystko gra. To znaczy nie gra bo spalanie to 16l/100 gazu dlatego pytam bo moze to coś ważnego.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
davideks,
Zapłon daj 6 stopni do przodu - będzie dynamiczniejszy
Lukaszbroz,
Po pierwsze: dlaczego tak :?: :shock:
Po drugie gaz rozszerza swoją objętość w wyższej temperaturze - a skoro chcesz wymusić obniżenie temp. mieszanki to chyba podwyższasz spalanie. Nie wiem, jak Twoje pędzidło ale moja babunia uwielbia długie trasy i optymalną temp w granicach 90 stopni.
Po trzecie: tu mogę się mylić, ale po coś jest tam ta przysłona. Według mnie jest po to, aby na niedogrzanym silniku spowodować podwyższenie temp mieszanki. Po co ją obniżać <nono>
Zapłon daj 6 stopni do przodu - będzie dynamiczniejszy
Lukaszbroz,
Lukaszbroz pisze:zablokuj klapę termostatu na dolocie żeby zasysał tylko zimne powietrze
Po pierwsze: dlaczego tak :?: :shock:
Po drugie gaz rozszerza swoją objętość w wyższej temperaturze - a skoro chcesz wymusić obniżenie temp. mieszanki to chyba podwyższasz spalanie. Nie wiem, jak Twoje pędzidło ale moja babunia uwielbia długie trasy i optymalną temp w granicach 90 stopni.
Po trzecie: tu mogę się mylić, ale po coś jest tam ta przysłona. Według mnie jest po to, aby na niedogrzanym silniku spowodować podwyższenie temp mieszanki. Po co ją obniżać <nono>
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Zawsze możesz się przekonać na własnej skórze co daje grzebanie przy termostacie powietrza....
zakładając ze termostat działa poprawnie i silnik zasysa ci ciepłe powietrze silnik uzyskuje niższe parametry pracy co jest odczuwalne również przy dystrybutorze....
blokując termostat na non stop zimne autko jest żwawsze i mniej pali a przyrost temperatury pracy silnika nieznacznie dłuższy....
w każdym autku jakie miałem dolot był tylko na zimne wielu gazowników taki patent stosuje i myślę również ze wiele osób na tym forum tez tak myśli....
Osobiście sprawdziłem to na polo 1.3 GT+gaz różnica w spalaniu 2L gazu
[ Dodano: 2010-05-07, 09:14 ]
zimne powietrze jest gęściejsze i posiada więcej tlenu to mówi chyba samo za siebie
gdyby nie było to istotne to nie byłoby sensu montować intercoolerów w dieslach
zgodzisz sie ze mna??
[ Dodano: 2010-05-07, 09:16 ]
odparowany gaz ma już swoja temp po dostaniu się do cylindra (jest odparowane) wiec nie potrzebne mu jest "dogrzewanie" przez ciepłe powietrze z dolotu
zakładając ze termostat działa poprawnie i silnik zasysa ci ciepłe powietrze silnik uzyskuje niższe parametry pracy co jest odczuwalne również przy dystrybutorze....
blokując termostat na non stop zimne autko jest żwawsze i mniej pali a przyrost temperatury pracy silnika nieznacznie dłuższy....
w każdym autku jakie miałem dolot był tylko na zimne wielu gazowników taki patent stosuje i myślę również ze wiele osób na tym forum tez tak myśli....
Osobiście sprawdziłem to na polo 1.3 GT+gaz różnica w spalaniu 2L gazu
[ Dodano: 2010-05-07, 09:14 ]
zimne powietrze jest gęściejsze i posiada więcej tlenu to mówi chyba samo za siebie
gdyby nie było to istotne to nie byłoby sensu montować intercoolerów w dieslach
zgodzisz sie ze mna??
[ Dodano: 2010-05-07, 09:16 ]
odparowany gaz ma już swoja temp po dostaniu się do cylindra (jest odparowane) wiec nie potrzebne mu jest "dogrzewanie" przez ciepłe powietrze z dolotu
No tak. Zgoda. To po co to całe zamieszanie z mieszaniem powietrza, po co na dolocie podgrzewacz :?: Konstruktor miał w tym jakiś cel. Takie jest moje skromne zdanie.
Więcej tlenu= wyższa temp spalania i wypalasz gniazda zaworów. To Ci powie każdy wykwalifikowany gazownik. Poza tym dlaczego niektórzy zawężają dolot zimnego powietrza właśnie :idea:Lukaszbroz pisze:zimne powietrze jest gęściejsze i posiada więcej tlenu to mówi chyba samo za siebie
Ale diesle mają inną charakterystykę, nieprawdaż :?:Lukaszbroz pisze:gdyby nie było to istotne to nie byłoby sensu montować intercoolerów w dieslach
zgodzisz sie ze mna??
Zaślepki nie bylo, był wąż taki karbowany i plastikowy jak ten z boku , u mnie w PM ce zasysa powietrze koło lampy prawej , a zatykajac dolot na silniku pracujacym na gazie zmniejszasz dopływ powietrza tym samym zwieksza sie dopływ gazu.., co za tym idzie wiecej palic bedzie <ok>davideks pisze:Widać że była tam chyba jakaś zaślepka. Jak zatkam obroty wzrastają a silnik ma moc dopiero po kilkunastu metrach tak jakby zapłon był żle ale jak zdejmę zaślepkę to wszystko gra
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Miał cel jesli chodzi o Pb na gazie silnik lepiej pracuje z zimnym jak z cieplym powietrzem z dolotu.Satar pisze:No tak. Zgoda. To po co to całe zamieszanie z mieszaniem powietrza, po co na dolocie podgrzewacz :?: Konstruktor miał w tym jakiś cel. Takie jest moje skromne zdanie.
wypalanie gniazd zaworów jest wtedy gdy nie mamy mieszanki stechiometrycznej...to nadmiar tlenu powoduje wyzsza temperature spalania ....tak sie dzieje jak ktos chce oszczedzac i ustawia uboga mieszanke gazuSatar pisze:Więcej tlenu= wyższa temp spalania i wypalasz gniazda zaworów. To Ci powie każdy wykwalifikowany gazownik. Poza tym dlaczego niektórzy zawężają dolot zimnego powietrza właśnie :idea:
Inna charakterystyka lezy juz u zródła, w porównawczych wykresach termodynamicznych silników spalinowych gdzie wyraznie widac ze aby uzyskac najwyzsza moc nalezy miec jak najnizsza temperature dolnego zródła (z wykresu) i jak najwyzsza górna ....Satar pisze:Ale diesle mają inną charakterystykę, nieprawdaż :?:
temperatura dolnego zródła to nasz dolot a gornego to temp pracy silnika czyli ok 90 stopni
[ Dodano: 2010-05-07, 17:23 ]
co innego jesli chodzi o dławienie na dolocie zwezkami ....
to mozna podpiac pod skład stechiometryczny mieszanki...
montujac zwezke zmniejszamy napełnienie cylindra, co sie wiaze z mniejsza iloscia tlenu do spalenia .
dzieki temu mozemy dostarczac mniej gazu bez obawy na wypalanie zaworu (uboga mieszanka)
reasumnujac takie zabiegi pozwola oszczedzic ale kosztem mocy silnika
Nie koniecznie zaoszczędzić , bo autko waży swoje kilogramy , konstruktor przewidział silnik o określonej mocy aby miało swoją dynamikę , jeżeli zmniejszysz moc silnika i będziesz chciał jeździć z taką samą dynamiką to będziesz zmuszony deptać autko na maksa co zapewne nie będzie oszczędnym rozwiązaniem .
Według mnie optymalnie jest na zimę mieć uruchomiony mieszalnik powietrza zimnego z ciepłym co powoduje szybsze nagrzewanie się silnika - właściwe warunki pracy a na lato można zablokować klapkę żeby szło tylko zimne powietrze - i tak się szybko nagrzeje a mocy nam trochę przybędzie ( kosztem paliwa oczywiście ) .
Według mnie optymalnie jest na zimę mieć uruchomiony mieszalnik powietrza zimnego z ciepłym co powoduje szybsze nagrzewanie się silnika - właściwe warunki pracy a na lato można zablokować klapkę żeby szło tylko zimne powietrze - i tak się szybko nagrzeje a mocy nam trochę przybędzie ( kosztem paliwa oczywiście ) .
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
No właśnie to są bolączki montowania instalacji gazowej...albo oszczędność albo dynamika coś kosztem czegoś ....marko pisze:Nie koniecznie zaoszczędzić , bo autko waży swoje kilogramy , konstruktor przewidział silnik o określonej mocy aby miało swoją dynamikę , jeżeli zmniejszysz moc silnika i będziesz chciał jeździć z taką samą dynamiką to będziesz zmuszony deptać autko na maksa co zapewne nie będzie oszczędnym rozwiązaniem .
.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Takie zwezki, zklejanie tasma itp stosuja tez czesto z powodu zbyt malego mieszalnika. Czyli... gazownik sadzil ze taki bedzie git, ale okazuje sie ze nie. Wiec nie wymontuje go, bo kto by za niego zaplacil?? tylko ciach! Tasma i wsio git.
Znam tez szpecy innych, mianowicie klient jedzie na regulacje gazu, a on odlancza silnik krokowy i wstawia srube :shock: co dziwne ludzie sa zadowoleni z niego <ok> Ale nei swiadomi konsekwencji posiadajac auta nieco bardziej zaawansowane niz gaznik.......
Znam tez szpecy innych, mianowicie klient jedzie na regulacje gazu, a on odlancza silnik krokowy i wstawia srube :shock: co dziwne ludzie sa zadowoleni z niego <ok> Ale nei swiadomi konsekwencji posiadajac auta nieco bardziej zaawansowane niz gaznik.......
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Ustawienie i tu cały szkopuł ....jednak aby uzyskać dobre parametry pracy warto troszkę zaingerować w dolocie o czym jest temat ....jak dla m,nie tylko zimne powietrzemarko pisze:Nie kolego , to jest problem z dobrymi gazownikami , na gazie autko też będzie dynamiczne jeżeli wszystko dobrze poustawiasz a to zajmuje troche czasu .