Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 3A] Jak sprawdzic wylacznik przepustnicy?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Misiek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 13:08
Lokalizacja: Pisz,Mazury

[80 B3 3A] Jak sprawdzic wylacznik przepustnicy?

Post autor: Misiek81 » 25 maja 2010, 11:42

Witam.Jak w temacie jak sprawdzic wylacznik przepustnicy,bo sciagnalem opis jak pozbyc sie falowania obrotow na mechanicznym wtrysku i jedna z czynnosci jest wlasnie sprwdzenie tego wylacznika.Jak to lopatologicznie sprawdzic?

Awatar użytkownika
ciaho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 19 mar 2008, 15:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ciaho » 25 maja 2010, 12:29

potrzebny bedzie miernik z marketu
wypinasz wtyczke , przykladasz koncowki miernika (masz 3 piny po wypieciu wtyczki) do 1 i 2, 1 i 3, 2i 3.
druga reka przyciskasz wlacznik i sprawdzasz czy jest sygnal na mierniku.

Chyba jakos tak, za pomylke bardzo przepraszam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2010, 13:45

Albo jeśli nie masz miernika weź żarówkę i kilka kawałków kabla, podłącz szeregowo przez piny wyłącznika przepustnica.
Sprawdzanie między pinami 1 i 3 możesz sobie darować bo one nie łączą się z żaden sposób. Jeśli przy połączeniu przez 1 i 2 lub 2 i 3 otworzysz leciutko przepustnicę kontrolka powinna zgasnąć.

Awatar użytkownika
Misiek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 13:08
Lokalizacja: Pisz,Mazury

Post autor: Misiek81 » 25 maja 2010, 13:55

Witam.Sygnal mam tylko na pinie 1 i 2(patrzac od lewej) po przycisnieciu tej blaszki.Tak ma być?Czy cos nie tak?W polozeniu spoczynkowym nie ma przejscia pomiedzy zadnymi pinami.Dodatkowo po ruszeniu przepustnica tez nic sie nie pojawia.

[ Dodano: 2010-05-25, 14:55 ]
Chodzi mi o to ze znalazlem na forum informacje "Dalej sprawdzamy czy w ogóle uruchamiany jest system regulacji obrotów biegu jałowego. W tym celu należy sprawdzić czy wyłącznik znajdujący się pod przepustnicą jest sprawny,Zdejmujemy wtyczkę przy przepustnicy i miernikiem sprawdzamy. Jeżeli przepustnica jest całkowicie puszczona i opiera się na śrubce ograniczającej, (przy wyłączonym silniku) środkowy i prawy pin powinny przewodzić prąd."U mnie tego nie ma.Czy mam to zepsute

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2010, 15:36

Jeśli gdy masz zamkniętą przepustnicę i nie ma przejścia między pinami to znaczy że wyłącznik nie działa. Jeśli masz puszczony pedał gazu to ma być przejście między pinami 2 i 3.
Nie regulowałeś sobie obrotów śrubką którą uchyla się przepustnicę? Bo jeśli ją wkręciłeś choć trochę to wyłącznik nie zostanie wciśnięty.

Jak wciskasz tą blaszkę na górze i pojawia się przejście między 1 a 2 to dobrze, jest czujnik pełnego otwarcia przepustnicy.

Awatar użytkownika
Misiek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 13:08
Lokalizacja: Pisz,Mazury

Post autor: Misiek81 » 25 maja 2010, 15:39

Nic nie regulowalem.Co w takim przypadku mam teraz zrobic,podregulowac?jesli tak to którą śrubką?I jaki to ma wpływ na poszczególne parametry?Za odpowiedz z góry dziekuje

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2010, 16:16

Do regulacji służy ta śrubka o którą opiera się taki zderzak przepustnicy (widać go na górze). Ale jak nie było ruszane do lepiej tego nie zaczepiaj.
Można spróbować przesunąć ten czujnik który nie działa bliżej blaszki która go wciska. Musiałbyś odkręcić przepustnice od kolektora by móc się dostać do niego bo on znajduje się od dołu.
Ale jeśli to nic nie da to zostaje tylko wymiana.

Awatar użytkownika
Misiek81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 13:08
Lokalizacja: Pisz,Mazury

Post autor: Misiek81 » 25 maja 2010, 17:55

A ile to moze kosztowac?i jak dokladnie to wyregulowac moze poprzedni wlasciciel cos krecil i czujnik jest sprawny,tylko trzeba pare obrotow pokrecic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl