[80 B4 2.0 ABT LPG] Dziwne zachowanie płynu chłaodzącego
[80 B4 2.0 ABT LPG] Dziwne zachowanie płynu chłaodzącego
Witam mam taki nietypowy problem i nie wiem czy tak ma być czy mam coś źle. Robiłem remont silnika, wymieniana była uszczelka pod głowicą. Przed wymianą nie wiem jak było bo kupiłem z uszkodzoną uszczelką. Płyn zalałem na zimnym silniku między max a min, po kilkudniowej jeździe płyn spadł do połowy zbiornika. kiedy jest zimny jest pół kiedy uruchomie silnik i płyn się rozgrzeje troszke wzrasta ale nie wiele. Gdy na gorącym silniku odkręce korek płyn wzrasta do max i powoli spada, jak silnik wystygnie płyn wyrównuje się znowu do połowy zbiornika. Mam także wrażenie że minimalnie go ubywa, (zaznaczyłem sobie pisakiem na zimnym silniku ile jest i sprawdzam też na zimno). Czy tak ma być w tym aucie czy coś jest nie tak?.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
To że na gorącym silniku po odkręceniu korka płyn wypływa to normalne zjawisko, to jest tak jak z ogrzewaniem w domu masz obieg i jak się gotuje to woda wali w górę. A jeśli wydaje Ci się że płynu ubywa to możesz posprawdzać wszelkie węże z płynem chłodzącym czy nie mają przecieków i czy nie są popękane.
Auto z zamontowanym LPG ma nieco dłuższy obieg płynu chłodzącego niż jest to fabrycznie przewidziane. Jeżeli autko w czasie jazdy nie nagrzewa się nadmiernie i nie ubywa ci płynu w szybkim tempie to nie masz się za bardzo o co martwić. U mnie mimo że miałem wszystkie uszczelki i węże sprawdzane(dwie uszczelki zaraz przy silniku były do wymiany) poziom płynu nieznacznie opada.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Że co? Płyn nie ma prawa wylewać się korkiem nawet przy 95 stopniach, chyba że auto się zagotuje.To że na gorącym silniku po odkręceniu korka płyn wypływa to normalne zjawisko
Bo termostat puścił i woda poszła do silnika, norma.po kilkudniowej jeździe płyn spadł do połowy zbiornika.
Głowica była planowana, jest szczelna i nie ma przecieków?
Czy po zalaniu płynu układ był odpowiednio odpowietrzony ?
Powiedz mi prosze na jakim poziomie utrzymujesz poziom też masz w połowie zbiornika wode czy miedzy min a max ?slowik_88 pisze:Auto z zamontowanym LPG ma nieco dłuższy obieg płynu chłodzącego niż jest to fabrycznie przewidziane. Jeżeli autko w czasie jazdy nie nagrzewa się nadmiernie i nie ubywa ci płynu w szybkim tempie to nie masz się za bardzo o co martwić. U mnie mimo że miałem wszystkie uszczelki i węże sprawdzane(dwie uszczelki zaraz przy silniku były do wymiany) poziom płynu nieznacznie opada.
[ Dodano: 2010-05-08, 21:41 ]
Głowica była planowana, szczelność i kompresja też sprawdzana. Mechanik odpowietrzał.sagem pisze:Że co? Płyn nie ma prawa wylewać się korkiem nawet przy 95 stopniach, chyba że auto się zagotuje.To że na gorącym silniku po odkręceniu korka płyn wypływa to normalne zjawisko
Bo termostat puścił i woda poszła do silnika, norma.po kilkudniowej jeździe płyn spadł do połowy zbiornika.
Głowica była planowana, jest szczelna i nie ma przecieków?
Czy po zalaniu płynu układ był odpowiednio odpowietrzony ?
Może źle odpowietrzył...
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Z tego co czytam, to wszyscy macie problem, bo ja ani u siebie w ABT, ani w AEB, anu u wuja w golfie 3, ani nigdzie indziej przy sprawnym silniku i całej reszcie nie widziałem żeby płyn w zbiorniczku ubywał do połowy a potem wracał do normy, tak być nie może, normalne jest to że przy piłowaniu częstym po dłuższym czasie może ubyć płynu, ale na stałe, a to co jest u Was, że ubywa i wraca, to moim zdaniem jest coś nie tak.
sagem, ma absolutną rację, że płyn zawsze spadnie do połowy jak zalejesz go po remoncie i pojeździsz, bo gdy go zalewasz, to nie dociera do połowy układu.
Ja zawsze jak zalewam świeży płyn uruchamiam silnik i czekam aż puści termostat i rozgrzeje dolny przewód chłodnicy, a potem uruchomi się wentylator. To gwarancja, że płyn dotrze wszędzie. Odkręcam sobie korek i dolewam płyn i znowu czekam aż wentylator zastartuje. Dopiero wtedy auto nadaje się do jazdy.
Ja zawsze jak zalewam świeży płyn uruchamiam silnik i czekam aż puści termostat i rozgrzeje dolny przewód chłodnicy, a potem uruchomi się wentylator. To gwarancja, że płyn dotrze wszędzie. Odkręcam sobie korek i dolewam płyn i znowu czekam aż wentylator zastartuje. Dopiero wtedy auto nadaje się do jazdy.
sagem, nie wiem skąd Twoja reakcja i aż takie zdziwienie. Na rozgrzanym silniku nie powinno się odkręcać korka od zbiorniczka wyrównawczego, bo można się np. oparzyć parą. Wracając do poruszanej kwestii, to płynu nie powinno wywalać przy odkręconym zbiorniczku, natomiast odkręcając korek od zbiorniczka na rozgrzanym silniku bardzo łatwo o wywalanie płynu z układu i nie świadczy to o niczym. Gorzej jakby płyn wywalało przez korek.sagem pisze:Cytat:
To że na gorącym silniku po odkręceniu korka płyn wypływa to normalne zjawisko
Że co? Płyn nie ma prawa wylewać się korkiem nawet przy 95 stopniach, chyba że auto się zagotuje.
Dodano:
Przy wysokiej temperaturze płynu w układzie chłodzenia nie powinno się odkręcać korka od
układu chłodzenia. Zobaczcie np. tu: https://audi80.pl/80-b4-20-abt-odpow ... .htm#44359
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Niby nie powinno, ale przy 100% sprawnym układzie chłodzenia nic nie powinno się stać. Uleci jedynie nadmiar ciśnienia w postaci powietrza zgromadzonego w zbiorniku wyrównawczym i nic po za tym. Oczywiście trzeba uważać żeby nie oparzyć się gorącym powietrzem ale to tyle. Co innego jak układ nie działa tak jak powinien i na przykład zapowietrza się. Wtedy gdy otworzymy korek zbiornika wyrównawczego niechciane powietrze które znajdzie się gdzieś w układzie nagle rozpręży się i wypchnie płyn ze zbiornika - ale to jest sytuacja która będzie występowała tylko w układzie chłodzenia który nie funkcjonuje tak jak powinien - przy sprawnym coś takiego nie powinno mieć miejsca. Wiele razy odkręcałem korek zbiornika wyrównawczego na rozgrzanym silniku. Najpierw delikatnie aby upuścić powietrza a potem na całość. Płyn co jedynie delikatnie drgnął - nie było opcji żeby jakoś wyraźnie wzrastał czy opadał.grze pisze:Przy wysokiej temperaturze płynu w układzie chłodzenia nie powinno się odkręcać korka od
układu chłodzenia.