[B3 1.8s 90KM] Nie jezdzi na benzynie, gaz bez zarzutu.
Ale to jest skladak co do oznaczen silnika takze nie moge ocenic nazwy wylacznie po budzie.
Wiem ze 1.8 66KW. No ale miejsza z tym to jest poboczny problem nie dlatego zrobilem ten temat a wiec co do pompki to dziala w 100% bo ciezko reka zatrzymac przewod.Wczoraj sprawdzalem wszystko pokolei i poliwo dochodzi jak i wraca z rozdzielacza rowniez wylatuje na wtrysk ale wylatuje jak reka podniesie sie talerzyk do gory samoistnie nie chce. Rozmawialem ze znajomym mechanikiem i powiedzial ze moze spadlo zabezpieczenie z iglicy w rozdzielaczu badz jakas membrana w nim pekla czy sie zuzyla. Co wy na to?
Wiem ze 1.8 66KW. No ale miejsza z tym to jest poboczny problem nie dlatego zrobilem ten temat a wiec co do pompki to dziala w 100% bo ciezko reka zatrzymac przewod.Wczoraj sprawdzalem wszystko pokolei i poliwo dochodzi jak i wraca z rozdzielacza rowniez wylatuje na wtrysk ale wylatuje jak reka podniesie sie talerzyk do gory samoistnie nie chce. Rozmawialem ze znajomym mechanikiem i powiedzial ze moze spadlo zabezpieczenie z iglicy w rozdzielaczu badz jakas membrana w nim pekla czy sie zuzyla. Co wy na to?
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Witaj loki16-17 ja mam ten sam problem i do tej pory go nie rozwiązałem pomagał mi kolega "gibalachio" ale niestety nic nie zdziałałem. Wymieniałem rozdzielacz całą przepływkę i wiele innych rzeczy doszedłem do wniosku że może mam zbyt duże ciśnienie w rozdzielaczy i dlatego ssanie powietrza nie ma siły podnieść klapy przepływomierza pod ciśnieniem zaczyna chodzić ona ciężej. Ale będę obserwował temat jeśli coś ci się uda zdziałać proszę o kontakt na PW lub posta.
A co do twojego silnika to po rozdzielaczu można powiedzieć że jest to JN.
A co do twojego silnika to po rozdzielaczu można powiedzieć że jest to JN.
Kolego suchyps cały czas upierasz się przy za dużym ciśnieniu w rozdzielaczu, ale zastanów się troszkę ( bez urazy ) za wysokie ciśnienie mógłbyś uzyskać z następujących przyczyn:
1 Pompka musiałaby dostawać większego napięcia, a niby z kąd?
2 miałbyś nie prawidłową pompkę, raczej nie!
3 zepsuty regulator ciśnienia, ta beczułka na pokrywie filtra obok przepływomierza, ale to całe podobno wymieniałeś.
więc z kąd ?
" pod ciśnieniem zaczyna chodzić ona ciężej"
tak ma być.
Napiszę tak. Jak dodaję gwałtownie gazu w moim aucie to ta gruba guma aż się ugina, więc to że sobie tam coś ciągnie to se ciągnie. Ssanie z silnika powinno być wręcz potężne. Jeśli tak nie jest to albo uszczelka pod kolektorem ssącym, albo coś głębiej w silniku. Stawiałbym na uszczelkę.
Mam jeszcze inną teorię trochę głupią, ale warto zapytać . Jak ściągacie tą gumę od przepływomierza powinno tam być wypukłe sitko. Tym wypukłym do góry. Może macie na odwrót i sitko blokuje podnoszenie się klapy?
Też będę obserwował ten temat bo jest to dość ciekawę
Kolego loki16-17 przeczytaj sobie ten temat.
https://audi80.pl/b3-jn-nie-pali-i-n ... t41079.htm
A co do oznaczenia silnika spróbuj rozpoznać go tutaj:
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
1 Pompka musiałaby dostawać większego napięcia, a niby z kąd?
2 miałbyś nie prawidłową pompkę, raczej nie!
3 zepsuty regulator ciśnienia, ta beczułka na pokrywie filtra obok przepływomierza, ale to całe podobno wymieniałeś.
więc z kąd ?
" pod ciśnieniem zaczyna chodzić ona ciężej"
tak ma być.
Napiszę tak. Jak dodaję gwałtownie gazu w moim aucie to ta gruba guma aż się ugina, więc to że sobie tam coś ciągnie to se ciągnie. Ssanie z silnika powinno być wręcz potężne. Jeśli tak nie jest to albo uszczelka pod kolektorem ssącym, albo coś głębiej w silniku. Stawiałbym na uszczelkę.
Mam jeszcze inną teorię trochę głupią, ale warto zapytać . Jak ściągacie tą gumę od przepływomierza powinno tam być wypukłe sitko. Tym wypukłym do góry. Może macie na odwrót i sitko blokuje podnoszenie się klapy?
Też będę obserwował ten temat bo jest to dość ciekawę
Kolego loki16-17 przeczytaj sobie ten temat.
https://audi80.pl/b3-jn-nie-pali-i-n ... t41079.htm
A co do oznaczenia silnika spróbuj rozpoznać go tutaj:
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
A wiec tak co zaobserwowalem:
1.Odpalam caly czas auto na gazie no i czasem trzeba troszke dluzej zakrecic wiec wczoraj jadac autem troszke zakrecilem a ze szyba mi zaparowala to wlaczylem ogrzewanie, strasznie bylo czuc gaz nie wiem jakie jest polacznie i czy wogule jest wentylatorka od wentylacji z jakims filtrem no ale gaz ktoredys musial sie dostac do przewodow wentylacyjnych.
2.Co do uszczelki pod ko9lektorem nie wiem, ale dzisiaj spostrzeglem ze tam gdzie sie dolewa oleju jest bialy nalot na pokrywce wiec najprawdopodobniej jest walnieta uszczelka pod glowica, nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale dla znajacych moze wiele pomoc.
3.Autko niestety wzielo mi ostatnio troche oleju, byc moze przez ta uszczelke, a moze jakies oringi.
4.Byc moze walniety jest silniczek na rozdzielaczu sterujacy cisnieniem, za bardzo nie wiem no ale daje propozycje moze ktos wezmie pod uwage, ewentualnie na filtrze jest taki niby filterek z czyms weglanowym jak sie dowiedzialem moze to to.
1.Odpalam caly czas auto na gazie no i czasem trzeba troszke dluzej zakrecic wiec wczoraj jadac autem troszke zakrecilem a ze szyba mi zaparowala to wlaczylem ogrzewanie, strasznie bylo czuc gaz nie wiem jakie jest polacznie i czy wogule jest wentylatorka od wentylacji z jakims filtrem no ale gaz ktoredys musial sie dostac do przewodow wentylacyjnych.
2.Co do uszczelki pod ko9lektorem nie wiem, ale dzisiaj spostrzeglem ze tam gdzie sie dolewa oleju jest bialy nalot na pokrywce wiec najprawdopodobniej jest walnieta uszczelka pod glowica, nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale dla znajacych moze wiele pomoc.
3.Autko niestety wzielo mi ostatnio troche oleju, byc moze przez ta uszczelke, a moze jakies oringi.
4.Byc moze walniety jest silniczek na rozdzielaczu sterujacy cisnieniem, za bardzo nie wiem no ale daje propozycje moze ktos wezmie pod uwage, ewentualnie na filtrze jest taki niby filterek z czyms weglanowym jak sie dowiedzialem moze to to.
Co do wentylacji jeśli masz tak jak ja to nie posiadasz filtra kabinowego i powietrze jest zasysane bezpośrednio z pod maski, więc każdą nieszczelność gazu w silniku będziesz wyczuwał w wentylacji. Niby jest uszczelka oddzielająca komorę silnika od komory zasysania powietrza do wentylacji, ale zawsze są jakieś nieszczelności. Więc radzę poszukać gdzie ucieka gaz.
Co do osadu na korku wlewu oleju, jest bardzo wilgotno jeśli robisz krótkie trasy i silnik nie ma czasu porządnie się zagrzać to masło na korku wcale nie musi świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Sprawdź jak tam płyn chłodzący, czy tam też jest osad, czy nie czuć z chłodnicy spalinami i czy olej wygląda normalnie (wyciągasz miarkę oleju i patrzysz czy olej nie jest zabrudzony podobną masą jak na korku.) Jeśli nie to raczej nie uszczelka, tylko krótkie trasy.
"Byc moze walniety jest silniczek na rozdzielaczu sterujacy cisnieniem"
Na rozgrzanym silniku do około 85 stopni odłącz wtyczkę z tego "silniczka" i przełącz na benzynę auto powinno chodzić dalej, jeśli podłączysz wtyczkę i auto zgaśnie, do wymiany właśnie ten "silniczek". A ten niby filterek na klapie filtra w kształcie beczułki (jeśli o tym mówimy to reduktor ciśnienia) pojemnik z węglem aktywnym jest gdzie indziej.
Co do osadu na korku wlewu oleju, jest bardzo wilgotno jeśli robisz krótkie trasy i silnik nie ma czasu porządnie się zagrzać to masło na korku wcale nie musi świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Sprawdź jak tam płyn chłodzący, czy tam też jest osad, czy nie czuć z chłodnicy spalinami i czy olej wygląda normalnie (wyciągasz miarkę oleju i patrzysz czy olej nie jest zabrudzony podobną masą jak na korku.) Jeśli nie to raczej nie uszczelka, tylko krótkie trasy.
"Byc moze walniety jest silniczek na rozdzielaczu sterujacy cisnieniem"
Na rozgrzanym silniku do około 85 stopni odłącz wtyczkę z tego "silniczka" i przełącz na benzynę auto powinno chodzić dalej, jeśli podłączysz wtyczkę i auto zgaśnie, do wymiany właśnie ten "silniczek". A ten niby filterek na klapie filtra w kształcie beczułki (jeśli o tym mówimy to reduktor ciśnienia) pojemnik z węglem aktywnym jest gdzie indziej.
Jak najlatwiej sprawdzic uszczelke pod glowica?
Co do chlodzenia to mialem tak ze wywalalo mi korek od zbiornika od chlodzenia wiec zrobilem w nim otor ale jak sie teraz dowiedzialem to chyba kompresja uciekala, a byc moze to wina termostatu poniewaz na[rawde ciezko mi zagrzac autko bo jak jade to temperatura nawet nie podskoczy do 60 a jak stane troszke przygazuje badz pojezdze na 1 po miescie to sie podnosi. Moze termostat cos ma do rzeczy co o tym myslicie?
Co do jazdy na benzynie to juz nie mam pojecia co moze byc przyczyna.
Co do chlodzenia to mialem tak ze wywalalo mi korek od zbiornika od chlodzenia wiec zrobilem w nim otor ale jak sie teraz dowiedzialem to chyba kompresja uciekala, a byc moze to wina termostatu poniewaz na[rawde ciezko mi zagrzac autko bo jak jade to temperatura nawet nie podskoczy do 60 a jak stane troszke przygazuje badz pojezdze na 1 po miescie to sie podnosi. Moze termostat cos ma do rzeczy co o tym myslicie?
Co do jazdy na benzynie to juz nie mam pojecia co moze byc przyczyna.
Kolego loki16-17 napisałem ci wyżej, ale chyba nie czytasz. Jak będziesz miał uszkodzoną uszczelkę pod głowicą będzie to gdzieś widoczne. Sprawdź:
1 płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym czy nie ma tam masła i czy przy sporym gazowaniu nie czuć spalinami z tegoż zbiornika bądź z chłodnicy, lub czy nie widać gazowania płynu.(bombelków)
2 czy nie masz masła na miarce oleju
3 mocno rozgrzej silnik, zrób krótką trasę i zobacz czy masło pod korkiem wlewu oleju wciąż jest.
Jeśli po tych zabiegach wszystko będzie czyste a gazowania nie zaobserwujesz, uszczelka najprawdopodobniej jest dobra. <osohozi>
Co do termostatu sprawdzasz go tak: masz dwa grube węże idące do chłodnicy. Po odpaleniu auta pierwszy (górny) wąż powinien się zrobić ciepły dość szybko po kilku minutach otwiera się termostat i dolny wąż powinien mieć podobną temperature do górnego. Jeśli górny jest gorący a dolny zimny lub letni termostat masz do wymiany.
A jeśli ci wywala korek a termostat jest sprawny to odpowiedź już masz. Gazuje ci płyn więc uszczelka padła. Mimo wszystko sprawdź.
1 płyn chłodniczy w zbiorniku wyrównawczym czy nie ma tam masła i czy przy sporym gazowaniu nie czuć spalinami z tegoż zbiornika bądź z chłodnicy, lub czy nie widać gazowania płynu.(bombelków)
2 czy nie masz masła na miarce oleju
3 mocno rozgrzej silnik, zrób krótką trasę i zobacz czy masło pod korkiem wlewu oleju wciąż jest.
Jeśli po tych zabiegach wszystko będzie czyste a gazowania nie zaobserwujesz, uszczelka najprawdopodobniej jest dobra. <osohozi>
Co do termostatu sprawdzasz go tak: masz dwa grube węże idące do chłodnicy. Po odpaleniu auta pierwszy (górny) wąż powinien się zrobić ciepły dość szybko po kilku minutach otwiera się termostat i dolny wąż powinien mieć podobną temperature do górnego. Jeśli górny jest gorący a dolny zimny lub letni termostat masz do wymiany.
A jeśli ci wywala korek a termostat jest sprawny to odpowiedź już masz. Gazuje ci płyn więc uszczelka padła. Mimo wszystko sprawdź.