[2.0 16V 6A] Chłodnica, bardzo cieknie. Kupować zamiennik?
[2.0 16V 6A] Chłodnica, bardzo cieknie. Kupować zamiennik?
Witam, postaram się opisać jak najdokładniej jak to się objawia. Powiedzcie mi czy jest szansa uratować tą chłodnicę czy kupić jakiś zamiennik za 150zł + nowe węże? + opaski
Przez jakiś czas uciekało po tak litr / miesiąc. Wczoraj uciekło mi w jeden dzień tyle.
Była mała kałuża pod samochodem.
Wystygł, zapaliłem, jałowy bieg, około 70stopni zaczęły się zbierać krople u dołu chłodnicy po lewej i kapać. Przy 90stopniach chyba włączył się duży obieg bo troszkę temp spadła ale zaczęło bardziej kapać a węże stały się twarde. Nie widać z którego miejsca leci, bo to się tak skrapla u samego dołu i dopiero kapie.
Mniej więcej z połowy chłodnicy po lewej zaczęła się unosić para, dymiło trochę.
Kiedy dobrze ścisnę ten górny wąż to słyszę od niego syczenie przy opasce na chłodnicy, problem w tym ze syczy jakby przeciekało ale jest w tym miejscu suche.. Nic z pod niego nie wypływa.
Mokre zaczyna się trochę poniżej, tak jakby wypływało z tego plastiku co jest połączony do chłodnicy z boku. Nie mogę tego dobrze zobaczyć.
Czy to możliwe że uszkodzenie jest w środku chłodnicy, tam gdzie wpada duży górny wąż, dlatego słyszę małe sączenie jak go ściskam? Nie chodzi mi o to sączenie głośne bo to normalne że woda sobie pływa, tylko takie delikatne, jak jakby tam powietrze wciągało.
Przez jakiś czas uciekało po tak litr / miesiąc. Wczoraj uciekło mi w jeden dzień tyle.
Była mała kałuża pod samochodem.
Wystygł, zapaliłem, jałowy bieg, około 70stopni zaczęły się zbierać krople u dołu chłodnicy po lewej i kapać. Przy 90stopniach chyba włączył się duży obieg bo troszkę temp spadła ale zaczęło bardziej kapać a węże stały się twarde. Nie widać z którego miejsca leci, bo to się tak skrapla u samego dołu i dopiero kapie.
Mniej więcej z połowy chłodnicy po lewej zaczęła się unosić para, dymiło trochę.
Kiedy dobrze ścisnę ten górny wąż to słyszę od niego syczenie przy opasce na chłodnicy, problem w tym ze syczy jakby przeciekało ale jest w tym miejscu suche.. Nic z pod niego nie wypływa.
Mokre zaczyna się trochę poniżej, tak jakby wypływało z tego plastiku co jest połączony do chłodnicy z boku. Nie mogę tego dobrze zobaczyć.
Czy to możliwe że uszkodzenie jest w środku chłodnicy, tam gdzie wpada duży górny wąż, dlatego słyszę małe sączenie jak go ściskam? Nie chodzi mi o to sączenie głośne bo to normalne że woda sobie pływa, tylko takie delikatne, jak jakby tam powietrze wciągało.
- misiek3456
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
- Lokalizacja: Wroclaw
Mialem spawana chlodnice przy gornym wezu, kruciec byl ulamany i wyciekal mi plyn. O dziwio miejsce spawane trzymalo sie do konca ale w nowym miejscu pojawilo sie pekniecie i bylem zmuszony wymienic, za chlodnice na allegro dalem 190pln i nie widze nic niepokojacego. Weze bym wymienil na Twoim miejscu, ja skrocilem jeden i widze ze zaczyna mi plyn uciekac pod opaska.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 26 sty 2010, 21:01
- Lokalizacja: Miechów
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No z pewnością zamiennik nie będzie wyglądał jak ori chłodnica, ale pod względem działania, to zamienniki spisują się tak samo jak oryginalne. Ja kupiłem polski zamiennik. Różni się tym, że aluminiowe blaszki są dużo cieńsze niż w standardzie. Ale nie ma to zauważalnego wpływu na jakość odprowadzania ciepła. No i podstawowa zaleta, że po przemyciu kanałów wodnych i założeniu nowej chłodnicy, mamy czysty układ chłodzenia o pełnej wydajności.
panowie mam taki mały problem .Nie mam mam chłodzenia silnika ,nie kreci mi sie wetylator ,może wiecie co jest nie tak. piszcze jak mozecie na meila siwy2033@wp.pl z góry dzieki