Witam, pewnie zaraz dostane joby że słabo szukałem, no ale konkretów nie znalazłem... :-|
Czy pod koło zamachowe od 1Z (tarcza 228mm 23 zęby) da radę włożyć tarczę sprzęgła od AAH (240mm 23 zęby)?
A jak się da to czy docisk może zostać stary czy tylko kompletne sprzęgło?
Aha, bo generalnie tarcza AAH jest wyliczona na większy moment (ok.250Nm) niż standard w 1Z i myśle że trochę by to pochodziło dłużej...
Aktualnie LUK wkładany kompletny ok. rok temu (do tej pory bez zastrzeżeń)
Dodam tylko że przy delikatnym dodawaniu gazu zaczeło się szarpanie a przy wcisku III IV V bieg nie trzyma zbytnio już (miałem troche dłubania w silnik ostatnio i myśle że moment i power trzeba by na nowo zhamować żeby uaktualnić dane :mrgreen: )
[1.9TDI 1Z] tarcza sprzęgła mocniejsza pod zamach 1Z,da radę
[1.9TDI 1Z] tarcza sprzęgła mocniejsza pod zamach 1Z,da radę
Ostatnio zmieniony 17 gru 2009, 08:01 przez BolczykB4, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok, do tego wniosku też już doszedłem :mrgreen: troche by to było sztywne...
To trzeba znaleźć coś innego w podobnym rozmiarze...
Idealna byłaby tarcza (228mm) od VW 2.8AAA 2.9ABV tyle że zębów 28 (o pięć za dużo :mrgreen: ) poszukamy jeszcze po katalogach...
[ Dodano: 2009-12-17, 08:05 ]
Zmieniłem właśnie temat na tarcza mocniejsza a nie na AAH... tak będzie lepiej
A tecznicznie tarcze 240mm wogóle można włożyć zamiast tej 228mm?
Albo tarczę od 2.0 16V, 2.3E (obie mają 228mm 23zęby, są na ok. 180Nm 140KM - a tdi 180Nm 90KM) to by było mocniejsze, ktoś tak może ma?)
Bo są tarcze wzmacniane np. Sachs 881861 000020 (400Nm) ale 309 euro :shock: ale to przegięcie cenowo troche...
http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... schen.html
To trzeba znaleźć coś innego w podobnym rozmiarze...
Idealna byłaby tarcza (228mm) od VW 2.8AAA 2.9ABV tyle że zębów 28 (o pięć za dużo :mrgreen: ) poszukamy jeszcze po katalogach...
[ Dodano: 2009-12-17, 08:05 ]
Zmieniłem właśnie temat na tarcza mocniejsza a nie na AAH... tak będzie lepiej
A tecznicznie tarcze 240mm wogóle można włożyć zamiast tej 228mm?
Albo tarczę od 2.0 16V, 2.3E (obie mają 228mm 23zęby, są na ok. 180Nm 140KM - a tdi 180Nm 90KM) to by było mocniejsze, ktoś tak może ma?)
Bo są tarcze wzmacniane np. Sachs 881861 000020 (400Nm) ale 309 euro :shock: ale to przegięcie cenowo troche...
http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... schen.html
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Witam
Podpinam się pod temat, gdyż mam podkręconego zetora i sprzęgło się kończy. W zawiązku z tym rodzi się pytanie- może jest jakiś kolega z forum który podpasował sprzęgło do zetora do 93 roku z jakiejś motorowni z momentem powyżej 200 Nm?
Piszę do 93 roku gdyż z moich obserwacji wynika że właśnie do tego roku były skrzynie z wałkiem głównym z 23 zębami, a później było 28 zębów, tyle że mogę być w błędzie ;p
Pozdrawiam
Edit:
Po przeszukaniu neta, znalazłem info że sprzęgło od VW Sharana z silnikiem VR6 ma tarczę o średnicy 228 mm i jest z 23 zębami, czyli do skrzyni podpasuje, ale czy koło zamachowe podejdzie pod otwory na wale? Czy rozrusznik da radę podpasować z TDika, to tego nie wiem. Do tego dochodzi fakt że koło zamachowe w dizlu może być cięższe, a z tego co wiem to mogą być przez to problemy z pracą silnika. Jeżeli jakaś mądra głowa się wypowie w tym temacie to będę wdzięczny
Przykładowa aukcja ze sprzęgłem (widać różnice w osadzeniu sprzęgła w kole i w ogóle docisk ma więcej otworów na śruby)
http://allegro.pl/item1042466111_vr6_2_ ... lucas.html
Podpinam się pod temat, gdyż mam podkręconego zetora i sprzęgło się kończy. W zawiązku z tym rodzi się pytanie- może jest jakiś kolega z forum który podpasował sprzęgło do zetora do 93 roku z jakiejś motorowni z momentem powyżej 200 Nm?
Piszę do 93 roku gdyż z moich obserwacji wynika że właśnie do tego roku były skrzynie z wałkiem głównym z 23 zębami, a później było 28 zębów, tyle że mogę być w błędzie ;p
Pozdrawiam
Edit:
Po przeszukaniu neta, znalazłem info że sprzęgło od VW Sharana z silnikiem VR6 ma tarczę o średnicy 228 mm i jest z 23 zębami, czyli do skrzyni podpasuje, ale czy koło zamachowe podejdzie pod otwory na wale? Czy rozrusznik da radę podpasować z TDika, to tego nie wiem. Do tego dochodzi fakt że koło zamachowe w dizlu może być cięższe, a z tego co wiem to mogą być przez to problemy z pracą silnika. Jeżeli jakaś mądra głowa się wypowie w tym temacie to będę wdzięczny
Przykładowa aukcja ze sprzęgłem (widać różnice w osadzeniu sprzęgła w kole i w ogóle docisk ma więcej otworów na śruby)
http://allegro.pl/item1042466111_vr6_2_ ... lucas.html