Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] skrzynia biegów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
mamut26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:18

[80 B4 2.0 ABT] skrzynia biegów

Post autor: mamut26 » 18 cze 2007, 12:10

Mam pytanie ? Czy mogę wymienić kosz ( z poprzednij skrzyni ) po przełożeniu oczywiście koła talerzowego,bez regulowania luzu wałek atakujący-koło talerzowe.Mam luz pomiędzy koszem a wałkiem z kołnierzem ( flansią) .Przy predkości ok.90-110 km i jeździe "na luzie" mam drżenie kierownicy.Wymieniłem już łożyska na koszu,ale drżenie przychodzi od luzu kosz-wałek z kołnierzem.Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 17:56 przez mamut26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 20 cze 2007, 00:19

Teoretycznie powinieneś wyregulowac na nowo luz podkładkami dystansowymi. Praktycznie to wieniec i wałek atakujący są już tak zużyte, że nie da się prawidłowo wyregulować luzu aby ślady pracy miały odpowiedni kształt. Możesz co najwyżej wyregulować tak, aby luz był jak najmniejszy, ale zmniejszając luz możesz spowodować, że powierzchnia styku zębów będzie bardzo mała i niebawem sytuacja wróci do poprzedniego stanu. Włoż drugi kosz a komplet wieniec - wałek pozostaw stary - mimo to jednak jest lepsze wyjście niż jazda z takim biciem.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 cze 2007, 00:41

czarekj pisze:Teoretycznie powinieneś wyregulowac na nowo luz podkładkami dystansowymi. Praktycznie to wieniec i wałek atakujący są już tak zużyte, że nie da się prawidłowo wyregulować luzu aby ślady pracy miały odpowiedni kształt. Możesz co najwyżej wyregulować tak, aby luz był jak najmniejszy, ale zmniejszając luz możesz spowodować, że powierzchnia styku zębów będzie bardzo mała i niebawem sytuacja wróci do poprzedniego stanu. Włoż drugi kosz a komplet wieniec - wałek pozostaw stary - mimo to jednak jest lepsze wyjście niż jazda z takim biciem.
Teoretycznie powinno wymieniać się parami kolo talerzowe z wałkiem, ale... Nie każdy tego przestrzega bo jest taniej.

Jeżeli skasujesz luz to zęby nie będą współpracowały ze sobą dobrze. Po takim czasie pracy jakie przejechał układ różnicowy napewno pojawiły się na nich podcięcia z powodu wypracowania metalu. Teraz jak skasujesz luz to para zębów będzie pracowała wchodząc w przypór i wychodząc z niego głową zęba i stopą zęba a środek pozostanie nie wykorzystany co jest dużym błędem. Jak wiadomo zęby powinny pracować po ewolwencie.

mamut26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:18

Post autor: mamut26 » 22 cze 2007, 08:24

Wymieniłem sam kosz.Łożyska założyłem nowe,koło talerzowe zostawiłem z tej skrzyni i jest dobrze.Drgania ustąpiły.nie ma luzu na końcówkach ze skrzyni.Powodem wytarcia ,mogł być niższy poziom oleju (brakowało ok. 0,5 l ) choć sprawdzałem w jesieni i był stan,a przejechałem ok 12 tys.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 cze 2007, 09:52

Myślę, że jakis czas na tym pojeździsz. Nie bedzie to może oryginał ale napewno ewentualne odgłosy będa znośne. Jak założyłes łożyska SKF to wybrałes najlepsze takie jakie sa w oryginale. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl