Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Wyciek płynu chłodzącego. Jak to się fachowo nazywa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysiekkf

[B3 1.8] Wyciek płynu chłodzącego. Jak to się fachowo nazywa

Post autor: krzysiekkf » 09 maja 2010, 21:15

Witam klubowiczów!!
Mam wyciek płynu chłodzącego.
Mam małe pęknięcie zaznaczone na zdjęciu.
Moje pytanie jest takie.
Jak ta część się nazywa, bo nie wiem co kupic heh
Jak to wymienić.
Dzięki za pomoc !
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 maja 2010, 21:28

To jest kolego króciec wodny przy głowicy.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 09 maja 2010, 21:34

krzysiekkf, ostatnio wymieniałem w ABT, koszt nieduży i wymiana w miarę szybka <ok>

PS: nie spuszczaj płynu chłodniczego, uleje Ci się z 200-300 ml ;-)

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 09 maja 2010, 21:36

Tak jak kolega wyzej napisał, one mają to do siebie ze potrafią pekac krzywić sie pod wpływem temp. , odkrecasz 2 sroki po przekątnej na klucz 10 i masz na wierzchu kruciec , oczywiscie posciagaj węze i czujniki

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 maja 2010, 21:38

TYGRYSQ pisze:Tak jak kolega wyzej napisał, one mają to do siebie ze potrafią pekac krzywić sie pod wpływem temp
To jest chyba trochę błąd konstrukcyjny. Problem ten występuje nie tylko w Audi, ale w całej grupie VAG. Gdyby króciec był przykręcany na 3 albo 4 śruby to nieco by to rozwiązało problem. 2 śruby to zdecydowanie za mało.

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 09 maja 2010, 21:41

w NG jest metalowy krociec i nie ma znim problemu

krzysiekkf

Post autor: krzysiekkf » 09 maja 2010, 21:41

czyli 2 sruby po przekątnej :)
myślałem ze to coś poważniejszego i nie dam sobie sam z tym rady :)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 10 maja 2010, 06:01

u mnie w silniku NE ten kruciec jest aluminiowy a przy powierzchni styku krućca z głowicą idzie jeszcze taki oring

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 maja 2010, 12:18

TYGRYSQ pisze:myślałem ze to coś poważniejszego i nie dam sobie sam z tym rady :)
tu masz dokładnie opisane jak wymienić ten króciec <ok> https://audi80.pl/b3-jn-cieknie-z-po ... t25240.htm

Dodam tylko żebyś nie robił tego gdy płyn chłodniczy będzie rozgrzany, bo wtedy więcej go wyleci. Najlepiej gdy silnik będzie zupełnie zimny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl