Witam mam taki problem i dylemat
W moim B4 Avant (elektryczne lusterka) zniszczyłem przycisk podgrzewania lusterek i tylnej szyby kupiłem nowy tez z B4 avant z elektrycznymi lusterkami. Problem z w tym że się różnią.
Mój teraźniejszy przycisk ma w środku diodę czerwoną i jak się go naciska to nie idzie do tyłu (tak jak np światła przeciwmgielne) tylko włącza się i zostaje w tej samej pozycji, jak lusterka i szyba się zagrzeją sam gaśnie, Problem w tym że kupiony w środku nie ma diody tylko dwie udzielne lampki i działa 0, 1 czyli włącz wyłącz.
1Pyt. : czy to nie spali mi obwodów grzewczych skoro sam się nie wyłącza (chyba że mechanicznie)
2Pyt : skąd ta różnica?
[B4 All] Przełacznik podgrzewania lusterek/szyb
Nie spali Ci obwodów, wyłącznik który kupiłeś jest nowszym typem wyłącznika, ma w sobie wbudowany układ czasowy (wyłącza się po około 15 min.) który a dodatkowo posiada przekaźnik zabezpieczający styki wyłącznika przed przegrzaniem.peryt pisze:czy to nie spali mi obwodów grzewczych skoro sam się nie wyłącza (chyba że mechanicznie)
Fabryka po kilku latach zrozumiała że do zasilania szyby przydałby się przekaźnik.peryt pisze:skąd ta różnica?
Namieszałeś trochę w pierwszym poście :mrgreen:, więc napiszę żeby nie było wątpliwości, stary typ wyłącznika ogrzewanej tylnej szyby nie posiada układu podtrzymania czasowego, włącza się go i wyłącza ręcznie (do podświetlenia stosowane były małe żaróweczki) nie posiada również wbudowanego wewnątrz przekaźnika, który przeciwdziała wypalaniu jego styków (jest krótszy od nowszego typu). Natomiast nowszej generacji wyłącznik był stosowany od bodajże 93r. jest poprawioną wersją starszego typu, ma wbudowany przekaźnik z układem czasowego podtrzymania i podświetlany jest diodami led.
Jeżeli w miejsce nowego typu wyłącznika zastosowałeś wyłącznik starego typu to oprócz tego że trzeba pamiętać o jego wyłączeniu, to reszta funkcji jest taka sama i będzie Ci on służył dopóki nie powypalają się styki.
Jeżeli w miejsce nowego typu wyłącznika zastosowałeś wyłącznik starego typu to oprócz tego że trzeba pamiętać o jego wyłączeniu, to reszta funkcji jest taka sama i będzie Ci on służył dopóki nie powypalają się styki.