[80 B3] montaż wspomagania
odgrzebuje temat bo nie chce zakladac nowego, takiego samego. Chce zalozyc wspomaganie do mojego samochodu. i teraz kilka pytań bo w temacie sa rozne odpowiedzi
1) maglownica jest taka sama we wszystkich B3 (diesel i benzyna)? i czy pasuje moze maglownica od B4?
2) pompa wspomagania taka sama we wszystkich B3?
3) kolumne kierownicza trzeba wymieniac cala (od maglownicy az po sama kierownice) i czy kolumna jest taka sama we wszystkich B3?
1) maglownica jest taka sama we wszystkich B3 (diesel i benzyna)? i czy pasuje moze maglownica od B4?
2) pompa wspomagania taka sama we wszystkich B3?
3) kolumne kierownicza trzeba wymieniac cala (od maglownicy az po sama kierownice) i czy kolumna jest taka sama we wszystkich B3?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Odgrzebię temat i Ci odpowiem.
1) maglownica jest taka sama jak w dieslu i benzynie
2) po benzyniaka są takie same pod warunkiem jak są od 4 cyl , bo od 2.3 jest inna pompa.
3) kolumne trzeba wymienić na tą od wersji z wspomaganiem (sam montowalem wspomaganie i jak jade po dziurach kierownica drzy a jak chamuje jakby wbija sie we mnie wiec sam bede musial to wymienic ;/)
1) maglownica jest taka sama jak w dieslu i benzynie
2) po benzyniaka są takie same pod warunkiem jak są od 4 cyl , bo od 2.3 jest inna pompa.
3) kolumne trzeba wymienić na tą od wersji z wspomaganiem (sam montowalem wspomaganie i jak jade po dziurach kierownica drzy a jak chamuje jakby wbija sie we mnie wiec sam bede musial to wymienic ;/)
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam i ja wczoraj (razem z Bratem mechanikiem) założyliśmy do mojej Audi wspomaganie. Suuper sprawa, te wspomagania ( w b3 wspomagania powinny iść na seryjny montaż tak jak w b4) teraz kierownica kręci się leciutko :mrgreen: Teraz parkowanie i zawracanie to przyjemność, a nie udręka bez wpomy :lol: Pozdrawiam i polecam zakładanie wspomagania wszystkim wahającym się :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
- Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
- Kontakt:
[b3 sedan 1.8 benzyna 87]
Witam
Wybaczcie, że odgrzebuję temat, ale jak założyłem nowy, to zostałem wyrzucony do ŚMIETNIKA
Chciałbym się poradzić co do wspomagania kierownicy. W moim autku nie mam wspomagania, i jak do tej pory nie było mi potrzebne, jednakże teraz już potrzebuję. Pytałem po okolicznych szrotach i jest takie kompletne wspomaganie do kupienia za 350zeta ale z Audi 80 B4 2.0 benzyna. Czy będzie pasować? Co Panowie radzicie?
Wybaczcie, że odgrzebuję temat, ale jak założyłem nowy, to zostałem wyrzucony do ŚMIETNIKA
Chciałbym się poradzić co do wspomagania kierownicy. W moim autku nie mam wspomagania, i jak do tej pory nie było mi potrzebne, jednakże teraz już potrzebuję. Pytałem po okolicznych szrotach i jest takie kompletne wspomaganie do kupienia za 350zeta ale z Audi 80 B4 2.0 benzyna. Czy będzie pasować? Co Panowie radzicie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 lis 2008, 14:21
- Lokalizacja: skierniewice
itam wszystkich montaż wspomagania można rozłożyć na 2 etapy pierwszy to:
montaż kółka na wał najlepiej odchylić chłodnice lub zdemontować
montaż łapy do silnika zalecane śruby 8.8
założenie pompy wspomagania
zbiorniczek płynu do wspomagania + wąż zasilający nie zakładając paska można jeżdzić dalej
etap 2
demontaż kierownicy kolumny + odkręcenie 1 śruby 8mm od magla od strony kabiny
odpięcie drążków kierowniczych od magla 2 śruby
odkręcamy 2 śruby od nadkola mocujące magiel+ 2 pod maglownicą klucz 17 oczkowy płaski
wyciągamy magiel
montaż
montujemy sam magiel 4 śruby + przewód wspomagania oraz drążki kierownicze śruby i 2 nakrętki zabezpieczające od spodu
od strony kabiny można dociągnąć przewód zasilający maglownice od pompy
montaż osłony gumowej od strony kabiny
montaż krzyżaka na wieloklin śruba 8mm 10.8 twardość
montaż nowej kolumny ale od b3 od b4 może nie pasować póżniej pająk i kierownicy
podłączenie przewodów do zbiorniczka
założenie i naciąg paska podłączenie przewodów do pompy wspomagania
nalanie płynu 6162
sprawdzenie wszystkich połączeń po odczekaniu kilka minut można uruchomić silnik i kręcić kierownicą odpowietrzyć układ ewentualnie sprawdzić wycieki
Po montażu z oczywiście sprawnych części układ działa rewelacyjnie nie trzeba było nawet ustawiać zbierzności samochód to audi 80 1.8 S silnik PM pozdrawiam
montaż kółka na wał najlepiej odchylić chłodnice lub zdemontować
montaż łapy do silnika zalecane śruby 8.8
założenie pompy wspomagania
zbiorniczek płynu do wspomagania + wąż zasilający nie zakładając paska można jeżdzić dalej
etap 2
demontaż kierownicy kolumny + odkręcenie 1 śruby 8mm od magla od strony kabiny
odpięcie drążków kierowniczych od magla 2 śruby
odkręcamy 2 śruby od nadkola mocujące magiel+ 2 pod maglownicą klucz 17 oczkowy płaski
wyciągamy magiel
montaż
montujemy sam magiel 4 śruby + przewód wspomagania oraz drążki kierownicze śruby i 2 nakrętki zabezpieczające od spodu
od strony kabiny można dociągnąć przewód zasilający maglownice od pompy
montaż osłony gumowej od strony kabiny
montaż krzyżaka na wieloklin śruba 8mm 10.8 twardość
montaż nowej kolumny ale od b3 od b4 może nie pasować póżniej pająk i kierownicy
podłączenie przewodów do zbiorniczka
założenie i naciąg paska podłączenie przewodów do pompy wspomagania
nalanie płynu 6162
sprawdzenie wszystkich połączeń po odczekaniu kilka minut można uruchomić silnik i kręcić kierownicą odpowietrzyć układ ewentualnie sprawdzić wycieki
Po montażu z oczywiście sprawnych części układ działa rewelacyjnie nie trzeba było nawet ustawiać zbierzności samochód to audi 80 1.8 S silnik PM pozdrawiam