Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] PM silnik pali jak opętany

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
thebass15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 01 sty 2009, 23:54

[b3] PM silnik pali jak opętany

Post autor: thebass15 » 22 maja 2010, 10:26

Witam wszystkich kochających audi
Mam niezły problem odnośnie mojej b3
Zmieniłem silnik z 3A 2,0 gdyż wtrysk mechaniczny sie posypał i zamontowałem PM 1,8 łącznie z instalacją elektryczną ale bez gazu. Wszystko działa lecz spalanie jest w granicach 10-15 l/100km .
Czy wie ktoś jaki może być tego powód?? Ze starej instalacji zostało tylko zasilanie paliwem z pompką w baku. Czy winą może być za duże cisnienie paliwa?? Oprócz tego bardzo się grzeje silnik w ciągu przejechania 3 km temperatura wchodzi na 100
Czy wie ktos jaka może być przyczyna tego zjawiska??
Proszę o rady i każda fachowa pomoc mile widziana
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 23 gru 2010, 22:30

Jeśli chodzi o ukł. zasilania paliwem to chyba jest to samo. Pompka w podwoziu?
Ja bym swoje podejrzenia odnośnie wysokiego spalania skierował w kierunku sondy lambda.
Być może ona powoduje, że mieszanka jest zbyt wzbogacona. Co do temperatury silnika to przyczyna nie koniecznie może leżeć po stronie samego silnika.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 24 gru 2010, 09:41

Skąd masz ten silnik. Z wiadomego pochodzenia? Taki wzrost temperatury może świadczyć o przegrzaniu jednostki a być może nawet zacierania. Czy nie warto było zamiast mechanicznego wtrysku pomyśleć o jakimś digifancie, wtrysku ciągłym?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 25 gru 2010, 18:06

Sonda ani czujnik temp. nie powodują aż takiego wzrostu spalania różnica to góra 1-1,5l/100 w stosunku do tego co fabryka podaje. Wiem bo sprawdziałem na swoim PM., Ja mam spalanie mniejsze niz Ty bo 13l cała elektronika i osprzęt sprawny, silnika chodzi jak zegarek ,trzyma obroty zbiera sie nawet lepiej od danych katalogowych a i tak pali 13l. Dla mnie po prostu tyle te silniki palą, miałem to samo w golfie II i tam palił 11l ale golf był sporo lżejszy. Albo załóż gaz i módl sie żeby cos sie nie posypało tak jak sporo osób z tym silnikiem na forum, albo zaakceptuj spalanie i ciesz sie z jazdy, jak silnik jest zdrowy to ABT w B4 spokojnie objeżdżasz. Moim zdaniem najlepsze 1,8 w budzie B3 to był JN i DZ na pełnym wtrysku za to PM jest praktycznie niezniszczalny.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 26 gru 2010, 14:45

GerB3 pisze:Moim zdaniem najlepsze 1,8 w budzie B3 to był JN i DZ na pełnym wtrysku za to PM jest praktycznie niezniszczalny.
A silniki z gaźnikiem? :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 26 gru 2010, 15:42

A silniki z gaźnikiem? :mrgreen:
Też jak ktos umie je wyregulować, ja nie mam za dobrych wspomnień z gaźnikami a monowtrysk jest praktycznie bezobsługowy. Ale z drugiej strony 4 wtryskiwacze jakoś lepiej rozpędzają te auta a silnik ma ładniejszy dźwięk :-D

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 28 gru 2010, 07:44

GerB3 pisze:
A silniki z gaźnikiem? :mrgreen:
Też jak ktos umie je wyregulować, ja nie mam za dobrych wspomnień z gaźnikami a monowtrysk jest praktycznie bezobsługowy. Ale z drugiej strony 4 wtryskiwacze jakoś lepiej rozpędzają te auta a silnik ma ładniejszy dźwięk :-D
Dobrze mowisz, ale JN i DZ to mechaniczny wtrysk, a malo jest osob, ktore znaja sie na tym, potrafia to regulowac ;-)

Awatar użytkownika
sztahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 410
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:41
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: sztahu » 28 gru 2010, 08:03

u mnie w temacie przerabiałem mechaniczny wtrysk na digi wiec sie udało :-P

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 05 sty 2011, 23:05

Przy pojemności 1.8 to ja bym postawił jednak na gaźnik albo 4 wtryski.
Mechaniczny wtrysk odpada. Znajomy ma taką 80-tke "igłe", zadbana, doinwestowana - pali 12L przy jeździe jak emeryt. Jak wsiadłem za kierownice i pojeżdziłem troche na ostrej ku..wie to widac jak wsazówka paliwa opada, i właściciel krzyczał, że musimy sie przesiąść.
Dugi ma na 4 wtryskach i audiczka zbiera sie bardzo ładnie, ale tam spalanie nie mierzyliśmy bo to koleś taki dziwny troche.
Ja kupiłem gaźnik. Po pierwszych testach wyszło mi 20 L na 100. (ale zapierdalało niesamowicie)
Gaźnik poszedł do regeneracji. wszystkie wężyki podcisnienia wymienione i regulacja gaźnika
Pali 10,34 L w ziemie w korkach przy bardzo spokojnej jeździe.
11,73 L na pełnej ku...ie. (rożnica jednego litra a daje dużo frajdy)
Do roboty mam regulator zaplonu. Według forumowiczów powinien spalić litr mniej i szybciej sie zbierać
Wymienie, zobaczymy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl