Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH ] Wszystkie informacje na temat tego silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 11 kwie 2010, 21:37

Mam, ale to nie jest to :mrgreen:

[ Dodano: 2010-04-19, 12:07 ]
IC69 pisze:
chybo101 pisze:a on nie jest przypadkiem w obudowie dolotu tam gdzie odmy dochodzą ?
Ja również skłaniałbym się ku temu.

[url=http://images43.fotosik.pl/281/a1b13f16e904a7fem.jpg]Obrazek[/URL]
Wiecie może do czego jest ta membrana w tym tłumiku ? Ostatnio ją urwałem i niby nic się nie dzieje, ale nigdy nic nie wiadomo :mrgreen:

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 20 kwie 2010, 10:39

Nie jestem pewien ale wydaje mi sie że chroni przed dostaniem sie calego syfu z oparów do tego cienkiego wężyka.

Czy nieszczelność w układzie chłodzenia może wywoływać ciagłe zapowietrzanie sie układu i duże ciśnienie-twarde węze itd.?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 20 kwie 2010, 10:47

Ba podstawa w V6 to szczelne układ chłodzenia. Inaczej można sobie sporo problemów narobić.

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 20 kwie 2010, 11:00

ta rura z tyłu(metalowa)wychodząca z głowicy i idąca pod kolektorem ssącym jest tam walnięta w okolicy czujnika temperatury-jest wszystko ok dopóki nie złapie najwyżeszj temp i cieknie-kiedyś to zrobiłem silikonem termowytrzymałym i specjalnym materiałem ale widze ze sie rozszczelniło-chyba bedzie trzeba to wszystko rozebrac zeby sie dostac do tej rury.Czyli twierdzisz ze moze byc taka ewentualnosc z ciągłym zapowietrzaniem sie układu?jak zapale auto na odkreconym korku zbiorniczka wyruwnawczego to w momencie konkretnego nagrzania zaczyna wywalac płyn nawet gdy poziom jest dużo niższy niż powinien.dodam ze korek oleju jest czysty nie wydaje sie żeby to była uszczelka...

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 20 kwie 2010, 11:26

To masz jakiegoś dużego bąbla powietrza w układzie i wypycha płyn. Co do rury to chodzi Ci o tą otaczają cały silnik?

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 20 kwie 2010, 11:30

tak własnie o tą-co o tym myslisz czy nieszczelnosc moze zapowietrzac uklad?wczoraj pare razy odpowietrzalem ale caly czas zdaje mis ie tak jak mowisz ze gdzis jeszcze jest bąbel

[ Dodano: 2010-04-20, 11:32 ]
zwalales kiedys kolektor ssacy?
czy trzeba tam wtkonac jakies dodatkowe operacje po zlozeniu tego wszystkiego spowrotem?jakies odpowietrazanie wtrysków czy coś?ma ktos moze jakies fotostory?

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 20 kwie 2010, 11:43

lukiii pisze:zwalales kiedys kolektor ssacy?
czy trzeba tam wtkonac jakies dodatkowe operacje po zlozeniu tego wszystkiego spowrotem?jakies odpowietrazanie wtrysków czy coś?ma ktos moze jakies fotostory?
Ja zrzucałem kolektor ssący i nie trzeba odpowietrzać wtrysków. Żadnych dodatkowych problemów, Odwrotna procedura do ściągania.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 20 kwie 2010, 11:44

Kurcze na tej stronie jest wątek z kapitalnego remontu AAH w coupe użytkownika Kiwi tylko musisz się zarejestrować.
Wtrysków nie odpowietrzasz. Ostatnio wyjmowałem przepustnice i było bardzo łatwo tak więc z kolektorem ssącym też nie powinno być większego problemu może tylko trochę przeszkadzać pompa wspomagania. Rurę proponuję kupić nową bo widziałem używane w różnym stanie i przeważnie niezbyt pięknym.

Tu zdjęcie tej rury.

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 20 kwie 2010, 11:51

takie pytanie z innej beczki-macie może jakies fajne schematy albo foto na temat połączeń podciśnieniowych- z tym zawsze jest dylemat jeden ma tak a drugi inaczej no i mi tez chodzi to po głowie:)

[ Dodano: 2010-04-20, 11:51 ]
dzieki za rady: ;-)

[ Dodano: 2010-04-20, 11:54 ]
nie to nie jest to-ta idzie z przodu na dole silnika

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 20 kwie 2010, 11:57

https://audi80.pl/b4-aah-obroty-siln ... 305,30.htm
Bardzo ładnie wyskrobany schemat :mrgreen:

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 20 kwie 2010, 12:00

Obrazek Obrazek

A tutaj Twoja rura chyba. łączy się z tą krótką do termostatu. Druga od pompy wody idzie prosto pod nią:
Obrazek

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 20 kwie 2010, 12:43

troche zadymy na tych rysunkach ale sprubuje sie połapac- u mnie na przyklad nie ma wogóle zaworu egr i o co tu chodzi?

[ Dodano: 2010-04-20, 12:43 ]
tak to jest właśnie ta rura :-(

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 20 kwie 2010, 13:26

no to wtedy omiijasz ten fragment i lecisz dalej ;-) To jest jak napisane do a4 i b4, u Ciebie w c4 może to wyglądać jeszcze inaczej. Musiałbyś dokładnie do swojego silnika mieć schemat, do tego samego rocznika nawet. To się wszystko zmieniało.

Co do tej rury, to wysyłam Ci właśnie PW, być może mam przy jednym z silników taką rurę jeśli potrzebujesz - muszę sprawdzić.

Jaress
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 08 kwie 2010, 09:17
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Jaress » 24 maja 2010, 09:09

Cześć.
Mam małe pytanko dotyczące układu wydechowego.
O jakich wymiarach powinienem włożyć pierścienie uszczelniające pomiędzy kolektory wydechowe a ruły idące do katalizatorów, a może bez, tylko na paście? Kupiłem o wymiarach 51*65*15 i coś są zaduże.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 maja 2010, 15:17

Jaress pisze:O jakich wymiarach powinienem włożyć pierścienie uszczelniające pomiędzy kolektory wydechowe a ruły idące do katalizatorów, a może bez, tylko na paście?
Na połączeniu kolektorów z rurami, nie ma żadnych pierścieni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl