Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
_Raptor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2010, 21:25

Post autor: _Raptor_ » 22 kwie 2010, 20:45

Nie bardzo wiem gdzie zapytać... Zdziałam coś kablem przy silniku JN? I gdzie jest wtyczka do podłączenia kabla?

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 23 kwie 2010, 19:36

czy jak posiadam audi z silnikiem 6A z końca 92 i w skrzynce bezpieczników mam wyjścia diagnostyczne to mogę się połączyć Vagiem?

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 05 maja 2010, 12:54

Wyskoczyły mi dziś przy testach na postoju 3 błędy:

Silnik:
671 - włącznik dla GRA-E45
nieznane ustawienie przełączników - BŁĄD SPORADYCZNY
(to jak rozumiem jest złe położenie pstryczka tempomatu?)

ABS:
1278 - Przekaźnik odcinający EDS-J263
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
(nie mam pojęcia co to znaczy...)

Airbag:
1025 - uszkodzenie sterowania kontrolki uszkodzenia
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
(to jak rozumiem jest sfajczona żaróweczka poduszki powietrznej w zegarach?)

Wszystkie powyższe dane są z programu Polski VAG (dlatego opisy są po Polsku :-) )

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Basic Settings B4 ABK

Post autor: Francis1982 » 12 maja 2010, 12:00

Witam. Mam B4 z roku 1991 i sterownik z końcówką 022. Mam zwykły kabelek z allegro na USB OBD2 z przejściówką na OBD1. Mam pytanie odnośnie pracy z Vagiem. Do czego służy opcja Basic Settings? Pokazują mi się wtedy 4 okna jak w blokach pomiarowych i jest w nich napisane na czerwono : Not awailable, Error, none. W ten tryb przechodzę z normalnych bloków pomiarowych.

Mam jeszcze jedno pytanko. Na forum się dowiedziałem że Vag na wolnych obrotach powinien wskazywać 12-15% "załadowania" silnika. Mi waha się w zakresie 19-21%. Czy wystarczy że zmniejszę naciąg sprężyny przepływomierza? I nie ukrywam, że przydały by sie też instrukcje żeby nie uziemić sobie przepływomierza. Dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 12 maja 2010, 22:17

chłopaki kupiłem jak większość Viakena Vaga Usb http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 no i jak już wcześniej pisałem za nic nie mogę się połączyć z moim autem.
wszystko w kompie zainstalowane i wyskakuje komunikat że ok fejs działa(zresztą normalnie działa w Golfie brata) ale że nie widzi auta :cry: próbowałem mostkować linie KL i nic,zmieniać prędkość i nic,w końcu przeczytałem na stronie że napięcie w 16 pinie wtyczki powinno wynosić powyżej 12V więc sprawdziłem miernikiem na włączonym zapłonie i u mnie jest poniżej a dokładnie 11.75V :-| co to oznacza?co mam źle zrobione że nie łączy mi.
Mam fejsa już ponad 2 miechy i leży bezużyteczny :cry:

Awatar użytkownika
djandres
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 24 sty 2009, 18:47
Lokalizacja: Łęczyca,Centrum

Post autor: djandres » 12 maja 2010, 22:51

koledzy a czy vagiem mozna odczytac kody bledów w B3 z 1991 r. czy nie .

lylus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2010, 16:17

Post autor: lylus » 19 maja 2010, 08:37

Czy przy pomocy VAG Tacho 2.5 mozna odczytac PIN nie mając zadnego kluczyka który ma w sobie sprawną pastylke. Sprzedawca powiedzial ze vag tacho poda pin tylko jesli mamy jeden sprawny kluczyk ktory odblokuje immo czy to prawda??

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 30 cze 2010, 12:49

witam chlopaki mam sprawe mam kabel
ELM 327 OBD II + przejsciówke na OBD I potrzebuje jakis namiar jak jakis dobry program do diagnostyki B4 1.6 ADA najlepij pisac na PW pozdrawiam

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 04 lip 2010, 13:54

Chłopaki mam problem ostatnio coś auto trzyma mi 1000-1100 wolnych obrotow i zaczoł przy okazji jeść troche za duzo wahy.
Chassis Type: 8C - Audi 80 B4
Scan: 01,02,03,08,15,26

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 037 906 022 EE
Component: DIGIFANT 1.6 1046PMC 11
2 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
34-10 - No Malfunction Detected - Intermittent
00552 - Shareware Version. To Decode all DTCs
34-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
Po podpieciu do kompa pokaząło mi to czyli czujnik potencjometru od przepływomierza i czujnik temperatury powietrza. Pytanie do was czy te czujniki mogą byc odpowiadzialne za takie obroty?? oraz czujnik od temperatury to jest jeden z tych 2 na kroćciu co idzie do bloku??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lip 2010, 14:24

Trooky pisze: oraz czujnik od temperatury to jest jeden z tych 2 na kroćciu co idzie do bloku??
To czujnik temperatury zasysanego powietrza... Wiec znajduję się w przepływomierzu. Może ktoś odłączył przepływomierz i odpalił samochód i przez to wyskoczyły te błędy.

W download w centrum masz opisane jakie wartości w blokach pomiarowych powinny być dla silnika ABK, porównaj je ze swoimi odczytami.

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 04 lip 2010, 14:45

Nie bardzo rozumiem z tymi blokami, jakbyś mógł mi wytłumaczyć jak 2 latkowi na PW bardzo bym był wdzieczny. Ciagnełem sobie tą wersje dla auta przed 93 rokiem ale nie bardzo wiem do czego mam to porównać jak podłacze auto pod komputer to gdzie szukać danych do porównania.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 17 lip 2010, 08:56

Panowie wyskoczył mi taki błąd i nie mam pojęcia co to jest.

1 Fault Found:
01243 - Intake Manifold Changeover Valve (N156)
31-00 - Open or Short to Ground

Tłumacz:

01243 - kolektora dolotowego zaworu przełączającego (N156).

Może ktoś już się z tym spotkał.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 18 lip 2010, 16:28

kubik pisze:01243 - kolektora dolotowego zaworu przełączającego (N156).

Może ktoś już się z tym spotkał.
-01243 Cewka zmiany przewodu rurowego

Trzeba będzie popatrzeć czy nie łapie mi gdzieś tam lewego powietrza.
....jeżeli ktos by kiedyś szukał cewki zmiany przewodu rurowego (01243) znajduję się ona przy kolektorze ssącym, podaje napięcie na sondę lambda, to jest często przyczyną bardzo dużego spalania, ale to bardzo dużego.
Więcej nie znalazłem :-o

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lip 2010, 16:48

A ten błąd nie wraca po skasowaniu, może ktoś odłączył wtyczkę a później włączył zapłon.
Czujesz przełączanie długiego dolotu na krótki przy przyspieszaniu?
Pasowałby zmierzyć mu rezystancję i porównać ją z wartością oporu ze sprawnego.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 18 lip 2010, 20:31

aldi pisze:A ten błąd nie wraca po skasowaniu, może ktoś odłączył wtyczkę a później włączył zapłon.
Próbowałem go skasować kilka razy i zawsze się pojawia.

Narazie nie wiem co to za ustroistwo i gdzie ono jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl