Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,0 abt] przy redukcji szarpniecie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

[b4 2,0 abt] przy redukcji szarpniecie

Post autor: jastrzabb4 » 07 maja 2010, 16:33

a wiec nie wiem czy jestem przewrazliwiony czy poprostu mam problem:D

chodiz mi o tak zwane szarpniecie przy redukcji biegami np

jedziemy sobie na 4 biegu mamy 2500 obr wrzucamy 3 a tu takie jakby szarpniecie taki prog jak tylko puszcze sprzeglo tak sie dzieje ja rozumiem ze skok obrotow itp ale .... dodam ze gdy np robie to samo tylko przy redukcji dam gazu to tak sie nie dzieje .....

[ Dodano: 2010-05-07, 18:29 ]
tak samo jest gdy np wdepne 1 bieg np do 3 tys czy troche wiecej i dam 2 tez jest taki prog ze zatelepie autem przy zmienianiu biegow w gore tak nie jest ..

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 12 maja 2010, 23:20

Wg mnie to jest normalne, że jeżeli nie dodasz odpowiedniej ilości gazu to może szarpnąć - w końcu auto nie jest nowe - skrzynia i przeguby wewnętrzne już trochę przeszły, więc nie wymagaj zbyt wiele. W nowych autkach też czasami szarpnie przy redukcji - zwłaszcza jeżeli jest ona silna więc nie ma się co przejmować. Jeżeli nie dodasz od razu gazu przy puszczaniu sprzęgła no to masz efekt hamowania silnikiem przez chwilę i to nawet dosyć silnego przy 2.5k obr/min.
To jest moje zdanie, ale chętnie posłucham opinii innych.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 13 maja 2010, 08:54

jastrzabb4, mam to samo, przebieg ok 300k, jak jest tylko szarpnięcie a nie ma stuków to nie masz się czym przejmować - jeździć i cieszyć się z mocy ABT

jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

Post autor: jastrzabb4 » 13 maja 2010, 19:21

stukow nie ma poprost to jest szarpniecie poniewaz rosna obroty przy redukcji

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 19 maja 2010, 08:48

jastrzabb4, czyli sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :-D

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 26 maja 2010, 10:33

panowie przecież to wynika z jazdy kierowcy jak zmieniamy bieg z 1 na 2 i za szybko pościsz sprzęgło to ci szarpnie a w przypadku tak jak na początku była mowa z 4 przy 2500 tys obrotów na 3 to silnik wyhamowuje nie powinien szarpać przy takich niskich obrotach ale to już wynika z wieku pewnie także zalecam więcej delikatności i będzie cacy .

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 maja 2010, 13:12

Wypada podnieść auto i sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią.Może któraś kuleje.
Jeśli wszystko sprawne to wypada nauczyć sie międzygazu wtedy można zmieniać szybko i w dół i bez szarpnięć ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl