[80 B4 1,9TD AAZ/inne diesle] Przekaźnik świec żarowych
[80 B4 1,9TD AAZ/inne diesle] Przekaźnik świec żarowych
Mam pytanie o przekaźnik świec żarowych, jaki numer ma on w waszych autkach - pytanko dotyczy przede wszystkim AAZ, ale i silników wysokoprężnych B3 : 1,6D, 1,6TD 1,9D
U siebie mam numer 191911261C i nie wiem czy mam odpowiedni
w TDI sa na pewno 191911261B, ale te na chyba nie podejda do TD ?
A może już ktoś wymieniał w swoim dieslu i stosował zamienniki w sensie o innym oznaczeniu?
U siebie mam numer 191911261C i nie wiem czy mam odpowiedni
w TDI sa na pewno 191911261B, ale te na chyba nie podejda do TD ?
A może już ktoś wymieniał w swoim dieslu i stosował zamienniki w sensie o innym oznaczeniu?
Re: [80 B4 1,9TD AAZ/inne diesle] Przekaźnik świec żarowych
Nie siedzę w tematyce dieslowskiej ale poszperałem w necie i znalazłem takie nfo:cobra pisze:Mam pytanie o przekaźnik świec żarowych, jaki numer ma on w waszych autkach - pytanko dotyczy przede wszystkim AAZ, ale i silników wysokoprężnych B3 : 1,6D, 1,6TD 1,9D
U siebie mam numer 191911261C i nie wiem czy mam odpowiedni
w TDI sa na pewno 191911261B, ale te na chyba nie podejda do TD ?
191911261C - PRZEK.ŚWIEC ŻAR. VW GOLF;PASSAT 1.9D 91-97
191911261B - STEROWNIK VW/AUDI
Za to jeśli chodzi o PRZEK.ŚWIEC ŻAR. dla m.in Audi 80/100 lata 78/95 to są takie LINK
Wygląda więc na to, że wszystkie diesle korzystają z tego samego przekaźnika - dla upewnienia zadzwonił bym do nich i się dowiedział szczegółów
No własnie nie wszystkie... TDi mają inne niż TD (choćby dlatego że ww AAZ jest dodatkowe 3minutowe grzanie świec po odpaleniu zimnego silnika). Ale przekaźnik od AAZ pasuje m.in do golfów, ventów, passatów, ale i seatów (ibiza),a także do audic 100 z silnikiem do pojemności 2,4TD (dziwne, ale tak jest w etce napisane)... ogólnie to już dawno przeszperałem neta i etkę i nie wiele znalazłem... wiem też że golfy III choć miały te same silniki do B4 (aaz) to przekaźniki są inne, czego za cholerę nie mogę pojąć :oops: ale dzięki za pomoc
Panowie, jakie macie numery przekaźników w swoich dieslach ???
Panowie, jakie macie numery przekaźników w swoich dieslach ???
witam.
tez mam silnik AAZ.Gdzie znajduje się taki przekaźnik-pod maską w skrzynce z bezpiecznikami czy pod kierownicą. Jeśli pod kierownicą to jak rozpoznać który to? Jak oblukam to dam znać jaki jest u mnie.Właśnie dochodzę czemu nie zapala się kontrolka od grzania świec i podejrzewam, że to może być przekaźnik. Jeszcze jedno pytanko.Czy jest oprócz tego przekaźnika jakiś bezpiecznik? Chyba nie możliwe żeby wszystkie świece żarowe od razu się przepaliły.
pozdrawiam
tez mam silnik AAZ.Gdzie znajduje się taki przekaźnik-pod maską w skrzynce z bezpiecznikami czy pod kierownicą. Jeśli pod kierownicą to jak rozpoznać który to? Jak oblukam to dam znać jaki jest u mnie.Właśnie dochodzę czemu nie zapala się kontrolka od grzania świec i podejrzewam, że to może być przekaźnik. Jeszcze jedno pytanko.Czy jest oprócz tego przekaźnika jakiś bezpiecznik? Chyba nie możliwe żeby wszystkie świece żarowe od razu się przepaliły.
pozdrawiam
u mnie są takie numerki tych przekaźników znajdujących sie z trzech stron tej blaszki przykręconej na 2 śrubki.stojąc po stronie od kierowcy zwrócony do tyłu samochodu, patrząc na puszkę z bezpiecznikami z lewej strony tej blaszki (umieszczony równolegle do blaszki) jest przekaźnik o numerze 211, po środku tej blaszki (nad blaszką)nr 213, z prawej strony (równolegle do blaszki) nr 214. nie wiem czy ktoś zrozumie ten mój opis.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12
po przeczytaniu kliku tematów o grzaniu świec, i tym o przekaźnikach trafiłem na tego posta.Zen pisze:W moim przypadku jest identyczne ustawienie i oznakowanie przekaźników jak u Manga.
ps.Cobra sprawdź czy u Ciebie pali się stop bez włączonego kluczyka?
Zen mam pytanie. Czemu się pytasz o światła stopu ?? U mnie palą się bez kluczyka, ale myślałem, że to normalne.
WOJTAS26. Dzięki za dobre rady, ale ja potrzebuje raczej pomocy technicznej, a mianowicie przydał by mi sie jakiś schemiacik, bo chcę to rozwiązać bez pomocy osób "trzecich". Dla mnie jest oczywiste, że wystarczy odłączyć jeden kabelek od układu oświetlenia wnętrza, który ma połączenie z przekaźnikiem świec żarowych. Pozostaje pytanie dlaczego ktoś tak to zrobił (ulepszył ).? I, w którym miejscu niechybnie jest to zrobione.? Za sugestie nawet te nie trafne z góry dziękuje.
w końcu znalazłem kogoś kto ma ORI podgrzewanie świec...Zen pisze:Odnośnie grzania świec , gdy rano otworzę drzwi od strony kierowcy to po zamknięciu automatycznie zaczynają grzać świece . Nadmieniam , że kluczyk nie jest w stacyjce i działa tylko na drzwi kierowcy . Czy to właściwe zjawisko? Ps. Dowiedziałem się ,że światła stop mają działać bez kluczyka.
takie rozwiązanie (podgrzewanie świec po zamknieciu drzwi kierowcy) jest wykorzystywane w VWagenowskich AAZach... ale nie wiedziałem że Audi też <ok>
a STOPy mi również świecą się bez kluczyka (choć do 21.112007 byłem przekonany że wyłącznie z załączonym zapłonem)
ZEN, podejrzewam że są 2 przekaźniki od świec (jeden to zwykły przekaźnik styku roboczego - w skrzynce bezp, a drugi to chyba pod kierownicą)