tez mi sie nie chce wierzyc w ten program na >130KM i tez takie zabiegi jak zmiana polsyntetyku na syntetyk nie jest dobrym pomyslem, to juz lepiej remont silnika zrobic zakuc go mocniej i wtedy sie bawic naprawde w grube mody tego silnika... bo czyszczenie silnika i przechodzenie z pol na syntetyk to wlasnie to, moze byc gwozdziem do trumny tego silnika i lepiej zebys za czesto tego tu nie opowiadal bo to ze trzem autom sie udalo nie znaczy ze reszta tez jeszcze kiedys pojezdzi, takze z tego powodu ze wiadomo jak jest z ciulaniem na przebiegach w tym 'pieknym' krajuchmiel25 pisze:Tak czytam i nic tylko pogratulowacUKI_XX pisze:ja swój zmodyfikowałem za ok. 260zł i A6 w C4 Avant z 2.6 V6 mi nie dał rady mimo że miałem komplet na pokładzie i pełny bagażnikkyjo pisze:przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz. jak mi zmodyfikujesz samochód za 500zł do 150km i tak z 400Nm i bedzie nim można bezpiecznie jeździć to jeszcze dziś Ci go zawioze.
a dla ścisłości to sam przeczytaj jeszcze raz bo napisałem ok. 140 a nie 150, poza tym gdybym nie jechał B4 1992r. z 1Z pod maską i kosztami modyfikacji ok. 400-500zł, do której 131KM AWX w A4 nie miał startu to może i bym się z Tobą zgodził
140ps z 1z za 300pln rewelacja. szkoda ze 1z 90 ps konczy sie na okolo 120ps programowo
dalsze modyfikacje to juz ingerencja w mechanike.
Znam osobiscie 1z po przebiegu okolo 600tys ktory mial zrobiona tylko glowice lata na polsyntetyku i jest wykrecony na ponad 400nm i okolo 170ps. Jest upalany na KZK-ach i wieczornych pojezdzawkach. i Jakos nic mu nie jest
Na dodatek jest wsadzony w bude B2 quattro.
co do objezdzania awx-a 1Z-em po programie za 300pln Bracia Grimm tez pisali bajki.
[All] Ciekawostka - chip+wtryski a żywotnośc silnika
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
nie widziałeś to się nie wypowiadaj i pokaż mi gdzie jest napisane że to program był za 300zł w tym zetorku :?: nie masz żadnego pojęcia co za mody w nim były i pewnie ciężko Ci będzie uwierzyć w to że program był zrobiony własnymi rękami (koszt kilka zł) a reszta to mody mechaniczne (jedyny koszt to zakup części),chmiel25 pisze: co do objezdzania awx-a 1Z-em po programie za 300pln Bracia Grimm tez pisali bajki.
piszesz o modyfikacjach mechanicznych :?: to przeczytaj jeszcze raz dokładnie to może się doczytasz że były wymienione wtryski a jak jesteś ciekawy to powiem że z otworkami 0.216mm i do tego turbo podkręcone na ok. 1.4 bara, także jak program+wtryski+turbo jest dla Ciebie bajką to radzę pójść chociażby do technikum a nie siedzieć dalej w podstawówce z bajkami Braci Grimm w rękach
tylko podstawową różnicą jest to że jak się zrobi coś samemu to koszta są o wiele mniejsze niż w cenniku firm tuningowych
przejdź z minerała na syntetyk bez robienia płukanki silnika to wtedy możesz mówić że Ci się udało, jasne że najlepiej komuś radzić żeby nic nie robił a potem jak coś się urwie złożył to na tego co podkręcił silnikKolczat pisze: bo czyszczenie silnika i przechodzenie z pol na syntetyk to wlasnie to, moze byc gwozdziem do trumny tego silnika i lepiej zebys za czesto tego tu nie opowiadal bo to ze trzem autom sie udalo nie znaczy ze reszta tez jeszcze kiedys pojezdzi, takze z tego powodu ze wiadomo jak jest z ciulaniem na przebiegach w tym 'pieknym' kraju
a to że już kolejna fura co śmiga na pełnej syntezie, ma się lepiej i nic nie dolega chyba świadczy o tym że jednak taki zabieg nie ma negatywnych skutków
co do oleju to na starych wyjezdzonych kiblach moze sie tak dziac, co swiadczy tylko o tym, ze silnik nadaje sie do remontu/wymiany uszczelnien ktoredy sika olej.. Ja u siebie we wszystkich autach przechodzilem z pol-syntetyka na full i zero negatywnych objawow..
UKI_XX wrzucilbys wykresa z hamowni Jak awx to seria, to sie nie dziwie, seryjny soft jest lajtowy i wystepuje na nim tylko mocny dol, a gora od 2800rpm nie istnieje + ciezka buda + nierozgarniety kierownik i to jest to ;] Wystarczy go delikatnie dotknac, powyciagac krzywe i watpie abys dal rade 1z z 216tkami i softem...
Kolejny mod do tdi na vp :mrgreen: ==> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
UKI_XX wrzucilbys wykresa z hamowni Jak awx to seria, to sie nie dziwie, seryjny soft jest lajtowy i wystepuje na nim tylko mocny dol, a gora od 2800rpm nie istnieje + ciezka buda + nierozgarniety kierownik i to jest to ;] Wystarczy go delikatnie dotknac, powyciagac krzywe i watpie abys dal rade 1z z 216tkami i softem...
Kolejny mod do tdi na vp :mrgreen: ==> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
wykres z tamtej fury jeszcze przed końcowymi modami był na forum ale hamował furę jakiś patałach i ujmował gazu bo mu z rolek zrywało, na swojego nie mam teraz kasy żeby pojechać, poza tym u mnie trochę mniejsze mody jak w tamtej audi były no i zabawa się skończyła jak tamta fura poszła w drugie ręce :cry: i tylko wtryski po niej zostałymrozoo pisze:UKI_XX wrzucilbys wykresa z hamowni
no właśnie napisałem że to był 131KM :mrgreen: i te mody co można jeszcze zrobić tanim kosztem to coś koło 140KM, więc jak podkuty AWX czy nawet ten AFN co podałeś do ponad 170KM to jasne że 140-konnym zetorem nie ma co do niego startować i mody do takich mocy to już są bardziej konkretne i wtedy koszty rosnąmrozoo pisze:Jak awx to seria, to sie nie dziwie, seryjny soft jest lajtowy i wystepuje na nim tylko mocny dol, a gora od 2800rpm nie istnieje + ciezka buda + nierozgarniety kierownik i to jest to ;] Wystarczy go delikatnie dotknac, powyciagac krzywe i watpie abys dal rade 1z z 216tkami i softem...
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Najlepsze rozwiązanie to kapitalny remont silnika i do tego oliwa na pełnej syntezie. Wtedy śmiało można kręcić zetora. Co do kosztów to wiadomo jak się samemu zrobi to jest taniej, a wysokie koszty firm zajmujących się chip-tuningiem nie wiążą się z ilością pracy jaką muszą wykonać przy zmianie map ale z wiedzą jaką posiadają. Sądzę, że jest kilka bardzo dobrych przykładów na forum, że nie ma sensu wydawać worka pieniędzy...
koledzy powiem tak da się samemu za nie dużą kasę zrobić moda 1z nawet na boschu na naprawdę dużą moc, UKI_XX ma racie ze sie da jak ktoś się zna i ogarnia zetorki i ma możliwość zrobienia samemu modów softu i modów mechanicznych, z zetorka 1z da się wykrzesać naprawdę dużo bez problemu po kilku modach i nawet w rozsądnej kasie da się zetorkiem po modach objechać 80/a4 2.8 w oryginale a o a4 z awx nie wspomnę bez zmiany na pierburga i kompa 16 bit da się zrobić naprawdę mocne audi które bez problemu osiaga 8-9 sekund do setki.
silnik 1z jest bardzo solidną jednostka i o wyjątkowej wytrzymałości i trwałości 600-900 tys km wytrzymuje nawet po modach co do oleju to naprawdę zetorek lubi synteze nawet po duzych przebiegach a jak go mocno podbiera tzn ze albo kwalifikuje sie do remontu lub wymiany np turbiny bo puszcza lub szykuje się wymiana gumek popychaczy, minimalne do 1z powinno się lać 10w40.
silnik 1z można zajeździć ale czy jest sens to praktycznie podobna jednostka do afn , z afn i 1z da sie tyle samo wykrzesać bez kucia czyli około 200-230Km to jest kres wytrzymałości samej jednostki co do sprzęgła to max wytrzymuje około 170KM i około 310-340Nm co do turbiny np garret t2 to max to 1.5-1.6bara by wmiarę długo posłużyła natomiast gt-15 jak na pierburgu to około 1.3-1.5bara.
powiem tak 1Z może naprawdę wiele.
silnik 1z jest bardzo solidną jednostka i o wyjątkowej wytrzymałości i trwałości 600-900 tys km wytrzymuje nawet po modach co do oleju to naprawdę zetorek lubi synteze nawet po duzych przebiegach a jak go mocno podbiera tzn ze albo kwalifikuje sie do remontu lub wymiany np turbiny bo puszcza lub szykuje się wymiana gumek popychaczy, minimalne do 1z powinno się lać 10w40.
silnik 1z można zajeździć ale czy jest sens to praktycznie podobna jednostka do afn , z afn i 1z da sie tyle samo wykrzesać bez kucia czyli około 200-230Km to jest kres wytrzymałości samej jednostki co do sprzęgła to max wytrzymuje około 170KM i około 310-340Nm co do turbiny np garret t2 to max to 1.5-1.6bara by wmiarę długo posłużyła natomiast gt-15 jak na pierburgu to około 1.3-1.5bara.
powiem tak 1Z może naprawdę wiele.
czytaj ze zrozumieniem zanim coś napiszesz i zaczniesz komentować :!:chmiel25 pisze:W polsce jest masa mocnych zetorow i ich modyfikacje sa opisane krok po kroku ze wszystkimi szczegolami. Ale napewno za 300pln to nie sa mody.
czyli jak chcesz ok 140KM to ~300 + ~400= 700, poza tym jak zlecasz komuś to dołóż do tej kwoty jego prowizję, daj mu na piwo, rzuć kilka setek co by Ci jakiegoś zonka nie wsadził i wyjdą Ci modyfikacje wszystkich tych zetorów w kwocie kilku tys. zł co można z powodzeniem zrobić kilkakrotnie tańszym kosztemkoszty zwiększenia mocy w 1Z z 90KM do ok. 115KM to koszt rzędu 200-300zł a jak che więcej (120-140KM) to jeszcze trzeba dołożyć ok. 300-400zł na wtryski
no chyba że z motoryzacją to ma się tylko tyle wspólnego co zatankowanie paliwa i obsługa kierownicy z dźwignią zmiany biegów i pedałami gazu oraz hamulca i sprzęgła (o ile to nie automat) :mrgreen: