Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 abt]Świst

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 abt]Świst

Post autor: Bailando » 22 maja 2010, 22:33

Witam!
Mam dziwne wrażenie, że na zimnym silniku po dodaniu gazu coś świszczy na ciepły trochę mniej, prawie w ogóle. Rozrząd wymieniony, razem z rolka, pasek dobrze naciągnięty więc co to może być? Pasek od alternatora, bo tez słyszałem takie opinie? <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 maja 2010, 22:47

Bailando pisze:pasek dobrze naciągnięty więc co to może być?
Może jest naciągnięty za dobrze. Naciągniąty choć trochę za mocno będzie świstał.

Jeśli chcesz sprawdzić co świszcze to posłuchaj przez kawałek węża elemetny napędzane paskami.
Idąc dalej zrzucaj paski po kolei i słuchaj czy świst nie zniknie (oczywiście prócz paska rozrządu).
Złap za pompę wody i alternator, najelpej po zdjęciu pasków i poruszaj na wszytskie strony czy nie ma luzu.

Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bailando » 22 maja 2010, 23:36

aldi pisze:Może jest naciągnięty za dobrze. Naciągniąty choć trochę za mocno będzie świstał.

Jeśli chcesz sprawdzić co świszcze to posłuchaj przez kawałek węża elemetny napędzane paskami.
Idąc dalej zrzucaj paski po kolei i słuchaj czy świst nie zniknie (oczywiście prócz paska rozrządu).
Złap za pompę wody i alternator, najelpej po zdjęciu pasków i poruszaj na wszytskie strony czy nie ma luzu.
Naciągnięty jest w sam raz, można go spokojnie obrócić o 90stopni a zresztą przed wyminą też zaczęło tak świstać. Nie wiem czy coś da te słuchanie podczas postoju bo tak jak wspomniałem słychać dopiero coś jak doda się gazu.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 23 maja 2010, 12:20

ale jednak Kolego spróbuj posłuchać przez przewód, tak jak radził Aldi, bo jeśli nie bedziesz próbował, to samo się nie wyjaśni ;-) A ja jednak bym obstawiał coś, w okolicach alternatora, pompy wodnej, pompy od wspomagania.

Bailando
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 10 cze 2009, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bailando » 23 maja 2010, 20:17

A jak posłuchać przez ten przewód, wąż? Bo szczerze nie wiem czy piszecie, żeby wziąć jedna stronę do ucha a druga szukać w rejonach, które mogą wydawać takie dźwięki? Coś w stylu stetoskopu u lekarza? <ok>

Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 23 maja 2010, 23:24

włóż lejek do węża - lejek do ucha drugi koniec do pompy wody ,wspomagania ukladu kierowniczego i alternatora bedzie słychac <ok> a tak w nawiasie ja sprawdzam to takim sposobem wew strona dloni do ucha tak jakbym zatykał ucho dłoniom a łokieć do urzadzenia działa podobnie jak stetoskop tylko radze nie uzywac tego sposobu w aucie :mrgreen:

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 28 maja 2010, 10:27

Bailando pisze:A jak posłuchać przez ten przewód, wąż? Bo szczerze nie wiem czy piszecie, żeby wziąć jedna stronę do ucha a druga szukać w rejonach, które mogą wydawać takie dźwięki? Coś w stylu stetoskopu u lekarza? <ok>
Dokładnie tak jak stetoskopu. Może to śmiesznie wygląda ale ja używałem kiedyś stetoskopu w Mondeo TD jak mi coś zgrzytało. I wybadałem że pompa wtryskowa zgrzyta, oddałem do regeneracji i przestała zgrzytać. Jeżeli pasek daje się przewrócić o 90st. to sprawdź sobie jeszcze czy w osłonie paska rozrządu (od wewnątrz) pasek nie nadciął sobie rowka. U mnie był nadcięty bo nie miałem spinek w obudowie i pasek czasem ocierał o osłonę i wyżłobił sobie gwizdek.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 07:55 przez arekkrosno, łącznie zmieniany 1 raz.

Marynarz41
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 07 cze 2009, 19:22
Lokalizacja: Świecie n/W

Post autor: Marynarz41 » 28 maja 2010, 11:32

Witam ja miałem taki sam problem paski naciągnięte a świst nadal nie ustał alternator ok pompa wody ok wspomaganie ok :roll: okazało sie ze winne były paski kopiłem ori.problem znikł :!: słyszałem że czasami winne są również koła pasowe :!: Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl