[B3 1.8 B+G JN] Dziwnie wysokie obroty na wolnych obrotach
[B3 1.8 B+G JN] Dziwnie wysokie obroty na wolnych obrotach
Kiedy silnik pracuje na zimnym to osiąga obroty rzędu 1.0 - 1.2 tys. obr/min (obojętnie benzyna lub gaz). Po rozgrzaniu na wolnych obrotach łapie benzyna - 1.4 tys. obr/min, gaz - 1.6 tys. obr/min. To trochę nienormalne. Jaka może być tego przyczyna?
Witam. Ja miałem podobny problem (JN) Problemem był kabelek od wtyczki - do czegoś co jest z lewej strony głowicy silnika - obok czujnika temp. To jest taki zawór który jeśli silnik jest zimny lub ciepły steruje obrotami właśnie na biegu jałowym. Jeśli kabelek lub zawór będą uszkodzone to za dużo powietrza silnik będzie dostawać i podwyższać obroty. Prawdopodobnie im ciplejszy silnik tym większe napięcie podawane na ten zaworek i zawór się zamyka odcinając dopływ powietrza. można to sprtawdzić w nast. sposób. Na rozgrzanym silniku trzeba zacisnąć rurę doprowadzającą powietrze (obok silnika w krztałcie lit U - jedna końcówka wchodzi na w/w zaworek druga w inną rurę ) jeżeli obroty spadną to jest problem z zaworkiem. Więcej na gg 8513082
Pablo - jerzyp23 opisuje właśnie zawór dodatkowego powietrza, który w modelu JN był montowany zamiast silnika krokowego.
Mam ten sam problem.
Wie ktoś skąd sterowany jest właśnie ten zawór? Co ma wpływ na jego sterowanie? Jakie poziomy napięć powinien utrzymywać np przy rozgrzanym silniku.
dsv - spróbuj wykręcić ten zawór o którym pisze jerzyp23 i włożyć na noc do nafty, benzyny lub innego środka czyszczącego - może po prostu się zacina.
U mnie nie pomogło, dlatego chciałbym się dowiedzieć skąd sterowany jest właśnie ten zawór.
Problem pojawił się gdy temp powietrza oscyluje od 10 st w dół
Mam ten sam problem.
Wie ktoś skąd sterowany jest właśnie ten zawór? Co ma wpływ na jego sterowanie? Jakie poziomy napięć powinien utrzymywać np przy rozgrzanym silniku.
dsv - spróbuj wykręcić ten zawór o którym pisze jerzyp23 i włożyć na noc do nafty, benzyny lub innego środka czyszczącego - może po prostu się zacina.
U mnie nie pomogło, dlatego chciałbym się dowiedzieć skąd sterowany jest właśnie ten zawór.
Problem pojawił się gdy temp powietrza oscyluje od 10 st w dół