[B4 80 1Z 1,9TDI] - brak dynamiki na niskich obrotach
[B4 80 1Z 1,9TDI] - brak dynamiki na niskich obrotach
Niedawno kupiłem 80tkę .Przy wolnych obrotach słabo przyśpiesza .Dopiero kiedy wejdzie na 1000-1500 rpm czuć "kopa". nie wiem czy to normalne w tdi.Mam innego diesla wolnossącego i ten ma swoją moc już od niskich obrotów.Proszę o podpowiedź bo nie wiem czy mam coś z tym robić.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2010, 18:33 przez mckmaniek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
- Lokalizacja: Chorzów/Bobowa
To może powiem jak to wygląda.Mam vw t4 2,4d. Ruszam z krzyżówki wciskam gaz i idzie od razu potem oczywiście nie ma tej mocy co turbo ale reaguje od razu.
To samo robię z audi tylko że wciskam gaz i zanim zareaguje to toczy się powoli apotem nagle przyspiesza jakby mu się coś "odetkało". Może to tak ma być do momentu jak zadziała turbina...?
To samo robię z audi tylko że wciskam gaz i zanim zareaguje to toczy się powoli apotem nagle przyspiesza jakby mu się coś "odetkało". Może to tak ma być do momentu jak zadziała turbina...?
Re: (b4 80 1Z 1,9tdi 95r.)brak dynamiki na niskich obrotach
Audi to nie stary ciągnik czy autobus :!: kto normalny jeździ samochodem w zakresie między 1000 a 1500obr :?: te silniki mają się kręcić w zakresie min. 1800-2500obr przy normalnej jeździe (wyjątek stanowią biegi 1, 2 i R) a nawet do ok 3000-3500obr podczas wyprzedzania a jak trzeba to i ponad 4000obrmckmaniek pisze:Niedawno kupiłem 80tkę .Przy wolnych obrotach słabo przyśpiesza .Dopiero kiedy wejdzie na 1000-1500 rpm czuć "kopa". nie wiem czy to normalne w tdi.Mam innego diesla wolnossącego i ten ma swoją moc już od niskich obrotów.Proszę o podpowiedź bo nie wiem czy mam coś z tym robić.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Panie, 1000-1500 to są wysokie obroty? Aż boję się myśleć jak jeździsz po mieście i jak katujesz silnik. O drożności kanałów w głowicy, czystości zaworów i braku nagaru nie ma co marzyć.
Podam teraz pewien przykład na poprawność słów kolegii UKI_XX - w orginalnym obrotomierzu z TD, zielone pole (tak, tak, tarcza obrotomierza była kolorowa, jak w polonezie :mrgreen: ) występowało w granicy 1800-3200 obr. I ten zakres, dla tak starego diesla, był według producenta optymalnym zakresem obrotów.
Podam teraz pewien przykład na poprawność słów kolegii UKI_XX - w orginalnym obrotomierzu z TD, zielone pole (tak, tak, tarcza obrotomierza była kolorowa, jak w polonezie :mrgreen: ) występowało w granicy 1800-3200 obr. I ten zakres, dla tak starego diesla, był według producenta optymalnym zakresem obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Chyba tylko nieliczni mieli okazję oglądać takie cudo ,i jeszcze w kolorach Oczywiście wierzę koledze ,choć jak większość z nas wie obrotomierz w audi był traktowany jako bonus i dodatkowe bogatsze wyposażenie :mrgreen: i większość z nas została "uszczęśliwiona "big benem :mrgreen: Ale przynajmniej sprzedawcy części się cieszą bo chęć posiadania obrotomierza jest duża i licznik z obrotkiem do B4 jest czasami 3x droższy niż do A 4trepek pisze:w orginalnym obrotomierzu z TD, zielone pole (tak, tak, tarcza obrotomierza była kolorowa,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: to ile kolega ma na na jałowym? bo prawie 1000 to ma zasadniczo właśnie na jałowym a jedzie oczywiście od ok 1800-2200 i to normalne.Mam nadzieję że kolega nie zmienia biegów w góre poniżej 2000 tys obrotów bo wtedy jest masakra .Dawkę trzeba sprawdzić .Fabryka ustawia ok.4,4 mg.Na dawce 1,8mg , zdrowych ori wtryskach i silniku można zrobić setkę w niecałe 11s .Brak trakcji na mokrej nawierzchni jeszcze na trójce .Nie żebym ja się bawił ale testował kolega w pasku b5 90 konnym silnik bliżniak zetora tyle że turbinka ze zmienną geometrią.Acha jeszcze spalanie przy takiej hardcorowej jeżdzie <ok> 8,5litramckmaniek pisze:Dopiero kiedy wejdzie na 1000-1500 rpm czuć "kopa".
[ Dodano: 2010-05-15, 09:50 ]
Piękna rzecz ,ten zielony kolorek to tak jak by napis "ECON'' :mrgreen:trepek pisze:Proszę:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:14
- Lokalizacja: Świdnik
Powiem ci ze ta chwilowa zamułka to norma w tym silniku, na przepływce boscha jest to bardziej odczuwalne. Trzeba po prostu przyzwyczaić się do auta. Kolego Munior coś mi się nie chce wieżyc że serią schodzicie poniżej 11s, ja wtryskach afn i chipsie mam taki wynik. Oryginalne przyśpieszenie w B4 na boschu to coś ok 14-15 sekund jak pamiętam. No to niech ten Passat z racji nowszej turbiny ma te 13Może jest jakoś modzony a nawet o tym nie wiecie, jakiś rezystor czy coś?? <ok> Gdzieś czytałem że w którychś wersjach tdi 90km wystarczyło wymienić wtryski na hybrydy i auto robiło rakieta bo siedziała tam pompa 11mm i turbina ze zmienną geometrią łopatek.
Dzięki bardzo za odpowiedzi.Pytałem pierwszy raz i widzę warto.Dowiedziałem się więcej niż chciałem i super.Niektórzy koledzy chyba źle mnie zrozumieli.Ja też szukałem avanta 1Z nie po to żeby orać w polu tylko dobrze jechać .W czasie jazdy auto idzie super.wspominałem o ruszaniu (np. na rondo).Kolega Lukasz1988 powiedział że "ta chwilowa zamułka to norma w tym silniku ".Może o to chodzi bo po puszczeniu sprzęgła najpierw przez kilka metrów kula się powoli a potem "zbiera się lepiej". Jak wspomniałem mam t4 wolnossącego który reaguje od razu na gaz . Może w tdi tak ma być? Proszę o parę słów podsumowania i z góry dzięki